GP Hiszpanii: opony użyte w wyścigu
Dominująca była strategia czterech postojów
13.05.1312:00
3284wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Pit-stop 4 | Pit-stop 5 | @Suma postojów | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Alonso | Pu | Tu (9) | Tn (21) | Pu (36) | Tn (49) | 4 | ||
2. | Raikkonen | Pu | Pu (10) | Pu (26) | Tu (45) | 3 | |||
3. | Massa | Pu | Tu (8) | Tn (20) | Pu (36) | Tn (51) | 4 | ||
4. | Vettel | Pu | Tn (10) | Tn (24) | Pu (39) | Tn (51) | 4 | ||
5. | Webber | Pu | Tn (7) | Tn (20) | Pu (36) | Tn (50) | 4 | ||
6. | Rosberg | Pu | Tn (10) | Tn (27) | Tn (47) | 3 | |||
7. | di Resta | Pu | Tn (9) | Pu (19) | Pu (38) | Tn (53) | 4 | ||
8. | Button | Pn | Tn (11) | Tn (28) | Tn (46) | 3 | |||
9. | Perez | Pu | Tn (10) | Tn (23) | Pu (38) | Tn (50) | 4 | ||
10. | Ricciardo | Pn | Tn (10) | Pu (24) | Tn (39) | Tu (51) | 4 | ||
11. | Gutierrez | Pu | Pu (13) | Tn (28) | Pu (42) | Tn (54) | 4 | ||
12. | Hamilton | Pu | Tn (9) | Tn (25) | Pu (36) | Tn (50) | 4 | ||
13. | Sutil | Pu | Pn (8) | Tn (22) | Tn (36) | Pu (49) | 4 | ||
14. | Maldonado | Pn | Tn (8) | DT (13) | Pn (20) | Tn (35) | Pu (53) | 5 | |
15. | Hülkenberg | Pu | Pu (8) | Tn (21) | Tn (34) | Tu (35)/S&G (38) | Pu (53) | 6 | |
16. | Bottas | Pn | Tn (9) | Tn (25) | Pn (43) | 3 | |||
17. | Pic | Tn | Pn (8) | Tn (23) | Tn (41) | 3 | |||
18. | Bianchi | Tn | Tn (2) | Tn (16) | Pn (29) | Tu (46) | 4 | ||
19. | Chilton | Tn | Tn (15) | Pn (30) | Tn (47) | 3 | |||
Niesklasyfikowani | |||||||||
Vergne | Pu | Tn (9) | Pn (20) | Tn (34) | Pu (37) | 4 | |||
van der Garde | Pn | Tn (9) | Tn (20) | 2 | |||||
Grosjean | Pu | 0 |
T = Twarda mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
S&G = Kara 10 sekund postoju w boksie (Stop & Go).
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Główną rolę w Grand Prix Hiszpanii ponownie odegrała strategia. Ze względu na unikalny układ pętli wyścig jak zwykle był wymagający dla opon. Dlatego mieliśmy do czynienia z wysokim poziomem degradacji, który nie powinien się już powtarzać przez resztę sezonu. Naszym celem są dwa lub trzy pit stopy w każdym wyścigu, a cztery to wyraźnie za dużo. Jak dotąd zdarzyło się to tylko raz, w Turcji - podczas naszego pierwszego sezonu w sporcie. Zamierzamy wprowadzić pewne zmiany przed wyścigiem na Silverstone. Chcemy realizować nasze cele i szybko rozwiązywać każdy problem. Gratulacje dla Fernando Alonso i Ferrari, którzy mocno cisnęli od startu do mety i wykorzystali taktykę czterech pit stopów, odnosząc tu zwycięstwo. Strategię planowali od początku weekendu, mądrze korzystając z opon podczas kwalifikacji, a następnie dzięki fantastycznym manewrom wyprzedzania sprawili, że przyniosła najlepszy możliwy efekt.
KOMENTARZE