GRAN PREMIO DE ESPANA 1975
Montjuich Park27 kwietnia

Długość toru: 3,791 kmLiczba okrążeń: 29Pełny dystans: 109,939 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:21,800 - Ronnie Peterson (Lotus 72E), 1973Najszybsze okrążenie wyścigu1:23,800 - Ronnie Peterson (Lotus 72E), 1973Największa średnia prędkość wyścigu157,504 km/h - Emerson Fittipaldi (Lotus 72E), 1973
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Jochen Mass 229 okr. 0h42m53,700
2.
Jacky Ickx 629 okr. +0:01,100
3.
Carlos Reutemann 728 okr. +1 okr.
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +10 | Jochen Mass 2 | McLaren M23 | 29 | 0h42m53,700 | 0 | |
2 | +14 | Jacky Ickx 6 | Lotus 72E | 29 | +0:01,100 | 0 | |
3 | +12 | Carlos Reutemann 7 | Brabham BT44B | 28 | +1 okr. | 0 | |
4 | +6 | Jean-Pierre Jarier 17 | Shadow DN5 | 28 | +1 okr. | 0 | |
5 | = | Vittorio Brambilla 9 | March 751 | 28 | +1 okr. | 0 | |
6 | +18 | Lella Lombardi 10 | March 751 | 27 | +2 okr. | 0 | |
7 | +11 | Tony Brise 21 | Williams FW03 | 27 | +2 okr. | 0 | |
8 | -2 | John Watson 18 | Surtees TS16 | 26 | +3 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Clay Regazzoni 11 | Ferrari 312T | 25 | niesklasyfikowany | 0 | |||
Rolf Stommelen 22 | Hill GH1 | 25 | tylne skrzydło/wypadek | 0 | |||
Carlos Pace 8 | Brabham BT44B | 25 | wypadek | 0 | |||
Tom Pryce 16 | Shadow DN5 | 23 | kolizja z Brise'em | 0 | |||
Ronnie Peterson 5 | Lotus 72E | 23 | kolizja z Migaulte'em | 0 | |||
Roelof Wunderink 31 | Ensign N174 | 20 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Francois Migault 23 | Hill GH1 | 18 | niesklasyfikowany | 0 | |||
Mario Andretti 27 | Parnelli VPJ4 | 16 | zawieszenie | 0 | |||
Bob Evans 14 | BRM P201 | 7 | układ paliwowy | 0 | |||
James Hunt 24 | Hesketh 308B | 6 | wypadek | 0 | |||
Jody Scheckter 3 | Tyrrell 007 | 3 | silnik | 0 | |||
Mark Donohue 28 | Penske PC1 | 3 | wypadek | 0 | |||
Alan Jones 25 | Hesketh 308B | 3 | kolizja z Donohue | 0 | |||
Patrick Depailler 4 | Tyrrell 007 | 1 | wypadek | 0 | |||
Wilson Fittipaldi 30 | Copersucar FD02 | 1 | wycofał się na znak protestu | 0 | |||
Arturo Merzario 20 | Williams FW04 | 1 | wycofał się na znak protestu | 0 | |||
Niki Lauda 12 | Ferrari 312T | 0 | kolizja z Andrettim | 0 |
Najszybsze okrażenie: Mario Andretti (Parnelli VPJ4) - 1:25,100 na 14 okr.