GP Singapuru: Vettel utrzymuje tempo
Zapowiada się na walkę Red Bulla z McLarenem i Ferrari
21.09.1217:00
7836wyświetlenia

O ile pierwszy trening podczas weekendu GP w tym sezonie traktowany jest głównie jako sesja testów mająca rozwiać wątpliwości co do poprawek i wstępnych ustawień, o tyle druga sesja traktowana jest jako typowe przygotowanie do wyścigu, gdzie możemy porównać osiągi na obu mieszankach opon, jak i przyjrzeć się długim przejazdom, które mają symulować wyścig.
Nie inaczej było tym razem. Zespoły od samego początku mocno wzięły się do roboty, korzystając z suchych warunków na torze. Po 15 minutach wszyscy mieli na swoim koncie czas okrążenia, a najszybszy był Hamilton z wynikiem 1:50,561. W czołówce ponownie widzieliśmy te same bolidy co w pierwszym treningu, jednak lepiej spisywały się Mercedesy, które rano jeździły z większą ilością paliwa, by sprawdzić działanie hamulców pod dużym obciążeniem.
Vettel ponownie wbił się na pierwsze miejsce z delikatną przewagą nad Hamiltonem (0,064s) co potwierdza słowa Anglika o bardzo ciasnej czołówce w czasie tego Grand Prix. Lewis niemal odpowiedział na wyzwanie Vettela, ale na swojej drodze napotkał jeden z bolidów HRT, przez co musiał odpuścić. Udało mu się to dopiero okrążenie później, gdy pojechał szybciej o 0,4s. Tym samym zakończyły się pierwsze przejazdy i praktycznie wszyscy zawodnicy schowali się w garażach.
Kolejny etap treningu to porównanie mieszanek i tym razem pierwszy na super-miękkiej pojawił się Senna. W jego ślady poszli oczywiście inni kierowcy, ale jak zwykle każdy czekał, aż zrobi to czołówka, by można poznać w miarę obiektywny wynik różnicy pomiędzy mieszankami. Jednak zanim to miało nastąpić Bruno Senna zaliczył mocniejszy kontakt z barierami, co wyeliminowało go z dalszej części treningu. Porządkowi próbowali usunąć bolid pod żółtymi flagami, ale okazało się to niemożliwe i trzeba było wywiesić czerwoną.
Sesja została wznowiona po kilku minutach i zawodnicy mieli przed sobą jeszcze 46 minut. Faworyci wyjechali na super-miękkiej mieszance i od razu nastąpiła znaczna poprawa czasów. Hamilton, który pojechał o sekundę szybciej od poprzedniego wyniku, zaliczył bardzo szeroki wyjazd w ostatnim zakręcie, więc można zakładać, iż jego czas mógłby być jeszcze lepszy.
To że można pojechać szybciej pokazał chwilę później Webber, pokonując wynik Hamiltona o 0,122s. Alonso wycisnął z bolidu jeszcze więcej i wyprzedził Webbera o niemal 0,07s. Jednak "walka" na czele nie kończyła się, kolejnym śmiałkiem był Button wykręcając 1:48,651 i znacznie bardziej wiarygodnie pokazując formę McLarena z pustym bakiem. Ostatnie słowo należało ponownie do Vettela, który przebił czas Buttona o 0,311s.
Tym sposobem mieliśmy już porównanie obu mieszanek i została już tyle ostatnia część treningu, przejazd z dużą ilością paliwa. Czasy z tego segmentu treningu zawsze są gratką dla kibiców lubujących się w analizie. Jak podawał inżynier Hamiltona, jego czasy oscylowały w tych kręconych przez Kimiego, aczkolwiek Fin zdecydowanie musi popracować jeszcze nad przejazdami kwalifikacyjnymi. Tymczasem Alonso powrócił do starego tylnego skrzydła i Ferrari praktycznie cały bolid pomalowało farbą, by sprawdzić działanie aerodynamiki.
Tempo Red Bulla wydawało się nieco słabsze choć bardziej stałe, aczkolwiek nie wiadomo z jaką ilością paliwa podróżowali, poza tym Webber dość wcześnie zjechał do boksu. Nie możemy zapominać również o Ferrari, które zapowiada walkę o zwycięstwo w ten weekend. Różnice w czołówce z pewnością są niewielkie, co zapowiada bardzo emocjonujący weekend, który może wiele namieszać w walce o tytuł mistrzowski. Zapraszamy do śledzenia kolejnych sesji wraz z [color=#3c88b8]Wyprzedź Mnie![/color]
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 72%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel (1) | Red Bull RB8 | 1:48,340 | 27 | |||
2 | Jenson Button (3) | McLaren MP4-27 | 1:48,651 | 0,311 | 0,311 | 24 | |
3 | Fernando Alonso (5) | Ferrari F2012 | 1:48,896 | 0,556 | 0,245 | 26 | |
4 | Mark Webber (2) | Red Bull RB8 | 1:48,964 | 0,624 | 0,068 | 26 | |
5 | Lewis Hamilton (4) | McLaren MP4-27 | 1:49,086 | 0,746 | 0,122 | 28 | |
6 | Paul di Resta (11) | Force India VJM05 | 1:49,300 | 0,960 | 0,214 | 30 | |
7 | Nico Hulkenberg (12) | Force India VJM05 | 1:49,339 | 0,999 | 0,039 | 32 | |
8 | Nico Rosberg (8) | Mercedes F1 W03 | 1:49,790 | 1,450 | 0,451 | 32 | |
9 | Felipe Massa (6) | Ferrari F2012 | 1:50,039 | 1,699 | 0,249 | 28 | |
10 | Romain Grosjean (10) | Lotus E20 | 1:50,161 | 1,821 | 0,122 | 24 | |
11 | Michael Schumacher (7) | Mercedes F1 W03 | 1:50,263 | 1,923 | 0,102 | 23 | |
12 | Kimi Raikkonen (9) | Lotus E20 | 1:50,345 | 2,005 | 0,082 | 24 | |
13 | Pastor Maldonado (18) | Williams FW34 | 1:50,636 | 2,296 | 0,291 | 32 | |
14 | Daniel Ricciardo (16) | Toro Rosso STR7 | 1:50,791 | 2,451 | 0,155 | 26 | |
15 | Sergio Perez (15) | Sauber C31 | 1:51,122 | 2,782 | 0,331 | 28 | |
16 | Kamui Kobayashi (14) | Sauber C31 | 1:51,450 | 3,110 | 0,328 | 21 | |
17 | Bruno Senna (19) | Williams FW34 | 1:51,452 | 3,112 | 0,002 | 11 | |
18 | Jean-Eric Vergne (17) | Toro Rosso STR7 | 1:52,009 | 3,669 | 0,557 | 31 | |
19 | Timo Glock (24) | Marussia MR01 | 1:52,218 | 3,878 | 0,209 | 29 | |
20 | Heikki Kovalainen (20) | Caterham CT01 | 1:52,576 | 4,236 | 0,358 | 27 | |
21 | Charles Pic (25) | Marussia MR01 | 1:52,863 | 4,523 | 0,287 | 27 | |
22 | Witalij Pietrow (21) | Caterham CT01 | 1:52,936 | 4,596 | 0,073 | 26 | |
23 | Pedro de la Rosa (22) | HRT F112 | 1:54,448 | 6,108 | 1,512 | 26 | |
24 | Narain Karthikeyan (23) | HRT F112 | 1:54,514 | 6,174 | 0,066 | 30 |
107% najlepszego czasu: 1:55,923
KOMENTARZE