FIA przyjęła nowe zgłoszenie Racing Point Force India

Dotychczasowy dorobek punktowy stajni z Silverstone został wyzerowany
23.08.1818:37
Mateusz Szymkiewicz
6084wyświetlenia


Zespół Racing Point Force India otrzymał zgodę na udział w Grand Prix Belgii jako zupełnie nowe zgłoszenie.

Wczoraj wieczorem pojawiły się informacje, jakoby udział stajni z Silverstone w weekendzie na Spa stanął pod znakiem zapytania. Nowi właściciele zespołu, czyli kanadyjskie konsorcjum dowodzone przez Lawrence'a Strolla, nie zdołało porozumieć się z wierzycielami, co zablokowało proces przejęcia spółki posiadającej zgłoszenie Force India do startów w Formule 1.

Jak potwierdziła FIA, dotychczasowe zgłoszenie Force India zostało anulowane, a jego dorobek w klasyfikacji konstruktorów jest wyzerowany. Na bazie ekipy z Silverstone stworzono Racing Point Force India, które przystąpi do Grand Prix Belgii na podstawie nowego zgłoszenia oraz pod brytyjską flagą. Na liście startowej konstruktorem pozostanie Force India, lecz z racji nowego zgłoszenia ekipa nie może liczyć po sezonie na nagrodę finansową, co jest zapisane w porozumieniach między FOM a uczestnikami mistrzostw.

Potwierdzono również, że na stanowisko szefa zespołu powołano Otmara Szafnauera. Amerykanin dotychczas pełnił w Force India funkcję dyrektora operacyjnego, a także odegrał kluczową rolę w procesie sprzedaży aktywów należących do Vijay'a Mallyi, Subraty Roy'a oraz rodziny Mol.

Nowy zespół Racing Point Force India jest zachwycony, że może przystąpić do mistrzostw podczas Grand Prix Belgii - powiedział Otmar Szafnauer. To zwiastuje dla nas nowy, ekscytujący rozdział. Zaledwie kilka tygodni temu nasza przyszłość była niepewna, ponad czterysta miejsc pracy znalazło się pod znakiem zapytania. Teraz mamy wsparcie konsorcjum dowodzonego przez Lawrence'a Strolla, który uwierzył w nasz zespół, naszą wiedzę oraz potencjał do osiągnięcia sukcesu na torze. Jesteśmy wdzięczni FIA oraz FOM za ich wsparcie oraz osiągnięcie pożądanego efektu.

Prezes FIA - Jean Todt, dodał: Jestem bardzo zadowolony, że udało nam się osiągnąć mocne oraz pozytywne rozwiązanie i witamy w połowie sezonu nowego uczestnika Racing Point Force India. Stworzenie środowiska, w którym Formuła 1 osiągnie finansową stabilizację jest jednym z kluczowych wyzwań, jednakże dziękujemy za ciężką pracę FIA, Racing Point oraz FOM, za zabezpieczenie przyszłości tej bardzo utalentowanej załogi, która w uczciwy sposób będzie mogła dalej konkurować w mistrzostwach.

KOMENTARZE

20
marios76
24.08.2018 10:00
@Mahilda111 Dobra, moj blad mialem na mysli wyplacajacegk kase... fakt jednak ze moze nie zostac- za pierwszy rok startow nowy zespol nie dostanie nagrody. Nieco myslalem tez o opisie wyzerowania licznika. Troche zle sugeruje o sytuacji punktowej... Mozecie rozpisac? @SweetF1 Te Spa i walka z Kimim :) Ehhh. Zamkniety kolejny rozdzial prywatnego zespolu z potencjalem. Chyba do pelni szczescia braklo im tylko zwyciestwa? @bartoszcze Tak, ale blokowanie skonczylo sie niemozliwoscia kontynuacji bytu FI, czyli po drodze "zgubili" dluznika. Po prostu przestal istniec, a Stroll kupil aktywa, a nie calosc z dlugami i nic nie bedzie za FI splacal. (Bankom)
bartoszcze
24.08.2018 07:10
@SweetF1 Różowy to kolor sponsora, a nie zespołu przecież.
SweetF1
23.08.2018 07:58
Szkoda koniec ery force india, 10 lat zapamiętamy napewno na zawsze jak np. Fisi odpalił właśnie w Spa. Nastąpi zmiana, barw, już jutro będą one już nie różowe, ale różowo, biało niebieskie.
bartoszcze
23.08.2018 07:46
@marios76 Banki nie miały żadnych praw do zgłoszenia, blokowały tylko udziały w zespole (część).
TimOOv
23.08.2018 07:26
@Mahilda111 "Jednak zanim jeszcze [kierowcy Andrea Moda] wyjechali na tor pojawiły się pierwsze i nie ostatnie kłopoty. FIA nie mogła dojść czy Andrea Moda jest technicznie nowym zespołem i czy musi wykupić licencję za 100.000 dolarów. Sassetti sądził, był pewien, iż w pełni przejął Coloni i nadał mu nową nazwę. Enzo Coloni sprzedał bolidy, ciężarówki, części, jednak nie sprzedał "entry fee". Dlaczego? Niewiadomo." ( http://www.f1wm.pl/artykuly/?real_id=82 ) Sytuacja bardziej przypomina to coś. Z drugiej strony ile to w ostatnich latach mieliśmy pokojowych przemian. BAR w Hondę obeszło się chyba bez problemu. Honda w Brawna to była jazda bez trzymanki, ale za to Brawn w Merola już też pokojowo. Sauber w BMW... Tutaj poszło gorzej bo przez kilka lat miał być okres przejściowy, który wszyscy wiemy jak się skończył... O zamieszaniu z dwoma Lotusami to już nie chcę wspominać xD Wtedy z tego co pamiętam doszło do tak absurdalnej sytuacji w której to FIA zgodziła się na zmianę nazwy na Caterham z utrzymaniem "nagrody" za zeszły sezon tylko po to by mnie było ich dwóch.
Mahilda111
23.08.2018 07:20
@marios76 FIA nie zarządza pieniędzmi FOM. Pula nagród za sezon 2018 zostanie podzielona przez dziewięć.
marios76
23.08.2018 07:17
@Mahilda111 To ze banki nie pozwolily przejac zgloszenia SFI, to chyba dla nich nie jest korzystne? Sa w stanie odzyskac kase? Od kogo? Aktywa juz przejete, wiec od ktorego z bankrutow? ;) Wydaje mi sie , ze nie chciano isc na uklad, ale jak sie na niego nie poszlo... to wszystko przepadlo, bo na dlugi nie zlicytuja ani srubki, bo naleza dk nowego wlasciciela. Banki sobje rade dadza, wiec chyba zrobiono na zlosc- zeby Stroll nie wykorzystal licencji i nie uzyskal wyplaty za zajete miejsce. FIA sie to oplaci, bk pare milionkw zostanie w kasie- wiec wszyscy zadowoleni ;) @Yurek Wazne ze jedziemy dalej! :) @Pietrek Czego nie rozumiesz- ze to nowy zespol? Kasy za zajete miejsce tez nie bedzie. Wazylo sie to, ale wierzyciele nie ustapili i... mamy co mamy.
Pietrek
23.08.2018 07:08
[quote]jego dorobek w klasyfikacji konstruktorów jest wyzerowany[/quote] Absolutny bezsens.
Mahilda111
23.08.2018 06:11
@Matthias Z tym że Spyker przejął wówczas aktywa MF1 oraz samą spółkę posiadającą zgłoszenie do startów w Formule 1. Stroll przejął tylko aktywa i został zmuszony do utworzenia nowej spółki, która właśnie otrzymała pozwolenie na starty w F1. Dotychczasowego właściciela zgłoszenia SFI nie udało się przejąć przez brak porozumienia z bankami.
Matthias
23.08.2018 05:46
@dyfuzor666 Pamiętaj, że jeszcze kilka godzin temu ten start w GP Belgii wcale nie był pewny. @Mahilda111 No właśnie, czy to całkiem taka sama sytuacja? Midlandowi nie anulowano wtedy poprzednich wyników, bo przed Super Aguri był na podstawie wyników z GP Niemiec, czyli sprzed przejęcia. No chyba, że FIA anuluje tylko punkty, a wyniki poniżej punktów dalej się liczą :D I jeszcze jedno pytanie, wiadomo z jaką licencją będzie się ścigać nowy twór?
dyfuzor666
23.08.2018 05:43
[quote]Nowy zespół Racing Point Force India jest zachwycony, że może przystąpić do mistrzostw podczas Grand Prix Belgii[/quote] Śmiesznie to brzmi. Tak jakbym poszedł do urzędu stanu cywilnego, zmienił sobie imię i rodzina się cieszyła i witała nowego członka :)
Matthias
23.08.2018 05:40
@Mahilda111 Wg zaktualizowanego artykułu chyba jednak stracone ;) Dobrze rozumiem z artykułu, że Force India pozostało w nazwie, bo konstruktor jest wciąż ten sam?
Mahilda111
23.08.2018 05:38
@TimOOv I teraz jest identycznie. Tak jak Spyker MF1 teraz mamy Racing Point Force India. Od przyszłego roku zespół pewnie będzie pod nazwą Racing Point. Jak dobrze rozumiem, w trakcie sezonu nie można zmienić nazwy konstruktora. Teraz jednak jesteśmy świadkami sytuacji bez precedensu więc ciężko mi o stuprocentową pewność.
Yurek
23.08.2018 05:38
[quote="Pavlos Le Paul"]Racing Point, nie wiem ale jakoś tak zabawnie to brzmi.[/quote] Niech brzmi nawet Różowy Jednorożec F1 Team, ważne, że zespół przetrwał. [quote="piro"]Z tego co mi się wydaje to nie możesz zmienić więcej niż 50% nazwy.[/quote] W regulaminie nie ma o tym mowy.
TimOOv
23.08.2018 05:33
@piro masz rację wydaje Ci się. Człon Sahara to nazwa sponsora, którą można zmieniać praktycznie dowolnie (poprawcie mnie raz na sezon?). Chociaż zdarzały się w przeszłości w środku sezonu takie dziwolągi jak Spyker Midland (2006) jako forma przejściowa między Midlandem a Spykerem, który jak dobrze wiemy zmienił się w Force India...
piro
23.08.2018 05:06
Z tego co mi się wydaje to nie możesz zmienić więcej niż 50% nazwy. Tak było przynajmniej w przypadku gdy Lotus przejmował Renault i odwrotnie :) Wywalili już Sahara więc Force india musi zostać przynajmniej na ten sezon.
Pavlos Le Paul
23.08.2018 04:58
Racing Point, nie wiem ale jakoś tak zabawnie to brzmi.
marios76
23.08.2018 04:57
Czyli w FIA potrafia myslec, a nie tylko stosowac sie do niektorych przepisow. Ciesze sie, ze beda na starcie. Ciekawe czy kontynuacja dorobku... czy licznik bije od nowa?
Mahilda111
23.08.2018 04:57
@Matthias Możliwe że utrzymali zgłoszenie Force India i w kwestii punktów w klasyfikacji oraz nagrody na koniec sezonu nic nie jest stracone.
Matthias
23.08.2018 04:55
Doprawdy interesujące, czemu zachowali „India” w nazwie? Już VJ vhciał to zmienić, a co dopiero miałby trzymać to Kanadyjczyk Stroll.