Wirth twierdzi, że Glock jest bezcennym nabytkiem dla Virgin

"Timo przedstawia swoją osobą wszystko to, czego potrzebujemy"
30.12.0920:21
Marek Roczniak
3842wyświetlenia

Dyrektor techniczny Virgin Racing - Nick Wirth powiedział, że decyzja Timo Glocka o podpisaniu kontraktu z tym zespołem najlepiej świadczy o ich potencjale.

Wirth powiedział, że zatrudnienie doświadczonego kierowcy zawsze było dla niego priorytetem po tym, jak zobaczył korzyści wynikające ze ściągnięcia Davida Brabhama do programu samochodów sportowych Acura, dla którego prototypy w klasach LMP zaprojektowała właśnie firma Wirth Research.

W dzień podpisania przez Timo kontraktu omal się nie rozpłakałem, nie mogłem w to uwierzyć - powiedział Wirth. Postawiłem całą reputację firmy i nasz kontrakt na szali w jednym konkretnym momencie podczas programu Acura, aby zdobyć Davida Brabhama, ponieważ był on jednym z moich kierowców (w Simteku), a wiedziałem jako inżynier, jak krytyczną sprawą jest posiadanie wiodącego kierowcy z dużym doświadczeniem i kogoś, komu możesz ufać i wiesz, że jest szybki oraz posiada wszelkie inne ważne cechy.

Powiedziałem naszej kadrze zarządzającej, że mam nadzieję, iż nie będziemy zmuszeni do zatrudnienia dwóch młodych, niedoświadczonych kierowców, którzy pomogą sfinansować starty zespołu, sprowadzając do niego sponsorów. Kiedy zjawił się Timo, dość późno w trakcie procesu poszukiwania kierowców, rozglądając się za nowym zespołem dla siebie, spędziliśmy razem trzy godziny. Zobaczył cały proces i docenił cyfrowy proces (projektowania), ponieważ jego przyjaciele ścigają się moimi Acurami.

Zadzwonił więc do nich i zapytał się, 'jaki jest ten szaleniec, nadaje się do czegokolwiek?'. Odpowiedzieli mu co mieli odpowiedzieć, po czym po prostu przyleciał do nas ponownie ze swoim menedżerem i powiedział: 'wchodzimy w to'. Byłem dosłownie w siódmym niebie, ponieważ Timo przedstawia swoją osobą wszystko to, czego potrzebujemy: jest kimś, kto startował na slickach, ma dwa lata doświadczenia w F1, jest mistrzem GP2, jest młody i przy tym twardo stąpa po ziemi.

Wirth jest także bardzo zadowolony z wyboru na drugiego kierowcę Lucasa di Grassiego: Mamy wielu inżynierów z Renault, którzy dołączyli do nas. Lucas był tam przez dwa lata kierowcą testowym. Byli niezwykle entuzjastycznie nastawieni do przydatności Lucasa podczas testów i umiejętności przekazywania informacji na temat zachowania samochodu.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

31
Simi
31.12.2009 12:52
Ja tam w Glocku nie widzę nic nadzwyczajnego. Kierowca w sam raz na środek lub koniec stawki, ale Virginowi może faktycznie pomóc.
ht-hubcio
31.12.2009 12:41
No cóż, po tej informacji Kubica chyba może zapomnieć o dobrych wynikach w 2010 r.
Yurek
31.12.2009 12:21
A propos D. Brabhama, według mnie miał predyspozycje do zostania mistrzem świata.
Kamikadze2000
31.12.2009 11:19
Co do Brabhama, bardzo dobrze się stało, że pozyskał Glocka. David na długich dystansach radzi sobie świetnie, ale w F1 już dawno nie jeździł, więc byłoby to dla Niego ciężkie przejście.
patgaw
31.12.2009 10:31
Gdyby kózka kwiecień plecień, to Kubica moze zapomniec o dobych wynikach w 2010r.
Szadi
31.12.2009 10:18
Coś mi się wydaje, że Kubica może zapomnieć o dobrych wynikach w 2010
Galvan
31.12.2009 10:15
Kubica "przezimuje" sezon 2010. Swoją drogą możemy zacząć typować team Roberta na sezon 2011 ;)
jednooki_cyklop
31.12.2009 09:48
No to Kubica może zapomnieć o dobrych wynikach w 2010
MCNoras
31.12.2009 09:17
No to Kubica może zapomnieć o dobrych wynikach w 2010
Yurek
31.12.2009 08:53
Glock jest idealny dla Virgin. Nikt nie będzie od niego oczekiwał cudów, a może im sporo pomóc. Swoją drogą Kubica może zapomnieć o dobrych wynikach w 2010
ari2k5
31.12.2009 08:51
No to Kubica może zapomnieć o dobrych wynikach w 2010
witek2403
31.12.2009 07:44
Się zobaczy
Maly-boy
31.12.2009 07:42
dużo zależy od podejścia Lopeza , czy będzie wolał przeznaczyć kilkanaście mln na rozwój bolidu w danym momencie czy zwinie je do kieszeni ,a nawet najlepsi inżynierzy bez kasy w f1 nie wiele zdziałają
Huckleberry
31.12.2009 05:57
Wypadałoby napisać coś innego więc napiszę - pożyjemy zobaczymy... ;)
Adi1976
30.12.2009 11:17
ja niestety też mam takie przeczucie odnośnie Roberta , chociaż 3mam kciuki z całej siły za Naszego drivera - swoją drogą niezłe by były jaja jakby te pozostałości po Renówce pokazywały coś ponad przeciętność w przyszłym sezonie. PS Do Siego Roku wszystkim F1-maniakom !!!
Sobciu
30.12.2009 10:26
@up przyzwyczajcie się do określenia gwiazda zespołu Virgin - Lucas... to nie żart, trzymam kciuki
SirKamil
30.12.2009 10:23
Padłem na twarz:) Ładnie sobie dopowiedzieli, lamy z autoklubu http://f1.autoklub.pl/news/inzynierowie-opuszczaja-renault,27634?rss=1
zawias
30.12.2009 09:59
SirKamil-dobree A ja nie histeryzuję: O no,zapomnieć to, może 2010 Kubica w dobrych wynikach.
Fagaldo
30.12.2009 09:41
Virgin pewnie błyszczeć nie będzie, ale i Kubica po raz kolejny może zapomnieć o dobrych wynikach w 2010;)
freddiemercury
30.12.2009 09:09
A co sie bede zastanawiał, też tak sądze: Kubica po raz kolejny może zapomnieć o dobrych wynikach w 2010;)
MJpoland
30.12.2009 08:45
Trafił się ślepej kurze.... Glock. Mają się z czego cieszyć że będą mieli jednego w miarę doświadczonego kierowce. Dobrze dla nich O i bym zapomniał: Kubica po raz kolejny może zapomnieć o dobrych wynikach w 2010;)
Ulver
30.12.2009 08:42
No to Kubica może zapomnieć o dobrych wynikach w 2010 Maraz, mówisz - masz ;)
michael85
30.12.2009 08:35
No to Kubica może zapomnieć o dobrych wynikach w 2010
piru
30.12.2009 08:26
No to Kubica może zapomnieć o dobrych wynikach w 2010
SirKamil
30.12.2009 08:24
Tylko się nie popłacz fredi;) Od dobrego roku wiadomo, że Briatore ostro powycinał departamenty techniczne w ramach cięcia kosztów. Zdaje się 15% całej kadry, z czego sporo aerodynamików wylądowało na bruku. Sami nie odeszli. To samo dotyczyło Brawna, ale w jeszcze większej skali (minus ~200 osób) i większości zespołów. Alonso nikogo za sobą nie pociągnie bo Ferrari ma dostatek własnych kadr, które musi redukować. Strata diGrassiego to też bynajmniej nie powód do smutku... doświadczony i szczególnie oblatany geniusz testów z niego nie jest a poza tym przy obecnym okrojonym formacie testów gros ciężarku testów i rozwoju z przyjemnością i we własnym interesie weźmie na siebie Kubica... bo w domu usiedzieć nie może. btw. No to Kubica może zapomnieć o dobrych wynikach w 2010
Ramzi
30.12.2009 08:23
No to Kubica może zapomnieć o dobrych wynikach w 2010
freddiemercury
30.12.2009 07:59
„Mamy wielu inżynierów z Renault, którzy dołączyli do nas." Rozsypka w Renault... Stracili dobrego testera, sponsora, tracą inżynierów... ciekawe ile ludzi za sobą pociągnie Fernando Alonso.
Anderis
30.12.2009 07:57
No to Kubica może zapomnieć o dobrych wynikach w 2010
Kamikadze2000
30.12.2009 07:44
No to Kubica może zapomniec o dobrych wynikach w 2010 hehe... ;))
TimOOv
30.12.2009 07:41
No to Kubica może zapomnieć o dobrych wynikach w 2010
Maraz
30.12.2009 07:24
Po przeczytaniu ostatniego akapitu pojawią się zapewne histeryczne komentarze w stylu "No to Kubica może zapomnieć o dobrych wynikach w 2010" ;)