GP Wielkiej Brytanii: trening 2 - Massa najszybszy
Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Silverstone
08.07.1115:54
7872wyświetlenia

Felipe Massa uzyskał najlepszy czas przejazdu okrążenia w drugiej sesji treningowej przed GP Wielkiej Brytanii, jako jedyny przełamując barierę jednej minuty i 50 sekund na przesychającym torze Silverstone. Kierowca Ferrari pokonał Nico Rosberga z Mercedesa o ponad 0,7 sekundy.
Druga sesja treningowa rozpoczęła się w podobnych warunkach atmosferycznych, jak pierwsza. Jako pierwszy na torze pojawił się Glock, korzystając z opon przejściowych. Na asfalcie dało się jednak zauważyć duże kałuże wody, a z nieba ciągle obficie padał deszcz.
Kolejnym kierowcą na torze był Jaime Alguersuari. Hiszpan miał już jednak założone w swoim STR6 opony na mokrą nawierzchnię. Sam deszcz nie ustawał - wprost przeciwnie, coraz bardziej się nasilał, a każdy przejazd wzbijał pióropusze wody zalegającej na torze. Po 10 minutach od startu sesji, na swoje pierwsze okrążenia wyjechało zaledwie trzech kierowców, ale żaden z nich nie zdecydował się na ustanowienie czasu.
Po 15 minutach na torze pojawił się Kamui Kobayashi. Japończyk po przejechaniu jednego okrążenia powrócił do garażów swojego zespołu. Można się domyślać, że jego wyjazd podyktowany był sprawdzeniem systemów i zachowania odbudowanego samochodu po kraksie, do jakiej doszło w pierwszym treningu.
Po ponad 30 minutach przerwy spowodowanej intensywnymi opadami deszczu, na torze pojawił się Jaime Alguersuari. Hiszpan wyjechał na oponach deszczowych, a chwilę później - na podobnym ogumieniu - dołączyli do niego Adrian Sutil, Sebastian Buemi, Kamui Kobayashi oraz Sergio Perez. Po 50 minutach, Alguersuari ustanowił pierwszy czas okrążenia tego popołudnia: 2:04,096.
Warunki na torze były jednak dalekie od idealnych. Nico Rosberg ledwo utrzymał się na torze po tym, jak jego Mercedes doświadczył zjawiska aquaplaningu na dohamowaniu do zakrętu Stowe. Pomimo tego czasy kierowców ulegały systematycznej poprawie. Na 30 minut przed końcem na czele znajdował się duet kierowców Toro Rosso - Alguersuari przed Buemim. Za nimi, na trzeciej pozycji plasował się Adrian Sutil. Trójka ta przez pewien czas przebijała się rezultatami najszybszych okrążeń.
Tymczasem kierowcy z czoła stawki ciągle pozostawali w swoich garażach, jednak chwilę później Mark Webber ustanowił na oponach przejściowych czas okrążenia, który dał mu czwartą pozycję. Australijczyk pozostał na torze i na kolejnym okrążeniu pobił czas Alguersuariego, wskakując na pierwsze miejsce. Schumacher - jadąc na oponach deszczowych - zdołał jednak wkrótce pobić jego czas i zepchnąć kierowcę Red Bulla na drugą pozycję.
Bliżej końca sesji na torze pojawili się również Massa, Button, Vettel oraz Hamilton. Na dziesięć minut przed końcem sesji Fernando Alonso zbliżył się do Marka Webbera, zajmując drugie miejsce ze stratą 0,3 sek., a kilka minut później jego kolega z Ferrari - Felipe Massa seryjnie pobijał rekordy pierwszego sektora, choć dalsza część okrążenia była okupiona albo błędami kierowcy, albo wolnymi samochodami, którzy utrudniali przejechanie szybkiego okrążenia.
Podczas drugiego treningu ponownie rozczarowywał zespół Lotus Renault GP. Heidfeld zajmował 21 pozycję, a Pietrow 19. Minutę przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę renesansu doświadczył zespół Mercedes GP. Najpierw Schumacher, a chwilę później także Rosberg ustanowił najlepszy czas okrążenia. W międzyczasie Hamilton awansował na drugą pozycję, z której zepchnął go kilka sekund później Kamui Kobayashi. Ostatecznie najlepsze okrążenie przejechał Felipe Massa - kierowca Ferrari jako jedyny zszedł tym samym poniżej bariery 1 minuty i 50 sekund.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 18°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 4,6 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Mokro
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Felipe Massa (6) | Ferrari 150° Italia | 1:49,967 | 9 | |||
2 | Nico Rosberg (8) | Mercedes GP W02 | 1:50,744 | 0,777 | 0,777 | 16 | |
3 | Kamui Kobayashi (16) | Sauber C30 | 1:51,395 | 1,428 | 0,651 | 16 | |
4 | Lewis Hamilton (3) | McLaren MP4-26 | 1:51,438 | 1,471 | 0,043 | 6 | |
5 | Jenson Button (4) | McLaren MP4-26 | 1:51,518 | 1,551 | 0,080 | 6 | |
6 | Adrian Sutil (14) | Force India VJM04 | 1:51,738 | 1,771 | 0,220 | 18 | |
7 | Paul di Resta (15) | Force India VJM04 | 1:51,781 | 1,814 | 0,043 | 7 | |
8 | Rubens Barrichello (11) | Williams FW33 | 1:51,992 | 2,025 | 0,211 | 13 | |
9 | Sergio Perez (17) | Sauber C30 | 1:52,169 | 2,202 | 0,177 | 12 | |
10 | Sebastien Buemi (18) | Toro Rosso STR6 | 1:52,189 | 2,222 | 0,020 | 21 | |
11 | Witalij Pietrow (10) | Renault R31 | 1:52,198 | 2,231 | 0,009 | 9 | |
12 | Michael Schumacher (7) | Mercedes GP W02 | 1:52,325 | 2,358 | 0,127 | 12 | |
13 | Heikki Kovalainen (20) | Lotus T128 | 1:52,578 | 2,611 | 0,253 | 16 | |
14 | Mark Webber (2) | Red Bull RB7 | 1:52,587 | 2,620 | 0,009 | 6 | |
15 | Fernando Alonso (5) | Ferrari 150° Italia | 1:52,869 | 2,902 | 0,282 | 8 | |
16 | Nick Heidfeld (9) | Renault R31 | 1:54,023 | 4,056 | 1,154 | 8 | |
17 | Jaime Alguersuari (19) | Toro Rosso STR6 | 1:54,274 | 4,307 | 0,251 | 16 | |
18 | Sebastian Vettel (1) | Red Bull RB7 | 1:54,545 | 4,578 | 0,271 | 4 | |
19 | Jerome d'Ambrosio (25) | Virgin MVR-02 | 1:54,714 | 4,747 | 0,169 | 13 | |
20 | Pastor Maldonado (12) | Williams FW33 | 1:55,155 | 5,188 | 0,441 | 8 | |
21 | Jarno Trulli (21) | Lotus T128 | 1:55,155 | 5,188 | 0,000 | 12 | |
22 | Timo Glock (24) | Virgin MVR-02 | 1:55,549 | 5,582 | 0,394 | 10 | |
23 | Daniel Ricciardo (22) | HRT F111 | 1:55,828 | 5,861 | 0,279 | 10 | |
24 | Vitantonio Liuzzi (23) | HRT F111 | 1:56,037 | 6,070 | 0,209 | 6 |
107% najlepszego czasu: 1:57,664
KOMENTARZE