F1: Okrążenie toru Sepang z Boryzem
20.09.0919:28
2013wyświetlenia

Sepang jest jednym z torów, gdzie jazda jest przyjemna nawet dla kierowców którzy nie mają wielkiego doświadczenia w F1 na co pozwala bardzo szeroki tor oraz szeroki i plaski tarki na zakrętach umożliwiające szybką jazde. Jest to jeszcze większy atut dla najlepszych kierowców szukających najoptymalniejszą linię jazdu. W połączeniu z układem zakrętów składających się zarówno z bardzo ciasnych kombinacji zakrętów jak i strasznie długimi prostymi jest torem który zapewnia świetne widowisko dla widzów jak i dla samych kierowców.
Okrążenie zaczynamy bardzo długa prostą za która czeka nas bardzo trudna sekwencja dwóch zakrótów które pokonujemy na pierwszym biegu. Można tutaj się spodziewać wielu manewrów wyprzedzania gdyż szeroki tor ma tutaj bardzo ciasną optymalną linię jazdy więc kierowcy bedą tutaj próbować wyprzedzać na różne sposoby. Po wyjściu z tego zakręty przed nami bardzo przyjemny zakręt 3 będący bardzo fajnym łukiem w prawo pod górę gdzię rozpędzamy się do 7 biegu, zaraz za nim jesteśmy zmuszeni do redukcji do 2 biegu przed zacieśniającym się zakrętem w prawo. Zaraz za nim bardzo ważna kombinacja zakretów lewy prawy (5 i 6) od której czas okrążenia jest zależny w znacznym stopniu. Ważne jest by znaleźć tutaj jak najoptymalniejszą linię. Pokonujemy je na 6 biegu dzięki czemu na następnej prostce mamy szanse na wbicie 7 biegu.
Zaraz dalej mamy moje ulubione miejsce na torze czyli zakręty 7 i 8. Są to 2 zakręty które pozwalają na bardzo agresywny atak po tarkach na 4 biegu, na wyjściu z drugiego zakrętu od razu wbijamy 5 bieg. Ehhh, musze się przyznać, że te 2 zakręty sprawiaja mi tutaj ogromną radość :). Zaraz później mamy bardzo ostry zakręt w lewo pokonywany na 1 biegu. Jest to miejsce gdzie szczególnie trzeba uważać bo w tymi miejscu tor jest bardzo nierówny więc bardzo delikatnie trzeba sie obchodzić z pedałem gazu.
Niestety, na wyjściu z niego nie jest lepiej bo zaraz za nim następuje zakręt 10 a w zasadzie dość ciasny łuk w którym bardzo łatwo poznać uczucie nasterowności przy wysokich prędkościach. Na szczęście kończy się bardzo przyjemny zacieśniającym zakrętem w prawo pokonywanym na 2 biegu. Po krótkiej prostej mamy zakręt 12 w który bardzo przyjemnie można się wkomponować z gazem wciśnietym do dechy na 6 biegu nie puszcząjąc go aż do wejścia w zakręt 13 gdzie potem bardzo ostrożnie trzeba zredukować aż do 2 biegu. Jest to ważna sekcja, gdyż od niej zależy z jaką prędkością wejdziemy w drugą i ostatnią prostą na torze. Długość tej prostej nie daje innej możliwości niż osiagnięcie maksymalnej prędkości. Na końcu jak można się spodziewać czeka nas ostry nawrót na 1 biegu gdzie wita nas znana juz prosta z początku okrążenia i linia start-meta.
Boryz
KOMENTARZE