GP Australii: opony użyte w wyścigu
Większość zawodników zdecydowała się na strategię trzech postojów
18.03.1300:28
3468wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | @Suma postojów | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Raikkonen | SMu | Pn (9) | Pn (34) | 2 | ||
2. | Alonso | SMu | Pn (9) | Pn (20) | Pn (39) | 3 | |
3. | Vettel | SMu | Pn (6) | Pn (21) | Pn (37) | 3 | |
4. | Massa | SMu | Pn (8) | Pn (23) | Pn (36) | 3 | |
5. | Hamilton | SMu | Pn (13) | Pn (31) | Pn (42) | 3 | |
6. | Webber | SMu | Pn (5) | Pn (18) | Pn (38) | 3 | |
7. | Sutil | Pn | Pn (21) | SMn (46) | 2 | ||
8. | di Resta | SMu | Pn (8) | Pn (33) | 2 | ||
9. | Button | SMu | Pn (4) | Pn (20) | Pn (37) | 3 | |
10. | Grosjean | SMu | Pn (5) | Pn (19) | Pu (37) | 3 | |
11. | Perez | Pn | SMn (16) | Pn (23) | Pn (41) | 3 | |
12. | Vergne | SMn | Pn (8) | Pn (24) | Pn (44) | 3 | |
13. | Gutierrez | SMn | Pn (5) | Pn (27) | 2 | ||
14. | Bottas | SMn | Pn (6) | Pn (24) | Pn (40) | 3 | |
15. | Bianchi | SMn | Pn (9) | Pn (27) | SMn (50) | 3 | |
16. | Pic | SMn | Pn (8) | Pn (33) | 2 | ||
17. | Chilton | SMn | Pn (6) | Pn (19) | Pn (34) | 3 | |
18. | van der Garde | SMn | Pn (7) | Pn (16) | Pn (34) | 3 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Ricciardo | Pn | Pn (15) | SMn (30) | 2 | |||
Rosberg | SMu | Pn (14) | 1 | ||||
Maldonado | Pn | Pn (10) | 1 | ||||
Hulkenberg | 0 |
SM = Supermiękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
Po = Opony pośrednie
D = Opony deszczowe
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Świadomie podjęliśmy odważną decyzję, przywożąc tutaj supermiękkie opony w celu dodania zawodom pikanterii. Uważamy, że zadziałało to w bardzo dobry sposób: zgodnie z przewidywaniami stosowano różne strategie dwóch i trzech postojów, a na prowadzeniu znalazło się siedmiu różnych kierowców. Kimi Raikkonen i Lotus doskonale zrozumieli ogumienie i wykorzystali taktykę dwóch pit stopów, której większość rywali nie była w stanie zastosować. Chociaż często znajdowali się w różnych miejscach toru, w końcówce wyścigu Raikkonen i Lotus walczyli z Ferrari i Alonso, stosującym sprinterską taktykę trzech zjazdów. Ciekawie było obserwować, jakie wyniki przyniosły te różne strategie. Byliśmy świadkami spektakularnego finiszu, a na podium zasłużenie stanęło trzech mistrzów świata. Warto też podkreślić, że najlepszy czas okrążenia w wyścigu ustanowił Raikkonen na 56., przedostatnim kółku - jadąc na pośredniej mieszance, która miała za sobą 22 rundy. Jesteśmy zadowoleni z osiągów i wytrzymałości obu mieszanek, zwłaszcza biorąc pod uwagę bardzo niską temperaturę nawierzchni i powietrza, powodującej granulkowanie. Jednak za tydzień w Malezji warunki będą już inne!