GP Wielkiej Brytanii: trening 2 - Massa najszybszy

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Silverstone
08.07.1115:54
Nataniel Piórkowski
7872wyświetlenia

Felipe Massa uzyskał najlepszy czas przejazdu okrążenia w drugiej sesji treningowej przed GP Wielkiej Brytanii, jako jedyny przełamując barierę jednej minuty i 50 sekund na przesychającym torze Silverstone. Kierowca Ferrari pokonał Nico Rosberga z Mercedesa o ponad 0,7 sekundy.

Druga sesja treningowa rozpoczęła się w podobnych warunkach atmosferycznych, jak pierwsza. Jako pierwszy na torze pojawił się Glock, korzystając z opon przejściowych. Na asfalcie dało się jednak zauważyć duże kałuże wody, a z nieba ciągle obficie padał deszcz.

Kolejnym kierowcą na torze był Jaime Alguersuari. Hiszpan miał już jednak założone w swoim STR6 opony na mokrą nawierzchnię. Sam deszcz nie ustawał - wprost przeciwnie, coraz bardziej się nasilał, a każdy przejazd wzbijał pióropusze wody zalegającej na torze. Po 10 minutach od startu sesji, na swoje pierwsze okrążenia wyjechało zaledwie trzech kierowców, ale żaden z nich nie zdecydował się na ustanowienie czasu.

Po 15 minutach na torze pojawił się Kamui Kobayashi. Japończyk po przejechaniu jednego okrążenia powrócił do garażów swojego zespołu. Można się domyślać, że jego wyjazd podyktowany był sprawdzeniem systemów i zachowania odbudowanego samochodu po kraksie, do jakiej doszło w pierwszym treningu.

Po ponad 30 minutach przerwy spowodowanej intensywnymi opadami deszczu, na torze pojawił się Jaime Alguersuari. Hiszpan wyjechał na oponach deszczowych, a chwilę później - na podobnym ogumieniu - dołączyli do niego Adrian Sutil, Sebastian Buemi, Kamui Kobayashi oraz Sergio Perez. Po 50 minutach, Alguersuari ustanowił pierwszy czas okrążenia tego popołudnia: 2:04,096.

Warunki na torze były jednak dalekie od idealnych. Nico Rosberg ledwo utrzymał się na torze po tym, jak jego Mercedes doświadczył zjawiska aquaplaningu na dohamowaniu do zakrętu Stowe. Pomimo tego czasy kierowców ulegały systematycznej poprawie. Na 30 minut przed końcem na czele znajdował się duet kierowców Toro Rosso - Alguersuari przed Buemim. Za nimi, na trzeciej pozycji plasował się Adrian Sutil. Trójka ta przez pewien czas przebijała się rezultatami najszybszych okrążeń.

Tymczasem kierowcy z czoła stawki ciągle pozostawali w swoich garażach, jednak chwilę później Mark Webber ustanowił na oponach przejściowych czas okrążenia, który dał mu czwartą pozycję. Australijczyk pozostał na torze i na kolejnym okrążeniu pobił czas Alguersuariego, wskakując na pierwsze miejsce. Schumacher - jadąc na oponach deszczowych - zdołał jednak wkrótce pobić jego czas i zepchnąć kierowcę Red Bulla na drugą pozycję.

Bliżej końca sesji na torze pojawili się również Massa, Button, Vettel oraz Hamilton. Na dziesięć minut przed końcem sesji Fernando Alonso zbliżył się do Marka Webbera, zajmując drugie miejsce ze stratą 0,3 sek., a kilka minut później jego kolega z Ferrari - Felipe Massa seryjnie pobijał rekordy pierwszego sektora, choć dalsza część okrążenia była okupiona albo błędami kierowcy, albo wolnymi samochodami, którzy utrudniali przejechanie szybkiego okrążenia.

Podczas drugiego treningu ponownie rozczarowywał zespół Lotus Renault GP. Heidfeld zajmował 21 pozycję, a Pietrow 19. Minutę przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę renesansu doświadczył zespół Mercedes GP. Najpierw Schumacher, a chwilę później także Rosberg ustanowił najlepszy czas okrążenia. W międzyczasie Hamilton awansował na drugą pozycję, z której zepchnął go kilka sekund później Kamui Kobayashi. Ostatecznie najlepsze okrążenie przejechał Felipe Massa - kierowca Ferrari jako jedyny zszedł tym samym poniżej bariery 1 minuty i 50 sekund.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 18°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 4,6 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Mokro

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Felipe Massa (6)Ferrari 150° Italia1:49,9679
2Nico Rosberg (8)Mercedes GP W021:50,7440,7770,77716
3Kamui Kobayashi (16)Sauber C301:51,3951,4280,65116
4Lewis Hamilton (3)McLaren MP4-261:51,4381,4710,0436
5Jenson Button (4)McLaren MP4-261:51,5181,5510,0806
6Adrian Sutil (14)Force India VJM041:51,7381,7710,22018
7Paul di Resta (15)Force India VJM041:51,7811,8140,0437
8Rubens Barrichello (11)Williams FW331:51,9922,0250,21113
9Sergio Perez (17)Sauber C301:52,1692,2020,17712
10Sebastien Buemi (18)Toro Rosso STR61:52,1892,2220,02021
11Witalij Pietrow (10)Renault R311:52,1982,2310,0099
12Michael Schumacher (7)Mercedes GP W021:52,3252,3580,12712
13Heikki Kovalainen (20)Lotus T1281:52,5782,6110,25316
14Mark Webber (2)Red Bull RB71:52,5872,6200,0096
15Fernando Alonso (5)Ferrari 150° Italia1:52,8692,9020,2828
16Nick Heidfeld (9)Renault R311:54,0234,0561,1548
17Jaime Alguersuari (19)Toro Rosso STR61:54,2744,3070,25116
18Sebastian Vettel (1)Red Bull RB71:54,5454,5780,2714
19Jerome d'Ambrosio (25)Virgin MVR-021:54,7144,7470,16913
20Pastor Maldonado (12)Williams FW331:55,1555,1880,4418
21Jarno Trulli (21)Lotus T1281:55,1555,1880,00012
22Timo Glock (24)Virgin MVR-021:55,5495,5820,39410
23Daniel Ricciardo (22)HRT F1111:55,8285,8610,27910
24Vitantonio Liuzzi (23)HRT F1111:56,0376,0700,2096
107% najlepszego czasu: 1:57,664

KOMENTARZE

21
adnowseb
09.07.2011 12:42
@RY2N Odpiszę na pw .ha ha nie przepisuj newsów odnośnie dyfuzorów Pozdrawiam
RY2N
08.07.2011 11:30
Co do samych treninngów to rzeczywiście trudno cokolwiek stwierdzić po wynikach tabeli, bo deszcz dołożył dodatkową zmienną do zwyczajowych niewiadmomych czyli co kto testował, z jaką ilością paliwa i na jakich oponach. @adnowseb Nie byłem przy kompie, nie denerwuj się, już wyjaśniam: Z technicznego punktu widzenia paymey852 ma całkowitą rację: to co komentatorzy nazywają skrótowo zakazem dmuchanych dyfuzorów dotyczy tylko wolnych zakrętów (tzn. miejsc gdzie kierowca musi puścić całkowicie przepustnicę), a i to nie całkiem. We wszystkich innych miejscach toru wolno dmuchać tak jak poprzednio. A na wolnych zakrętach też nadmuch nie jest zakazany całkowicie tylko ograniczony do 10% (a jak słyszymy w przypadku silników Renault do 50%). Czyli podchodząc statystycznie do zagadnienia ten "niby zakaz" obejmuje tylko kilka do kilkunastu procent długości toru (zależy na którym torze). Natomiast kometarz sportowy rządzi się swoimi prawami i trzeba jakoś było skrótowo nazwać to co ja bym nazwał (w sposób przydługi ale bardziej precyzyjny): "próbą ograniczenia efektu dmuchanych dyfuzorów". A wtrąciłem się bo zrobiło mi się przykro, że tak pojechałeś po koledze, nie mając racji.
adnowseb
08.07.2011 10:03
@RY2N Tak jak myślałem.(brak odpowiedzi) Mam prośbę na przyszłość, nie udzielaj się chcąc napisać komentarz, aby tylko coś napisać.
Edzix
08.07.2011 06:46
vettel na dzisiejszych treningach śmigał na kosiarce ?
witek2403
08.07.2011 05:13
@nij0 nie wiem
THC-303
08.07.2011 05:07
yaper, a co za różnica? I tak go dopuszczą. 107 procent to farsa.
oliveira
08.07.2011 05:03
Ricciardio na pewno złapie się w 107%-Red Bulle na pewno pojadą odpowiednio wolno w Q1 żeby Ricciardio miał swój debiut
nij0
08.07.2011 04:28
@witek2403 A to nie był czasem syn tego golfisty?
yaper
08.07.2011 04:19
Beznadzieja - tak dziś mógłbym krótko podsumować wróżenie z rezultatów treningów. Kto jest mocny, kto słaby - tego nie wie, nie wie nikt :) Red Bull i McLaren zdają się dyktować tempo, ale to tylko intuicyjne gdybanie poparte przeszłością. Ciekawe, czy Ricciardo złapie się w 107%. Obstawiam, że tak.
witek2403
08.07.2011 04:02
Koval syna do garaży zaprowadził to przed RBR wskoczył :}
adnowseb
08.07.2011 03:36
@RY2N Czekam na odpowiedz. PS. Cytuję'' Uwaga paymey852 może jest nieco dosadna, ale całkiem słuszna z technicznego punktu widzenia. Co nie oznacza że dla uproszczenia nie można mówić w skrócie tak jak mówią komentatorzy.'' Zastanów się jakie głupoty tu napisałeś. Jakie skróty jakie uproszczenia.Nie wiesz o co chodzi a się wtrąciłeś.
FelipeF1.
08.07.2011 03:26
To tylko trening i w dodatku mokry ale miło widzieć Masse na pierwszym miejscu i Vettela na 18 :D
jpslotus72
08.07.2011 03:20
@Simi [quote="Simi"]Co do treningów - jak zwykle nic nam nie powiedziały.[/quote]Ja bym powiedział więcej - tym razem pokazały jeszcze mniej niż "zwykle" ("mniej niż zero") - ze względu na warunki i nieznane "plany strategiczno-techniczne", związane ze zmianą regulacji w sprawie dmuchanego dyfuzora. Tak więc spokojnie można cytować sokratejskie "wiem, że nic nie wiem".
Simi
08.07.2011 02:58
Dajcież spokój tym naszym biednym komentatorom. Może i nie są orłami, ale bez przesady - to nie jest łatwa robota. Co do treningów - jak zwykle nic nam nie powiedziały. Trzeba czekać aż do jutrzejszego Q3.
adnowseb
08.07.2011 02:53
@RY2N Powiedz w jakim zdaniu złamałem etykietę a usunę wcześniejszy post Edit: jak już to złamałem regulamin pisząc nie na temat.Zresztą Ty też piszesz nie na temat.
RY2N
08.07.2011 02:49
Uwaga paymey852 może jest nieco dosadna, ale całkiem słuszna z technicznego punktu widzenia. Co nie oznacza że dla uproszczenia nie można mówić w skrócie tak jak mówią komentatorzy. Natomiast komentarz adnowseba nie jest chyba całkiem zgodny z etykietą i raczej nadawałby się na inny portal.
nij0
08.07.2011 02:45
Myślę jednak, że panowie wyciągnęli wnioski z naszych komentarzy i jest poprawa. Ciekawe czy Ricciardo pokona Liuzziego również na suchym.
czytelnik
08.07.2011 02:45
@paymey852 spróbuj kłapać z sensem przez 90 minut T1, później przez 90 minut T2, później 60 minut T3, później 45 minut Q, i około 90 minut podczas wyścigu - łącznie około 375 minut (6 godzin i 25 minut), mieć czas na komentowanie bieżących wydarzeń, ciekawostek, itd, itp. Niewiele osób tą sztukę potrafi, no ale łatwo to się tylko paradoksalnie... gada :D
adnowseb
08.07.2011 02:34
@paymey852 Czyhasz na miejsce jednego z panów komentatorów? Musisz być szalenie błyskotliwy,że wychwyciłeś błąd w ich komentarzu. @paymey852 nr 1 najwybitniejszy i najwspanialszy ekspert.
rocketman03
08.07.2011 02:12
Abstrahując od okoliczności, miło ponownie zobaczyć to nazwisko na czele tabeli ;)
paymey852
08.07.2011 02:01
Nie rozumiem czemu większość powtarza „zakaz dmuchanego dyfuzora” zamiast „ograniczenia dmuchanego dyfuzora”. Gdy słyszę to w TV od najwybitniejszych, najwspanialszych ekspertów F1 pracujących w Polsacie (hahaha) to mnie coś normalnie … Panowie uwielbiają wyjaśniać po 100 razy jedna sprawę, ale jak 100 razy wprowadzają w błąd to jest to żenujące.