VERVA Racing Team dodaje gazu przed sezonem 2011

Nowy partner zespołowy Kuby Giermaziaka, Polak wystartuje również w F3 Euro Series
08.02.1113:18
Inf. prasowa
5123wyświetlenia

Nowatorski projekt PKN ORLEN S.A. okazał się dużym sukcesem sportowym i marketingowym. Już wkrótce polski zespół ponownie zawita na tory Formuły 1 i ruszy z VERVĄ po zwycięstwo w prestiżowym Porsche Supercup. Pierwszy wyścig w Bahrajnie już za półtora miesiąca.

Poprzedni rok był przełomowy dla fanów wyścigów samochodowych. Po raz pierwszy w historii, polski zespół wystartował w prestiżowych zawodach Porsche Supercup uznawanych przez ekspertów za najszybszą i najbardziej wymagającą monobrandową serię wyścigową. W sezonie 2010 biało-czerwone barwy reprezentowali dwaj kierowcy: Kuba Giermaziak i Robert Lukas, którzy w sumie wzięli udział w 10 wyścigach na torach F1 na Bliskim Wschodzie i w Europie.

PKN ORLEN powołując zespół wyścigowy zapełnił istotną lukę w polskim motosporcie. Koncern postawił na młode talenty i zdecydował się wesprzeć rozwój zawodników, którzy mają realne szanse wygrywać z najlepszymi kierowcami na świecie. Chociaż zadaniem polskich kierowców w pierwszym sezonie było przede wszystkim zapoznanie się z serią Porsche Supercup, torami i stylem jazdy konkurentów, to postawione przed nimi cele udało się zrealizować z nawiązką. Zespół VERVA Racing Team, debiutujący w tej wymagającej serii, odniósł sukces sportowy, a przedsięwzięcie okazało się bardzo udane marketingowo. Dlatego zdecydowaliśmy o kontynuacji startów w Porsche Supercup - mówi Jacek Krawiec, Prezes Zarządu PKN ORLEN S.A.

Warto przypomnieć, że Kuba Giermaziak w drugiej połowie sezonu regularnie zajmował miejsca w czołowej dziesiątce. Zajął również 2. miejsce w rankingu debiutantów i zakończył starty na 10. miejscu w klasyfikacji generalnej. Przed nadchodzącym sezonem oczekiwania są dużo większe. Zawodnicy i zespół chcą walczyć o najwyższe cele. Chcemy, aby VERVA Racing Team mocniej włączył się w walkę o podium zarówno, jeśli chodzi klasyfikacje indywidualną zawodników, jak i zespołów - informuje Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu PKN ORLEN.

Stefan Rosina nowym kolegą zespołowym Kuby Giermaziaka



Sprostanie rosnącym oczekiwaniom wymaga wzmocnienia zespołu, stąd zmiany w jego składzie. W tym sezonie w barwach VERVA Racing Team obok Kuby Giermaziaka wystartuje Stefan Rosina. Nowy kierowca VERVA Racing Team to według ekspertów jeden z najlepszych zawodników serii Porsche Supercup. Potwierdzają to jego wyniki. W sezonie 2009 został drugim wicemistrzem w Porsche Supercup. Również po siedmiu pierwszych wyścigach ostatniego sezonu był na trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej. Rosina, z pochodzenia Słowak, posiada polską licencję zawodniczą i w tegorocznym sezonie wystartuje w polskich barwach.

Chciałbym stanąć na podium w Porsche Supercup, marzę o zwycięstwie i potrzebuję zespołu, który pomoże mi te cele zrealizować. W poprzednim sezonie bacznie obserwowałem organizację, przygotowanie i wyniki VERVA Racing Team i doszedłem do wniosku, że chciałbym dołączyć do zespołu - mówi Stefan Rosina.

Obecność Stefana w zespole wpłynie również pozytywnie na sportowy rozwój Kuby Giermaziaka. Muszę sobie stawiać coraz wyższe wymagania. Udział Stefana w VERVA Racing Team pozwoli na zdrową wewnętrzną rywalizację, a także na to, żeby nasz team walczył o podium w klasyfikacji zespołów wyścigowych - precyzuje Kuba Giermaziak.

Kuba Giermaziak wystartuje także w Formule 3 Euro Series



Będzie to wyjątkowy sezon, szczególnie dla Kuby Giermaziaka. Mając na uwadze rozwój sportowy, kierowca VERVA Racing Team pojedzie również w F3 Euro Series, która przybliży go do spełnienia marzenia o startach za kierownicą bolidu F1. Seria ta uważana jest za nieoficjalne mistrzostwa Europy i określana jako przedsionek Formuły 1. W F3 jeździli praktycznie wszyscy obecni, liczący się kierowcy F1. Wystarczy wspomnieć takie nazwiska, jak: Lewis Hamilton, Robert Kubica, Nico Rosberg i Sebastian Vettel. W projekt startów Giermaziaka w F3 zaangażowała się należąca do Koncernu spółka ORLEN Deutschland zarządzająca siecią stacji paliwowych STAR. Będąc pod wrażeniem talentu i osiągnięć polskiego kierowcy, została Sponsorem Tytularnym zespołu, w którym wystartuje.

Projekt VERVA Racing Team jest odpowiedzią na oczekiwania Polaków, którzy chcą doświadczać wielkich, sportowych emocji na światowym poziomie. Unikalne przedsięwzięcie PKN ORLEN S.A. spełnia te założenia doskonale łącząc je z celami marketingowymi marki VERVA. Jednym z głównych założeń tego typu projektów jest kilkuletni horyzont czasowy, dlatego w połowie marca 2011 zawodnicy VERVA Racing Team ponownie staną do wyścigu o zwycięstwo w Porsche Supercup.

VERVA Racing Team rozpocznie kolejny sezon na pustynnym torze Sakhir podczas Grand Prix Bahrajnu 12 marca 2011 roku. W nadchodzącym sezonie w ramach Porsche Supercup odbędzie się 11 wyścigów. W sezonie 2011 aż dwie rundy Porsche Supercup odbędą się w Azji, ponieważ seria powróci do Turcji na tor, który mieści się około 50 km od centrum Stambułu i znajduje się w jego azjatyckiej części. Będzie to nowy i ważny wyścig również dla zespołu VERVA Racing Team, w szczególności dla Kuby Giermaziaka, dla którego Grand Prix Turcji będzie debiutem na tym torze. Koniec sezonu będzie miał miejsce w połowie września podczas Grand Prix Włoch.

^kalendarz,20,2011
Źródło: Informacja prasowa VERVA Racing Team

KOMENTARZE

23
NEO86
27.02.2011 09:40
No to Lukasa wykopali
si_vy
10.02.2011 12:43
@Adakar: nikt nic nie mówił, bo Ty bluzgasz na wszystko. To dobrze, że Giermaziak będzie jeździł z dobrym, doświadczonym kierowcą. Może się czegoś od niego nauczy i kiedyś zobaczymy go w WTCC na przykład. No i dzięki samemu rozwojowi zespołu przy doświadczonym kierowcy zacznie zdobywać lepsze pozycje, co go trochę wywinduje
SVLA
09.02.2011 12:37
No właśnie, sam Lukas powiedział że żądali od niego dużej kasy (budżetu), więc Robertowi podziękowali. Tak to jest...
Lukas
08.02.2011 11:29
Nikt nikogo nie wywalił... Poczytajcie dobrze wywiad z Robertem, który jest u nas od dawna.
SVLA
08.02.2011 07:55
@Ralph1537: bo Lukas nie miał kasy, to go wywalili z zespołu...
Masio
08.02.2011 07:37
Mam nadzieję, że w tym roku będą stawali na podium.
tomato
08.02.2011 05:28
A co to za zagadka w jakim zespole pojedzie Kuba - chyba tylko dla gimnazjalistów, których tu wielu. Pojedzie w Motopark Academy - tym samym, którym jest Verva Racing Team. Verva daje tylko kase i nalepkę, a pod nią ekipa Rumpfkeila.
MarniC
08.02.2011 05:15
No, no... To Orlen przybajerzył. Wiele komunikatów prasowych w życiu czytałem, ale ten jest jednym z moich faworytów. A czemu nic nie napisano o zespole, w którym Kuba pojedzie w F3? "Orlen Deutschland pod wrażeniem" - niezłe. Ciekawe kto pisał ten tekst...
yaper
08.02.2011 05:07
Jaka świetna wiadomość co do startów Giermaziaka w F3ES! IMO co najmniej rok za późno, ale będę mocno kibicował Kubie o jak najlepsze miejsce w debiutanckim sezonie startów. Zadowoli mnie jeśli będzie najlepszym debiutantem sezonu. Mimo wszystko ma sporą przerwę w startach w single seaterach, ale jestem dobrej myśli, że się szybko zaadaptuje i powalczy o jak najwyższe lokaty.
Jędruś
08.02.2011 04:26
Świetna wiadomości. Widać, że Orlen podchodzi do tego poważnie. Verva Racing Team rośnie w siłę i w tym roku naprawdę mogą o coś powalczyć. Co do zatrudnienia Giermaziaka w F3ES to po prostu genialna wiadomość. Wprawdzie ta seria wraz z pojawieniem się F1 i GP3 nie ma już takiego prestiżu, ale wciąż to niezłe mistrzostwa. Przekonamy się jak naprawdę szybki jest Kuba.
punksnotdead
08.02.2011 02:30
O. To świetna wiadomość : ) Cieszę się, że kolejny Polak jest o krok bliżej F1. tylko czy starty w F3 i porschecup to nie za dużo na raz?
Adakar
08.02.2011 01:53
o prosze nagle mamy opinie o dwoch nie rozwojowych kierowcach... jezu jaki herezje wygadujesz ? chcesz aby cie prawziwi polacy na stosie spalili ? jak ja bluzgałem na pomysł stworzenia zespołu Verva w nierozwojowej serii ... to jakoś nikt nic nie mówił Słowak (tak jest mega fragment o tym w info) farbowany na Polaka. Nie ma co... Blekemolena albo Rasta też by "przemalowali" ?
Kamikadze2000
08.02.2011 01:29
I to mi się podoba! Kuba jest na prawdę rozwojowym chłopakiem, który ma potencjał. Rosina to zasłużona marka w tej serii, a starty pod flagą naszego kraju tylko zwiększają moje zainteresowanie tą osobą. Co do Roberta, był gorszy od Jakuba, pomimo większego stażu w Porsche, więc moim zdaniem Verva dokonała właściwego wyboru! :))
maciejas512
08.02.2011 01:18
@ Adakar bez urazy poziom twoich wypowiedzi chyba jest niski od tego że nie czytasz ze zrozumieniem. Wg. ciebie lepiej trzymać 2 polaków nie rozwojowych niż na miejsce jednego z nich przyprowadzić pół polaka ale dużo bardziej doświadczonego.. A mój post odnosił się do F3... Pozdro
tomato
08.02.2011 12:56
Niech wezmą Tandy'ego albo Rasta, dadzą mu polską licencję i wynik będzie jeszcze lepszy. O te plany podobają mi się jeszcze bardziej.
barteks
08.02.2011 12:49
@Adakar: czytanie ze zrozumieniem: "Rosina, z pochodzenia Słowak, posiada polską licencję zawodniczą i w tegorocznym sezonie wystartuje w polskich barwach".
Sar trek
08.02.2011 12:48
Lepsze piąte miejsce Słowaka, niż dziesiąte Polaka. Zespół to zespół, chce odnosić sukcesy, dlatego szuka najlepszych inżynierów, mechaników, kierowców. Nikt chyba nie pretensji do Ferrari cz Petera Saubera, że nie zatrudniają swoich rodaków.
barteks
08.02.2011 12:46
O, wykopali Lukasa. Chyba za mocno krytykował zespół...
Adakar
08.02.2011 12:41
w/w tekst to majstersztyk ... papki PRowskiej jaką można karmić owieczki na stacjach PKN Orlen. Dlaczego nigdzie w 10 akapitowym tekście nie ma ani słowa o tym że Rosina jest Slovakian race driver ? @maciejas Podoba Ci się plan że z dwóch Polaków mamy już "tylko" 1 ? A Rosine wzieli żeby może jakies sukcesy się pojawiły ... i żeby nie było przechwałek o czołowej 10 Giermaziaka (drugiej połowie dziesiątki) ... Co jak co, gdyby ich zespół był na poziomie wodolejstwa marketingu PKN Orlen ... łał ... mielibyśmy full made in Poland F1 team
mbg
08.02.2011 12:40
bo Stefan jest dużo lepszy i pomoże Kubie w rozwoju. Lukas był niereformowalny, mimo że od wielu lat jeździł Porsche.
Ralph1537
08.02.2011 12:37
czemu nie ma juz lukasa
maciejas512
08.02.2011 12:30
Hmm że tak powiem podobają mi się te plany. Co z tego wyjdzie przekonamy się:)
mbg
08.02.2011 12:23
Stefan świetny kierowca, może wyciągnąć VERVE na szczyt ;) W końcu jakiś polak (oprócz RK) w F3ES. Jestem dumny że w końcu Polska firma inwestuje w rozwój motorsportu na europejskim poziomie.