GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH 1984
Red Bull Ring19 sierpnia

Długość toru: 5,942 kmLiczba okrążeń: 51Pełny dystans: 303,042 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:27,612 - Nelson Piquet (Brabham BT50), 1982Najszybsze okrążenie wyścigu1:32,530 - Rene Arnoux (Renault RE25), 1980Największa średnia prędkość wyścigu223,495 km/h - Alain Prost (Renault RE40), 1983
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Niki Lauda 851 okr. 1h21m12,851
2.
Nelson Piquet 151 okr. +0:23,525
3.
Michele Alboreto 2751 okr. +0:48,998
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +3 | Niki Lauda 8 | McLaren MP4/2 | 51 | 1h21m12,851 | 0 | |
2 | -1 | Nelson Piquet 1 | Brabham BT53 | 51 | +0:23,525 | 0 | |
3 | +9 | Michele Alboreto 27 | Ferrari 126C4 | 51 | +0:48,998 | 0 | |
4 | +3 | Teo Fabi 2 | Brabham BT53 | 51 | +0:56,312 | 0 | |
5 | +12 | Thierry Boutsen 18 | Arrows A7 | 50 | +1 okr. | 0 | |
6 | +13 | Marc Surer 17 | Arrows A7 | 50 | +1 okr. | 0 | |
7 | +8 | Rene Arnoux 28 | Ferrari 126C4 | 50 | +1 okr. | 0 | |
8 | +13 | Francois Hesnault 25 | Ligier JS23 | 49 | +2 okr. | 0 | |
9 | +15 | Jonathan Palmer 10 | RAM 02 | 49 | +2 okr. | 0 | |
10 | +3 | Riccardo Patrese 22 | Alfa Romeo 184T | 48 | +3 okr. | 0 | |
11 | +14 | Philippe Alliot 9 | RAM 02 | 48 | +3 okr. | 0 | |
12 | +8 | Gerhard Berger 31 | ATS D7 | 48 | +3 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Patrick Tambay 15 | Renault RE50 | 42 | silnik | 0 | |||
Ayrton Senna 19 | Toleman TG184 | 35 | ciśnienie oleju | 0 | |||
Nigel Mansell 12 | Lotus 95T | 32 | silnik | 0 | |||
Alain Prost 7 | McLaren MP4/2 | 28 | poślizg | 0 | |||
Elio de Angelis 11 | Lotus 95T | 28 | silnik | 0 | |||
Huub Rothengatter 21 | Spirit 101 | 23 | niesklasyfikowany | 0 | |||
Eddie Cheever 23 | Alfa Romeo 184T | 18 | silnik | 0 | |||
Derek Warwick 16 | Renault RE50 | 17 | silnik | 0 | |||
Andrea de Cesaris 26 | Ligier JS23 | 15 | wtrysk | 0 | |||
Keke Rosberg 6 | Williams FW09B | 15 | prowadzenie bolidu | 0 | |||
Jacques Laffite 5 | Williams FW09B | 12 | silnik | 0 | |||
Jo Gartner 30 | Osella FA1F | 6 | silnik | 0 | |||
Piercarlo Ghinzani 24 | Osella FA1F | 4 | skrzynia biegów | 0 |
Najszybsze okrażenie: Niki Lauda (McLaren MP4/2) - 1:32,882 na 23 okr.