GP Chin: waga bolidów po kwalifikacjach

Fernando Alonso wystartuje jutro najlżejszym bolidem
18.04.0911:59
Marek Roczniak
17388wyświetlenia
KierowcaZespółWaga boliduIlość paliwa (kg)*Pit po okr.*
1Sebastian VettelRed Bull Renault6443915
1Fernando AlonsoRenault6373212
1Mark WebberRed Bull Renault6464116
1Rubens BarrichelloBrawn Mercedes6615622
1Jenson ButtonBrawn Mercedes6595421
1Jarno TrulliToyota664,559,523
1Nico RosbergWilliams Toyota650,545,518
1Kimi RaikkonenFerrari673,568,527
1Lewis HamiltonMcLaren Mercedes6797429
1Sebastien BuemiToro Rosso Ferrari6736826
1Nick HeidfeldBMW Sauber6797429
1Heikki KovalainenMcLaren Mercedes6979236
1Felipe MassaFerrari6908533
1Kazuki NakajimaWilliams Toyota682,777,730
1Sebastien BourdaisToro Rosso Ferrari6908533
1Nelson Piquet JrRenault697,992,936
1Robert KubicaBMW Sauber6595421
1Adrian SutilForce India Mercedes6484317
1Timo GlockToyota6524718
1Giancarlo FisichellaForce India Mercedes6797429

KOMENTARZE

46
Jędruś
18.04.2009 08:21
Toyota jest jednak dużo przed Williamsem ... Red Bull dużo lżejszy od Brawn GP. Jutro będzie pojedynek strategów. Jeśli kierowcą Red Bulla uda się od samego początku jechać bardzo mocnym tempem to być może powalczą.
YAHoO
18.04.2009 08:03
@publius: Lekka waga Alonso w połączeniu z miękkimi oponami to byłby strzał w dziesiątkę :D Będzie musiał zjechać szybciej bo opony nie wytrzymają i będzie wtedy przy okazji tankować :)
tomask75
18.04.2009 06:06
publius, jestem przekonany że team kolesia od butów z jakimś regałem z tyłu bolidu może być przykładem dla przemądrzałego Doktorka i ludków z BMW jak zamiast opracowywać bolid na 2009 można stać się konkurencyjnym na koniec 2008, oraz jak podejmować racjonalne decyzje w tm sezonie, a nie strzelać sobie kolejnego gola (co mądrzejsi rezygnują z KERS na GP Chin, ale Kubkowi z uporem maniaka go wciskają hehe).
Patraul
18.04.2009 04:10
publius świetnie to ująłeś
publius
18.04.2009 03:11
byłem pewny, że po wypowiedziach Briattore na temat BrawnGP i jego kierowców będzie chciał pokazać jaki to on jest mocny. Puścił Alonso bez paliwa a do zdeżaka z tyłu przyczepił mu regał z domu na buty, bo chyba na tym ten koleś zna się najlepiej. W zeszłym roku robił to samo.
kemek
18.04.2009 02:38
Tak, Koval łatwy kąsek? Nie zapomnieliście, że ma KERS? [;
leo_
18.04.2009 02:33
Jak dla mnie, to pit po okr powinno wyglądać tak: Vet(12) Alon(9) Web(13) Bar(18) But(17) Tru(19) Ros(14) Rai(23) Ham(25) Bue(22).
Master
18.04.2009 02:26
Myślę, że Ferdek ma dobrą taktykę - tzn. przejechać te 11 okr. (bo jeszcze FL, pewnie też coś tam paliwa zje) na miękkich i softy z głowy..
Chipita
18.04.2009 02:12
Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że pisze się "Toro Rosso" (jedno "r", dwa "s") a nie "Torro Rosso".
Bart2005
18.04.2009 01:53
Mamy powód tak wysokiego miejsca Fernando. Choć trzeba przyznać, że z nowymi częściami wygląda to o wiele lepiej.
bartekws
18.04.2009 01:52
No Pirueta to trzeba koniecznie wyprzedzić na starcie ;) 40 kg przewagi nad nim to prawie jak 100 ;) Bourdaisa też by pasowało zostawić w tyle ale na starcie to chyba tyle, bo potem czeka Nakajima a jego lepiej mieć przed sobą niż za sobą na pierwszym zakręcie ;)
82TOMMY82
18.04.2009 01:45
nie ma co kombinowac - jak nic nadzwyczajnego sie nie wydarzy to 1, 2 miejsce dla Brawn GP - i nic tu nie pomoze, zadne strategie - po pierwszych pitach beda juz z przodu - Kimi niestety nic nie zdziala cos czuje, po prostu za wolny jest na razie...Ale walka Kimi- Hami moze byc jedna z ciekawszych w wyscigu i na nia najbardziej czekam - ciekawe kto lepiej zadba o opony z tych dwoch...? Druga para wyscigu imho - Heidfeld - Kova Zauwazcie tez ze az 8 zawodnikow przed Kubica, jeden po drugim, jest od niego znacznie ciezszych - jakby tak robson co 3 kolka jednego mijal + dwoch na starcie, to latwo policzyc ze przed pierwszym swoim stopem bylby rowno 8 :) A moze na starcie minie wiecej nich dwoch? :) Alonso sie zdziwi jak po pierwszej rundzie straci z 5 pozycji :) Dobrze jest, znowu duzo sie namieszalo i moze byc ciekawie....jeszcze zatesknimy za jakims "normalnym'' , poukladanym wyscigiem :)
mkpol
18.04.2009 12:38
Czołowa trójka nie da rady odjechać brawnom. A pierwsza szóstka, przypuszczam, odjedzie reszcie bardzo szybko. O ile nie pokropi albo nie będzie crashtestów to pierwsze 6 miejsc już jest rozdane. Oczywiście Webber coś wymyśli, żeby zepsuć sobie wyścig i tylko trzeba się modlić, żeby ktoś jeszcze się nie załapał na jego wysiłki. Szkoda :-(
Alexx
18.04.2009 12:35
I tak Jens o w 5 kółek przejdzie na P1 (jak w Malezji
sebas
18.04.2009 12:35
Tez stawiam na Kimiego mam nadzieje że wreszczcie coś mu się uda i QŃ nie nawali.
rafaello85
18.04.2009 12:30
Kimi pojedzie prawdziwą cysterną. Z kolei cherubinek jedzie "na kropelce";)
sebas
18.04.2009 12:28
Ot, i cała tajemnica sukcesiku Alonso:) co nie zmiena fektu że to może byc b.dobry pomysł.
maciec1981
18.04.2009 11:51
Wyścig pokarze że był to tylko wypadek przy pracy. W Niedzielę Robert przyjedyie na punktowanym miejscu!!!!!!!
bicampeon
18.04.2009 11:47
Tutaj będzie powtórka z Singapuru: Alonso zjeżdża na tankowanie i zmianę opon, a po chwili rozbije się Piquet, tutaj zrobi to na prostej startowej by nie miał szans wypaść gdzieś na pobocze, dzięki czemu na tor wyjedzie SC i Alonso wygra ;)
bartekws
18.04.2009 11:37
Cóż Robert musi zaryzykować - to nie ulega wątpliwości - czyli w sumie 3 pity nie byłyby najgorszym pomysłem - przynajmniej byłoby duzo wyprzedzania :D Pytanie na ile bolid pozwoli... - tempo w Q było fatalne ale pytanie ile dziesiątych sekundy stracił Robert na tym błędzie? Ciekawe czy Brawny dadzą radę utrzymywać się w miarę blisko RB - jeśli tak to powinni być na podium. kto wie, może w okolicach podium będzie też Kimi... Ależ daleko spadnie Alonso po swoim stopie... Mimo wszystko nie wierzę, żeby kręcił o dwie sekundy lepsze czasy niż HAM i RAI - na pewno będzie za nimi i oczywiście Brawnami i Trullim. Co RB to dużo będzie zależało od opon... Będzie bardzo ciekawie... :D i dobrze :D
AdrianAdrian
18.04.2009 11:08
Troche dziwne że Kubica i Glock są za swoimi kolegami z zespołu i zespół zadecydował że będą startować z mniejszą ilością paliwa niż koledzy z zespołu. Moim zdaniem ta dwójka jedzie na trzy pity, ale zobaczymy jak to będzie.
Ducsen
18.04.2009 11:03
Doszedłem do wniosku, że Kubica równie dobrze może wyruszyć na supermiękkich i przejechać ledwie kilka okrążeń, a zapas paliwa będzie tylko po to by pierwszy postój był krótszy i zyskał na nim 2/3 sekundy. W każdym bądź razie jedyna szansa Kubicy wg mnie to powtórzenie taktyki z Melbourne, a w zasadzie powtórzenie doboru opon. Jeśli tak nie jest to nie mam pojęcia na co liczy BMW, bo przedrzeć się do 12stki będzie cholernie ciężko - zwłaszcza bez KERS, które jak pokazały ostatnie wyścigi na prawdę ułatwia wyprzedzanie (w tym momencie nie mam pretensji do BMW tylko oceniam sytuację), a tegoroczne BMW to nie jest zeszłoroczny McLaren czy Ferrari, że z ostatniego pola szło solidnie zapunktować... Co do dzisiejszych kwalifikacji to już dawno krytykowałem BMW za wypuszczanie kierowców na ostatni moment (Na decydującego okrążenia). W tym sezonie jest to dla mnie o tyle niezrozumiałe, że bolid nie gwarantuje pewnego awansu do kolejnych sesji, a zawsze istnieje ryzyko popełnienia błędów. W zeszłym roku przez te akcje BMW jak wszyscy pamiętają często odpadał Heidfeld, a Kubica chyba podobnie odpadł na Monzy jeśli się nie mylę. Dlaczego BMW nie wyciąga wniosków? Na jutrzejszego zwycięzcę obstawiam Vettela, podejrzewam że tak jak na Monzie nie odda prowadzenia od startu do mety. Drugi będzie ktoś od Brawna.
q.bus
18.04.2009 10:50
optymalna strategia dla Kubicy to: średnie-super miękkie-średnie; pierwszy rząd prawie na pewno wystartuje na miękkich i będzie można zobaczyć po ilu okrążeniach "kończą się" opony i na tyle nalać paliwa (z zapasem na powiedzmy 2 kółka); drugi stint na miękkich, aż się skończą i wymiana na średnie (wiadomo ile dolać paliwa - nie trzeba wozić nadmiaru); no chyba, że spadnie deszcz (w tej chwili 60 proc. szans), wtedy cały misterny plan...
PopaY-F1
18.04.2009 10:45
Czyli moje przypuszczenia się sprawdziły. Pierwsza trójka pojechała Q3 z małą ilością paliwa, stąd te wyniki. Wyścig w takim razie po pierwszym pit-stopie znów będzie pod dyktando Brawna. Ciekawostką jest wynik Rosberga... Auto dobrze sprawowało się w treningach i sądząc po jego tempie można się było spodziewać dobrych kwalifikacji, a tymczasem proszę: tylko P7 i również z niedużą ilością paliwa, jest to troszkę niepokojące... Niepokojąca jest też forma Toyoty, o ile Jarno wypadł całkiem nieźle, zważywszy, że ma dosyć sporo paliwa, o tyle Glock nie pokazał nic specjalnego. No i kolejna zagadka: ilość paliwa w przypadku Hamiltona... Zespół postawił jednak nie na start, a na długość pierwszego przejazdu. Z punktu widzenia teamu to dobra strategia, ale czy bolid będzie na tyle szybki by utrzymać się w czołówce do pierwszego zjazdu? Co do Buemiego to byłem całkowicie pewny, że dadzą mu dużo paliwa od razu skazując go na P10, ale z nadziejami podobnymi jak w przypadku Hamiltona. Tyle tylko, że umiejeności Buemiego nie są jeszcze wysokie jak na F1 więc tu raczej przewiduję spadek po pierwszym przejeździe. Pierwsza piątka: jeśli tylko BGP utrzymają się za prawie pustymi "Doda Ci skrzydeł" to wyścig będzie przesądzony. Niemal pewne jest to, że oba bolidy Red Bulla i Alonso startować będą na miękkich oponach z oczywistego powodu: przejechania niedużej ilości okrążeń - to jest dobra taktyka, o ile te gumy wytrzymają tempo wyścigowe na około 15 kółek. Vettel niestety nie potrafi jeszcze oszczędzać opon do takiego stopnia by być pewnym ich niezawodności (dowód: Australia), Webber jest opanowanym kierowcą ze sporym doświadczeniem i tu może być różnie... Co do Alonso to uważam, że nic nie wykrzesze z bolidu, tzn. nie da rady utrzymać tempa wyścigowego RB i BGP. Tak czy siak wszystko powinno się rozstrzygnąć po pierwszych PS pierwszej 6-tki. Obyśmy mieli ciekawy wyścig :)
Andre180
18.04.2009 10:45
Ależ Kovalainen ciężki
Chłodny
18.04.2009 10:42
Koval i Massa niesamowite cysterny, będą łatwym kąskiem. Kimi i Hamilton dość dużo paliwa jak na pierwszą dziesiątkę (no to teraz wiemy czemu Ferrari w piątki było w ogonie... )i oni przy odrobinie szczęścia mogą się okazać czarnymi końmi tego wyścigu. Alonso strasznie lekki, chyba tylko SC w odpowiednim momencie może mu pomóc.
mako
18.04.2009 10:41
@Kaka200 Skąd ta wypowiedź Kubicy? (nie jestem na bieżąco)
oligator
18.04.2009 10:35
tabela podejrzewam bierze pod uwage zapoznawcze i formacyjne, a nawet nagrzewanie silnika przed wyscigiem :))) a jeszcze sie zaloze ze Alonso zrobi 13-14 okrazen jesli nie bedzie pierwszy po pierwszym okrazeniu (bo wtedy bedzie oszczedzal paliwo)
ari2k5
18.04.2009 10:33
Poza tym RBR umie oszczędzać opony, oni mogą, podobnie jak Fernando zrobić pierwszy stint na miękkich gumach, a potem na twarde. Od tych okrążeń odejmijcie 2, bo przecież jeszcze jest zapoznawcze i formacyjne.
owca
18.04.2009 10:30
LOL! Trulli z paliwem na 23 okrążenia dał rade wykręcić lepszy czas w Q3, niż Kubica prawdopodobnie pustym bolidem w Q1 ;-) jutro będzie interesująco jak Brawny będą gonić tych z przodu. ciekaw jestem czy Red Bulle i Alonso dadzą rade wypracować sobie odpowiednią przewagę przed pit stopami. zapowiada się ciekawy wyścig :-)
Kaka200
18.04.2009 10:27
Kubica: KERS przydałby się mi dopiero w czasie wyścigu. W moim wypadku sytuacja nie jest łatwa. Nie ma pewności co do jego użycia, dopiero później o tym zdecydujemy.” Przypomnijmy, że regulamin mówi, że KERS można wkładać lub wyjmować niemal w każdym momencie podczas weekendu GP. Między kwalifikacjami a wyścigiem przypada to na noc z soboty na niedzielę, kiedy na bolid są nałożone reguły parc ferme. Instalacja lub deinstalacja odbywa się wtedy pod okiem wyznaczonego delegata technicznego FIA.
sasza82
18.04.2009 10:25
Red Bulle lekkie - co było do przewidzenia, dość sporo paliwa ma Raikkonen i Hamilton więc mogą zyskać w pierwszym etapie wyścigu. Heidfeld - żadne zaskoczenie, czyli taktyka podobna jak w poprzednich wyścigach...Co do Roberta myślałem, że będzie bardzo lekki lub bardzo ciężki, a tu raczej średni ładunek paliwa...zobaczymy jak się to jutro potoczy...
tomekzzar
18.04.2009 10:22
brawo Kimi Raikkonen ,nigdy nie przestanie byc dla mnie zawodnikiem fenomenalnym,jeszcze 1-2 gp i Ferrari powstanie jak feniks...
oligator
18.04.2009 10:18
wystarczy ze trulli lub rosberg dobrze rusza i przeskocza na starcie Brawny i wyscig wygra ktos z pierwszej trojki... ale jak sie tak nie zdarzy to slabo widze inny wynik niz zwyciestwo Brawn GP. Co do Alonso, taktyka jet prosta, lekkim bolidem na miekkich oponach wyprzedzic Vettel'a o potem wyrabiac przewage nad reszta stawki... ciekawe tylko ktos inny wystartuje na miekkich, i ile mu wytrzymaja okrazen...
natan
18.04.2009 10:16
No może jeszcze Glock. Tylko jak deszcz spadnie przed wyścigiem i będzie padał w trakcie to znowu zwyciężą Brawny, a to już staje się nudne.
mkpol
18.04.2009 10:16
Moim zdaniem dobra strategia dla kubka. Ma szansę powalczyć na starcie z kilkoma autkami. Szkoda troszkę, że do pierwszego zakrętu jest tak blisko :-). Czołówka na oparach, a Brawny i Tojtoje poprostu jadą swoje - są piekielnie mocni. Alonso może mieć kłopot z ukończeniem okrążenia rozgrzewkowego z taką małą ilością paliwa ;-).
q.bus
18.04.2009 10:15
Kovalainen tyle paliwa na jedno okrążenie? Ależ mu auto pali ;)
natan
18.04.2009 10:14
Alonso, oba bolidy RedBull, i Sutil jadą moim zdaniem na 3 pitstopy. Tak mało paliwa tylko na takie rozwiązanie wskazuje, w dodatku Vettel zużył w kwalifikacjach tylko 2 komplety miękkich slicków, które zespół oszczędza na jutro. Ale gdy spadnie niespodziewanie deszcz to oni będą w najlepszej sytuacji. Do ich taktyki będzie można najbardziej elastycznie obsługiwać wymianę opon i ewentualnie dotankowywanie.
Pokwa
18.04.2009 10:12
jadą na jeden stop :D 21 okr na super soft :P ; wątpie w to :)
luki14
18.04.2009 10:12
Ciekawe na jakich oponach KUB wyjedzie... Pasowało by na miękkich, paru wyprzedzić, no ale 20 okr. miękkie chyba nie wytrzymają :) Dziwna decyzja, może jakaś odmienna super taktyka? Albo wiedzą że na 20 okr. spadnie deszcz ^^
mikolajpoznan
18.04.2009 10:09
Jednak Alonso mało,zresztą Red Bulle też.A GP Brawn załadowane. Zwracam uwagę na Raikkonena-ciężkie auto-czyżby miał być czarnym koniem (nomen omen)? I nie rozumiem za bardzo wagi auta..Kub-ani mało,ani dużo...Zaczynałem kombinować,ze może puszczą go lekkim autem,kilka pozycji zyska na poczatku...i potem pełen dotank na twardszej mieszance i wio.. Nie bardzo rozumiem co zakombinowali w BMW...
A.S.
18.04.2009 10:08
Tak czułem, że McLaren z nowym dyfuzorem powinien być szybszy od tego co wykręcił Lewis na Q3. Czyli taktyka McLarena długiego pierwszego przejazdu. Nowe rozwiązanie dyfuzora przyniosło spodziewany efekt, poprawy szybkości. Brawo! Ha, ha, po co Kovalainenowi tyle paliwa na jedno okrążenie? :)
Sanki
18.04.2009 10:07
Heidfeld lekki jak nigdy :D
kemek
18.04.2009 10:06
Wszyscy przed Kubicą jadą dłużej. Będzie musiał wyprzedzać. :D Jeszcze jakby go przypadkiem Sutil łyknął na starcie to już całkiem po wyścigu, bo speed trapy FI ma zwykle dobre.
dragon92
18.04.2009 10:04
Nelson jak zwykle paliwa no 150 okrazen :D
f1Fan
18.04.2009 10:02
Myślałem, że Kubica wystartuje cysterną