Rast najszybszy w treningu Porsche Supercup (akt.)
Najlepszy z Polaków zajął dopiero ósme miejsce - wypowiedzi
24.05.1217:19
3918wyświetlenia

Rene Rast okazał się najszybszy podczas sesji treningowej Porsche Supercup na torze w Monte Carlo. Najlepszy z Polaków - Kuba Giermaziak, zajął ósme miejsce ze stratą 1,311s do Niemca.
Po treningu Formuły Jeden tor zdążył już wyschnąć, jednak mimo dobrych warunków i tak doszło do kilku incydentów po których sędziowie wywieszali czerwoną flagę.
Najlepiej w tej sytuacji okazał się Rast, który przemknął ulice Monako z czasem 1:37.035s. Drugi w tabeli z czasami Jeroen Bleekemolem stracił do niego już przeszło pół sekundy. Czołową trójkę uzupełnił brat Holendra - Sebastiaan.
Polacy raczej nie zaliczą czasówki do udanych. Robert Lukas poradził sobie niewiele gorzej od Giermaziaka i zajął dziesiąte miejsce ze stratą 1,740s do Rasta. Patryk Szczerbiński był jednak dopiero dwudziesty drugi, a jego strata wynosiła już ponad 3,5s. Debiutujący w Porsche Supercup Stefan Biliński uplasował się dwa oczka niżej niż Patryk, jednak stracił prawie sześć sekund do lidera.
Rezultat treningu
Kuba Giermaziak:
Trening mogę zaliczyć do udanych. Miałem co prawda małe problemy podczas hamowania, ale sądzę, że po przeanalizowaniu danych poradzimy sobie z tym. W całym treningu przejechałem może dwa w miarę czyste kółka, więc myślę, że jutro powinno być lepiej. Naszym celem w kwalifikacjach będzie pierwsza trójka, aczkolwiek miejsce w czołowej piątce też będzie bardzo dobre. Najważniejsze będzie znalezienie miejsca na torze i przejechanie dobrego, czystego okrążenia. Jestem dobrej myśli.
Patryk Szczerbiński:
Tor jest naprawdę rewelacyjny! Jeszcze lepszy niż się spodziewałem. Jeśli chodzi o mój wynik, to jestem w miarę zadowolony. Jestem tu pierwszy raz i wiem, że z każdym kolejnym okrążeniem będę szybszy. Miałem dziś na trasie kilka momentów strachu, ale na szczęście za każdym razem udało mi się opanować auto. W nic nie uderzyłem i dowiozłem samochód w jednym kawałku. Inna sprawa, że po torze jeździ nas bardzo dużo, więc niezwykle ciężko jest przejechać czyste okrążenie, na którym nikt cię nie blokuje. Tempo było równe, a teraz musimy popracować nad prędkością.
KOMENTARZE