WTCC: Kwalifikacje w stylu F1 od sezonu 2009

Wczoraj opublikowany został tymczasem kalendarz wyścigów F3 Euro Series na sezon 2009
17.12.0810:43
Mariusz & Maraz
3407wyświetlenia

Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych (WTCC) w przyszłym roku będą stosowały taki system kwalifikacji, jak od pewnego czasu obowiązuje w Formule 1. FIA ustaliła, że 30 minutowa sesja kwalifikacyjna zostanie podzielona na dwie części. Dziesięciu najszybszych kierowców z pierwszej fazy będzie przechodziło do drugiej i walczyło o czołowe pozycje.

Pierwsza faza ma trwać 20 minut, druga - już z udziałem tylko najszybszych 10 zawodników - tylko 10 minut. Kierowcy, którzy nie zakwalifikują się do drugiej fazy, tj. zajmą miejsce 11 albo niższe, będą zajmowali miejsca na starcie według rezultatów z pierwszej fazy.

Kierowcy, którzy znajdą się w czołowej 10 w pierwszej fazie będą mieli anulowane czasy i w drugiej fazie kwalifikacji będą od początku walczyli o miejsca na starcie. Na torach ulicznych fazy kwalifikacji mają być wydłużone stosownie do 30 i 15 minut. O kolejności na starcie do drugiego wyścigu będą decydowały rezultaty pierwszego wyścigu, przy czym kierowcy z pierwszej ósemki będą ponownie startowali w odwróconej kolejności.


Z doniesień na temat innych serii wyścigowych warto wspomnieć o opublikowanym wczoraj kalendarzu Formuły 3 Euro Series na sezon 2009. Kalendarz ten został poprawiony ze względu na zmiany w harmonogramie wyścigów DTM, którym zwykle towarzyszy właśnie F3 Euro Series.

Przesunięcie o trzy tygodnie do przodu pierwszej rundy sezonu DTM, która ma zostać rozegrana w dniach 16-17 maja oznacza, że koliduje ona z rundą WTCC we francuskim Pau, a więc F3 Euro Series nie będzie mogła się tam wtedy pojawić. Tym samym runda w Pau została usunięta z kalendarza F3 Euro Series, a więc w tym roku wszystkie jej wyścigi będą się odbywały w trakcie weekendów DTM. Pozostała zmiana w kalendarzu to przeniesienie rundy w Le Mans do Dijon.

Kalendarz wyścigów F3 Euro Series na sezon 2009
DataTorKrajFlaga
116-17 majaHockenheimringNiemcy
130-31 majaEuroSpeedway LausitzNiemcy
127-28 czerwcaNorisringNiemcy
118-19 lipcaZandvoortHolandia
11-2 sierpniaOscherslebenNiemcy
115-16 sierpniaNürburgringNiemcy
15-6 wrześniaBrands HatchWlk. Brytania
119-20 wrześniaCatalunyaHiszpania
110-11 październikDijonFrancja
124-25 październikHockenheimringNiemcy
Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

1
Ralph1537
17.12.2008 10:46
no nie. po co takie bezsensowne rozwiązanie stosują, czemu nie zostawią tak jak było, chcą zepsuć ten sport tak samo jak zepsuli w f1