Statystyki z testów po sezonie 2008: pozostałe tory

Prezentujemy także dystans pokonany na testach przez zespoły w całym roku 2008
29.12.0812:37
Pyciek & Maraz
2839wyświetlenia

Oto ostatnia część statystyk podsumowujących testy w tym roku, która obejmuje zimowe jazdy próbne po zakończeniu sezonu 2008 (listopad-grudzień) na torach Mugello, Fiorano, Sakhir i Algarve. Poza ostatnim przypadkiem były to prywatne testy z udziałem jednego zespołu.

W Mugello za kierownicę bolidu Formuły 1 zespołu Ferrari powrócił po dwóch latach przerwy wielokrotny mistrz świata MotoGP - Valentino Rossi. Test ten był nagrodą dla Włocha za zdobycie szóstego tytułu w najwyższej klasie wyścigów motocyklowych, ale bardziej chodziło tutaj o przyjemność z jazdy, niż o konkretne testy.

Mugello (5,245 km, 20-21.XI)
KierowcaNar.ZespółBolidyCzas okr.Okr.@Km
1Valentino RossiFerrariF20081:22.550117613,665
Zespół Ferrari przeprowadził później jeszcze jedne prywatne testy w listopadzie, ale na swoim innym torze - Fiorano, gdzie okazję do poprowadzenia po raz pierwszy bolidu F1 otrzymali trzej czołowi kierowcy włoskiej Formuły 3 w sezonie 2008: Mirko Bortolotti, Salvatore Cicatelli i Edoardo Piscopo. Zdecydowanie najszybszy okazał się mistrz włoskiej F3 - Bortolotti, uzyskując ponad sekundę przewagi nad Piscopo.

Fiorano (2,976 km, 26.XI) - najlepsze czasy okrążeń
KierowcaNar.ZespółBolidyCzas okr.
1Mirko BortolottiFerrariF20080:59.111
1Edoardo PiscopoFerrariF20081:00.336
1Salvatore CicatelliFerrariF20081:01.243
%475%7%NR%STRATA%CENTER%&|Fiorano (2,976 km, 26.XI) - dystans pokonany przez kierowców|
Kierowca|Nar.|Zespół|Bolidy|@Okr.|@Km|
Mirko Bortolotti|~ita|Ferrari|F2008|40|119,040|
Salvatore Cicatelli|~ita|Ferrari|F2008|33|98,208|
Edoardo Piscopo|~ita|Ferrari|F2008|29|86,304|
%|Suma okrążeń: 102, suma kilometrów: 303,552|

Z kolei Toyota przeprowadziła w grudniu dwie serie prywatnych testów w Bahrajnie, dając także szansę pierwszej jazdy za kierownicą bolidu F1 młodym kierowcom, obok przygotowań do sezonu 2009, w których uczestniczyli kontraktowi kierowcy japońskiej stajni. Owymi młodymi kierowcami byli Henki Waldschimdt z Formuły 3 Euro Series i Andrea Caldarelli z Formuły Renault 2.0, z których szybszy okazał się ten drugi.

Sakhir (5,412 km, 10-12.XII i 15-17.XII) - najlepsze czasy okrążeń
KierowcaNar.ZespółBolidyCzas okr.
1Timo GlockToyotaTF1081:32.090
1Jarno TrulliToyotaTF1081:32.463
1Andrea CaldarelliToyotaTF1081:33.170
1Henki WaldschimdtToyotaTF1081:33.430
%475%7%NR%STRATA%CENTER%&|Sakhir (5,412 km, 10-12.XII i 15-17.XII) - dystans pokonany przez kierowców|
Kierowca|Nar.|Zespół|Bolidy|@Okr.|@Km|
Timo Glock|~ger|Toyota|TF108|258|1396,296|
Jarno Trulli|~ita|Toyota|TF108|258|1396,296|
Andrea Caldarelli|~ita|Toyota|TF108|128|692,736|
Henki Waldschimdt|~ned|Toyota|TF108|128|692,736|
Kamui Kobayashi|~jpn|Toyota|TF108|33|178,596|
%|Suma okrążeń: 805, suma kilometrów: 4356,660|

Ostatnie testy w tym roku odbyły się na nowym torze Algarve w Portugalii w dniach 15-17 grudnia, a uczestniczyły w nich zespoły McLaren i Ferrari. Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał tutaj kierowca testowy McLarena - Pedro de la Rosa, a największy dystans pokonał kierowca testowy Ferrari - Luca Badoer.

Algarve (4,692 km, 15-17.XII) - najlepsze czasy okrążeń
KierowcaNar.ZespółBolidyCzas okr.
1Pedro de la RosaMcLarenMP4-23/A/K1:28.993
1Luca BadoerFerrariF20081:30.163
1Gary PaffettMcLarenMP4-23/A/K1:31.788
1Felipe MassaFerrariF20081:32.926
1Marc GeneFerrariF20081:33.076
%475%7%NR%STRATA%CENTER%&|Algarve (4,692 km, 15-17.XII) - dystans pokonany przez kierowców|
Kierowca|Nar.|Zespół|Bolidy|@Okr.|@Km|
Luca Badoer|~ita|Ferrari|F2008|146|685,032|
Pedro de la Rosa|~esp|McLaren|MP4-23/A/K|142|666,264|
Gary Paffett|~gbr|McLaren|MP4-23/A/K|63|295,596|
Marc Gene|~esp|Ferrari|F2008|51|239,292|
Felipe Massa|~bra|Ferrari|F2008|36|168,912|
%|Suma okrążeń: 438, suma kilometrów: 2055,096|

Na koniec prezentujemy tabelkę z dystansem pokonanym przez wszystkie zespoły F1 na testach w całym roku 2008. Zestawienie to obejmuje testy, których wyniki podano do wiadomości publicznej, a więc nie są w nim uwzględnione np. jazdy Paula di Resty z McLarenem (brak danych o czasach i pokonanym dystansie) i prawdopodobnie kilka innych prywatnych testów. Oficjalny limit testów w całym roku dla jednego zespołu wynosił 30.000 km.

Dystans pokonany przez zespoły na testach w 2008 roku
Zespół@Przed sezonem@W trakcie sezonu@Po sezonie@Suma km
1BMW Sauber12542,38510517,5236029,08429088,992
1Ferrari13171,3809846,1445037,92528055,449
1McLaren Mercedes13899,29510153,9453833,11127886,351
1Williams Toyota12215,75410883,4944518,35527617,603
1Toyota12614,31310351,0474356,66027322,020
1Renault10778,43611706,7293094,35225579,517
1Toro Rosso Ferrari9545,8928746,1256238,77124530,788
1Red Bull Renault10873,1469852,7603354,81724080,723
1Honda10347,84610947,4862723,17524018,507
1Force India Ferrari6489,4577693,1522322,84516505,454
Zobacz także:

KOMENTARZE

5
Jędruś
30.12.2008 01:20
Tak, regulamin określa konkretną liczbę takich testów w ciągu roku.
Metalpablo
29.12.2008 02:01
Czyli testy na prostych np. na lotniskach w Brytani czy też na Majorce(albo Minorce ,nie pamiętam),na których było przejechane powyżej 50km to też sie nie wliczają w ten ogólny dystans?
noofaq
29.12.2008 12:59
nawet ja więcej przejechałem niż Force India ^^
Anderis
29.12.2008 12:33
Hmmmm, zauważcie, że miejsce w stawce danego zespołu w sezonie 2008 jest niemal wprost proporcjonalne do miejsca w tabeli z uwzględnieniem pokonanego dystansu. Przejechane kilometry jedynie w przypadku BMW i Williamsa nie odzwierciedlają dyspozycji zespołu na przestrzeni sezonu.
ksAnderson
29.12.2008 11:45
BMW szaleje, chociaż do limitu mogli jeszcze pojeździć :P Dziwi mnie FI, zaledwie połowa dozwolonego dystansu... czyżby sprawdzali przyszłoroczne regulacje w tej kwestii? Zawsze (przed, w trakcie, po sezonie) jeździli najmniej, więc niech VM (bo nie chce mi się szukac pisowni jego nazwiska) tak nie straszy że w 2010 roku staną u siebie na podium.