Znamy już kalendarz GP2 Asia Series na sezon 2011

Zgodnie z zapowiedzią rozegrane zostaną trzy podwójne rundy w lutym i marcu 2011 roku
07.10.1019:50
Maraz/Michal2_F1
2063wyświetlenia

Organizatorzy GP2 Asia Series opublikowali dzisiaj kalendarz wyścigów na sezon 2011, który składa się z trzech podwójnych rund (6 wyścigów). Podobnie jak w ostatnim sezonie, w którym mistrzostwo wywalczył Davide Valsecchi, wszystkie rundy odbędą się na Bliskim Wschodzie - w Abu Zabi i Bahrajnie.

Po raz pierwszy w azjatyckiej serii użyte zostaną bolidy w aktualnej specyfikacji, przewidzianej także dla głównych mistrzostw (dotychczas była to specyfikacja wycofana z GP2 Main Series po sezonie 2007). Będą to więc nowe bolidy GP2/11 na oponach Pirelli w specyfikacji F1, które w Asia Series przejdą chrzest bojowy przed debiutem w głównych mistrzostwach.

Pierwsza dostawa samochodów (na początek po jednym dla każdego zespołu) przewidziana jest na 18-19 października, a ich krótki test ma mieć miejsce 18 listopada na torze Paul Ricard. Wszystkie samochody zostaną następnie wysłane w połowie grudnia drogą morską do Abu Zabi i na miejsce powinny dotrzeć miesiąc później. Na torze Yas Marina odbędą się następnie dwie serie testów (1-2 lutego i 6-7 lutego), a sezon zacznie się 11-12 lutego. Na kolejny weekend zespoły przeniosą się do Bahrajnu, a ostatnia runda zostanie rozegrana 12-13 marca także w Bahrajnie, jako runda towarzysząca F1.

Szef GP2 - Bruno Michel powiedział: Prawdą jest, że kalendarz tego sezonu jest stosunkowo krótki, co spowodowane jest koniecznością dostarczenia nowych bolidów naszym zespołom. Po raz pierwszy użyjemy takiego samego samochodu w GP2 Asia oraz GP2 Series i będzie to zdecydowanie ekscytujący nowy sezon: nie tylko ze względu na nowy bolid, nowe opony, nowych kierowców, ale także ze względu na dwa nowe zespoły: Carlin i Team Air Asia, które dołączyły do nas. Od czasów początku GP2 Asia Series widzieliśmy wspaniałe wyścigi i jestem pewien, że nadchodzący sezon zapewni nam tak samo dobre widowisko. Wszyscy z ekscytacją będą mogli zobaczyć, jak szybko kierowcy i zespoły przystosują się do nowego bolidu i opon.

^kalendarz,1,2011
Numery startowe bolidów:

^pre,start
iSport International 1-2
Arden International 3-4
ART Grand Prix 5-6
Super Nova Racing 7-8
Dams 9-10
Scuderia Coloni 11-12
Ocean Racing Technology 14-15
Barwa Addax Team 16-17
Trident Racing 18-19
Rapax 20-21
Racing Engineering 22-23
Carlin 24-25
Team Air Asia 26-27
^pre,koniec

Źródło: GP2Series.com

KOMENTARZE

3
mbg
07.10.2010 07:18
Chodzi mi oto że w przyszłości może się okazać że piekielnie szybki kierowca nie ukańczając jednego "Feature Race'a" (w sprincie startuje z tyłu stawki) ma małe szanse na zdobycie punktow. Natomiast kierowca ciułający punkty może zdobyć majstra nie wygrywając wyścigu. Im więcej wyścigów tym lepiej.
Kamikadze2000
07.10.2010 07:03
Dotychczas serię wygrywali zasłużeni kierowcy, więc nie ma problemu... ;) Ale racja, sezon mógłby być troszeczkę dłuższy. Przynajmniej czuje się choć trochę motorsport w domu, podczas zimy... ;)
mbg
07.10.2010 06:21
Szkoda że kalendarz znowu taki krótki, ale mam nadzieje że to przejściowy proces. Im więcej wyścigów tym bardziej miarodajne wyniki mistrzostw. Już nie mogę się doczekać mojej ulubionej europejskiej edycji z nowymi samochodami. Na początek rozgrzewka z Asia Series.