Mosley: Zespoły wymagają niemożliwego

"To my ustalamy zasady. Robimy to od 60 lat i nadal będziemy to robić"
03.06.0921:12
Patryk Pokwicki
3086wyświetlenia

Mało prawdopodobne wydaje się, aby Max Mosley ustąpił zespołom Formuły 1 w konflikcie dotyczącym wysokości budżetów.

Wszystkie teamy oprócz Williamsa zgłosiły się do przyszłego sezonu warunkowo. Williams jako jedyny z obecnej stawki zaakceptował warunki FIA, za co został zawieszony w FOTA.

Pozostałe zespoły twierdzą, że jeśli władze F1 nie zaakceptują ich propozycji, czyli nie zrezygnują z ograniczenia budżetów, a także nie zostanie zawarte nowe Concorde Agreement, to nie przystąpią do sezonu 2010.

Prezydent FIA wypowiedział się na ten temat na łamach szwajcarskiego Motorsport Aktuell: To my ustalamy zasady - powiedział. Robimy to od 60 lat i nadal będziemy to robić. Mosley stwierdził też, że nie wie, jak dalej potoczy się konflikt, ale część z propozycji FOTA uznał za nierealne, gdyż zostały zbyt późno przedstawione, aby zatwierdzić je przed 12 czerwca.

Skrytykował również zespoły za to, że w ostatniej chwili przesłały zgłoszenia. Wydaje się być oczywiste, że starali się utrudnić życie potencjalnym nowym zespołom - powiedział Brytyjczyk, ironizując także spotkanie w Monako na ekskluzywnym jachcie Flavio Briatore, gdzie zespoły rozmawiały o cięciu kosztów.

Źródło: F1-Live.com

KOMENTARZE

25
Kamikadze2000
04.06.2009 02:38
Ach ten cwany lis Mosley! Może i ma w pewnym sensie rację, no ale trochę jkaby wykiwał fabrycznych. Pasuje do Berniego...
alfistamariusz
04.06.2009 11:40
Wygląda to tak, jakby na Formule 1 zależało tylko panu Mosley'owi. Zespoły nie są kompetentne do tego aby zadbać o siebie i o swoją przyszłość w Formule 1. Niezbędny jest mentor, niania, wszystko wiedzący najlepiej - Mad Max. Jest tylko jedna słuszna droga - droga szeryfa Maxa. On tu "rżondzi" kropka, koniec i basta.
AdamSlomek
04.06.2009 07:46
psnikan--> wniosek: nie masz pojęcia o czym piszesz i próbujesz być śmieszny na siłę. A, i jeszcze nie czytasz wszystkich wiadomości pojawiających się na WMF1, albo czytasz a nie kumasz. Żebyś dokładnie przeczytał wczorajszy "nius" o zespole Epsilon Euskadi, to byś wiedział, że team startujący z ograniczonym budżetem 40mln tak naprawdę będzie potrzebował 70-75mln na cały sezon (czyli mniej więcej tyle co ma teraz Force India), a pan Joan Villadelprat zna się na rzeczy jak mało kto i jemu akurat można wierzyć:)))
jaszczur
04.06.2009 07:03
psnikan: pensja kierowcow nie jest objeta ograniczeniem budzetowym..
psnikan
04.06.2009 06:48
Na takie ograniczenie budżetów zespoły się nie zgodzą ponieważ jest to stanowczo za mała kwota. Wystarczy policzyć: 2 kierowców z czołowych teamów - po 5 mln funtów rocznie =10 A jak wiemy team nie składa się z kierowców, ale w większości z mechaników, inżynierów zarządu dajmy ze na rok mają tylko 20mln funtów czyli już mamy 30. czyli 10 milionów funtów zostaje na rozwój auta, paliwo, opony, części. Za 10 mln funtów to na jednym komplecie opon będą jeździć przez 5gp, silnik cały sezon, paliwo hmm, a może lpg jest przecież tańsze ;-) części hmm w Polsce są nieźle zaopatrzone giełdy samochodowe i szroty też mają szeroki asortyment. No zawsze jest druga możliwość kierowcy dostaną o 20 razy mniej na rok ciekawe czy podpiszą umowę? Inżynier hmm a zaszalejemy niech ma te 6tys funtów rocznie. Tylko że pewnie zwykły pracownik np. na koparce ma więcej :-) wniosek inżynier chyba się zwolni. A prezes z zarządem dostaną bagatela całoroczne wyżywienie :-)) uff zamkną się team w 39.5 mln funtów na rok. Udało się
Aquos
04.06.2009 06:41
Mosley prezentuje fantastyczną wprost skłonność do dialogu, a przy tym jest elastyczny niczym Ford produkujący Model T - FIA przyjmie wszystkie postulaty FOTA, pod warunkiem, że będą one zgodne ze stanowiskiem FIA, innymi słowy albo na Maksia, albo wcale. Niech ktoś zatrzyma ten cyrk, ja wysiadam...
AdamSlomek
03.06.2009 11:55
No i będziemy mieli rewolucję:))) Ciekawe czy nazbierają 12 nowych zespołów...
proktolog
03.06.2009 10:32
rafaello85 - bomba :))
topor999
03.06.2009 09:20
rafaello--->chociaż raz mądrze napisałeś......
Adam1970
03.06.2009 08:51
Maksiu gdybyś miał ze 30 lat mniej to nawet na te orgie z Tobą bym się zapisał ;) Facet z jajami. Max na kolejną kadencję.Popieram w 100%.
Ramzes
03.06.2009 08:46
A wszystko zaczęło się od kryzysu to trzeba zmniejszyć budżet zespołom itp. itd. Co z tego wyszło? Aż 6 czy tam 7 zespołów nagle jest zainteresowane byciem w F1, gdzie miejsca są tylko dla 2. Zostało poszerzone do 13 zespołów, chodź można było się spierać, że regulamin został złamany i decyzja o zwiększeniu limitu została także podjęta zbyt późno, ale całe FIA zawsze ma rację. Jeśli tyle zespołów jest nagle zainteresowane F1, to chyba coś jest nie tak. Nie róbmy z tego GP2.
Ad@m
03.06.2009 08:39
A ja uważam że chociaż trudne i skomplikowane to bardzo realne byłoby stworzenie nowej serii z powodzeniem. Trzeba pamiętać jedno: sponsorzy pójdą za fanami, fani pójdą za zespołami, przynajmniej w większości!
GroM
03.06.2009 08:37
Z tego wynika, że pewne rzeczy, które zaproponowała FOTA zostaną przyjęte, a pewne nie. Najlepiej z tego całego zamieszania wyjdzie Williams, który się nie bawił w wymyślanie, wysłał zgłoszenie i ma największe szanse na pozostanie w F1. Inne zespoły mają możliwość pierwszeństwa, ale pytanie czy będą chciały pozostać. Ciekawe co zrobi FIA przed nimi trudne zadanie, ponieważ mają przyjąć zespoły wrunkowe, ale na jakich warunkach? Ich przyjmą, inne odrzucą, a one stwierdzą, że odchodzą. Coś musi się stać w ciągu tygodnia, bo nie możliwe jest, aby taka sytuacja nastąpiła. Najważniejsze aby FIA utrzymała swoje stanowisko, bo prawda jest taka, że propozycje rozmów były ogłaszane przez Mosleya już dawno i wtedy nikt nie dyskutował na temat budżetów.
Chłodny
03.06.2009 08:29
To co się dzieje to już przesada... Czemu w F1 nie może być stabilizacji? Ciągle jakieś potężne zmiany i głównie niezbyt zrozumiane. Uciekajcie teamy i twórzcie coś innego, GP1? Mam jednak nadzieję że kozina nie odbije Maxowi i będzie jakiś kompromis, oby...
wartek
03.06.2009 08:18
zrobienie seri wyscigowej poza patronatem FIA jest raczej malo realne :) oni nakladaja sankcje na wszystko co nie ich
sneer
03.06.2009 08:12
Brawo Max. Jakeś drań, złodziej i oszust, tak tym razem popieram Cię w 100%.
ICEMANPK1
03.06.2009 08:06
wymarcie tych zadnych wladzy skorumpowanych wladza i hajsem dziadow nic nie da,maja juz zapewne wytyczone sciezki dla swoich nastepcow.jurekielich-mysle ze pomysl nowej serii jest ratunkiem i alternatywa dla krolowej-pod inna nazwa i nadzorem.
jurekielich
03.06.2009 08:00
może lepiej było by zorganizować niezależną serie wyscigową na bazie F1 ale nie pod patronatem FIA, zarząd składał by sie z przedstawicieli każdego team'u i zasady były by jasne i równe dla wszystkich. Wiem że każdy chce dla siebie kawałek z tego (milionowego)tortu, ale zasady proponowane przez FIA powoli wyniszczają ten piękny sport. Inne wyjscie to poczekac aż te dziadki poumierają....
YAHoO
03.06.2009 07:57
Niech wywali wszystkie zespoły, wprowadzi standardowe bolidy, najlepiej standardowych mechaników o takich samych kwalifikacjach, kolory samochodów też mogą być standardowe, NIECH STANDARD RZĄDZI ŚWIATEM F1 !
ICEMANPK1
03.06.2009 07:43
ITD-i tak dalej :)
jarux
03.06.2009 07:34
Oj, podwinie im się w końcu noga i będą żałowali swoich decyzji. akkim genialne ICEMANPK1 zapomniałeś o limicie obrotów do 2000
ICEMANPK1
03.06.2009 07:26
dziadek max z dziadziem bernim chyba uknuli nizla intryge, w nowych zgloszonych zespolach nazwy zwiazane w przeszlosci z nazwiskami obu panow,i to bezposrednio(march ,brabham) + dobrzy znajomi -wlasciciele nowych zespolow,ludzie rownierz w przeszlosci zwiazani z oboma dziadkami.czyszby to wszystko szlo w kierunku calkowitego podpozadkowania F1 tym 2 ramolom???nie bedzie FOTA,nikt sie nie bedzie stawial,nowi beda posluszni jak baranki.Berni utnie podzialy z zyskow TV max narzuci kosmiczne licencje,to tylko moje domysly,ale szanowni koledzy nie zdziwie sie bardzo jak F1 wystartuje w 70% nowym skladzie, i juz za rok uslyszymy ze wchodza ujednolicone silniki ITD.mam nadzieje ze tak nie bedzie,ale jakos mam przeczucie i ostatnie wydarzenia ida w tym kierunku ze nadchodza duze zmiany,czyli calkowita detronizacja F1
akkim
03.06.2009 07:24
Do wszystkich genetyków na tym naszym Świecie! Gdyby Max się zgłosił, mówcie że nie wiecie jak się da sklonować FIA przewodniczącego, bo jeszcze Wam podeśle kolegę Berniego.
MairJ23
03.06.2009 07:19
Max moze i ma racje o tym ze zasady byly wczesniej ustalane ale nie ingerowaly one tak bardzo w rozwoj i funkcjonowanie zespolow Formuly 1. Cala F1 jest sportem elitarnym i zawsze taka byla (odkad pamietam - lata 80te). Ustalenie budzetu to juz ingerowanie w dzialanie samych zespolow a nie ograniczenia na to jak ma funkcjonowac bolid a to zupelnei co innego ale jak widac ten pan nie widzi chyba tego. To tak jakby ktos powiedzial wszystkim firmom na swiecie ze nie moga inwestowac wiecej niz 100 milionow funtow rocznie - przeciez to absurd !! Pozdrawiam. (was a nie pana Mosleya :P)
rafaello85
03.06.2009 07:17
Maxie Mosleyu, Bernardzie Ecclestonie... i Sabo - nie idźcie tą drogą! Nie idźcie tą drogą...