Mieszane reakcje na ostatnie zmiany na Silverstone

Heidfeld: "Lubiłem ten tor taki, jaki był wcześniej i nie rozumiem, czemu trzeba było coś zmieniać"
08.07.1114:36
Igor Szmidt
2118wyświetlenia

Nie wszystkie osoby z padoku Formuły 1 są zachwycone z nowego kompleksu boksów na torze Silverstone. W tym roku, słynny zakręt Copse nie będzie już rozpoczynał okrążenia, podczas gdy nowe budynki „Wing” oraz nowa pitlane zadebiutują w ten weekend grand prix.

Silverstone straciło nieco ze swojego charakteru - powiedział Michael Schumacher w rozmowie z Auto Motor und Sport. Nick Heidfeld zgadza się ze swoim rodakiem: Lubiłem ten tor taki, jaki był wcześniej i nie rozumiem, czemu trzeba było coś zmieniać.

Niemieckie media donoszą również, że nowe centrum prasowe jest bunkrem bez okien i z taką opinią zgadza się brazylijski dziennikarz Livio Oricchio: Tak jak na Spa, nie widzimy toru. To nie ma sensu.

Między garażami a stanowiskami zespołów przy pitwall znajduje się również 10-metrowy pas zieleni, na którym - jak zażartował Rubens Barrichello - można by grać w golfa. David Coulthard również zauważył poważne przeoczenia w projekcie pitlane. Projektanci w całej swej mądrości zaprojektowali je niżej niż pitwall, więc fani siedzący na trybunach nie mogą zobaczyć, co dzieje się w boksach - napisał Szkot w swojej kolumnie dla Telegraph.

Co do nowego zakrętu otwierającego okrążenie, kierowcy są raczej zadowoleni. Wcześniej pierwszy zakręt przejeżdżaliśmy bez odjęcia gazu, więc po starcie na wysokości zakrętu Beckett's stawka była już całkiem mocno przetasowana przed pierwszym dohamowaniem - przyznał Lewis Hamilton. Teraz zaczynamy z dwoma szybkimi zakrętami, jednak jest tam wystarczająco miejsca dla dwóch bolidów równocześnie, a pierwsze dohamowanie jest dużo bliżej startu. Oczekuję więc kilku zmian pozycji podczas dohamowania do zakrętu numer 3.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

7
drajwer11
08.07.2011 04:23
[quote="slipstream"][/quote] i tu się w pełni z tobą zgodzę
slipstream
08.07.2011 03:41
[quote="Yurek"]Przeniesienie prostej startowej to dziwny pomysł. [/quote] Fajnie że wszyscy nagle obudzili się z ręką co do przeniesienia boksów, kiedy to sprawa była żywa już od przeszło KILKU lat, co i zresztą było wymogiem FIA a straszakiem an dokonanie w końcu przebudowy było Donington !!! I nie, nie chodziło o czyjeś widzi-mi-się, a to ze stare boksy były za ciasne by pomieścić cały osprzęt dzisiejszej F1. Zapytacie pewnie czy nie można było zburzyć starych i wybudować nowych. otóż nie można było i nie chodzi tu o sam budynek, a o ilość miejsca jaka jest do dyspozycji pomiędzy Brooklands i Copse nie wystarczająca nawet na powiększenie parkingu. Tak więc może i dla wielu szok, ale dla śledzących sprawy F1 oczekiwana od lat w sumie.
Huckleberry
08.07.2011 02:27
Kierowcy raz mówią, ze tor nie ma jaj, a za chwilę miauczą, żeby poprawiać bezpieczeństwo. Specjalnie przebudowali zakręt żeby McLaren miał większe szanse ;)
Yurek
08.07.2011 02:21
Też się zgadzam. Przeniesienie prostej startowej to dziwny pomysł. I w ogóle nowa sekcja mi się nie podoba.
Kamikadze2000
08.07.2011 02:06
A to wszystko dla "dobra kierowców".... ;]
Dante
08.07.2011 01:53
Tilke jest jak Microsoft - czego się nie dotknie to popsuje . Niech on sobie projektuje tory dla kartów a nie dla F1 .
benethor
08.07.2011 01:47
Wyjątkowo zgadzam sie z MSC. Tilke okaleczył ten tor, uciął mu cojones i zeżarł z solą selerową. A potem wybudowali nowe pitlane, które jest delikatną porażką i zmienili pierwszy zakręt na tilkodrom...