Brazylia oraz Francja powrócą do WTCC?

Oba kraje miałby znaleźć się już w przyszłorocznym kalendarzu.
23.07.1311:20
Karol Piątek
2642wyświetlenia

W przyszłym sezonie Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych najprawdopodobniej znajdą się dwie rundy, które niegdyś już gościły w kalendarzu serii. Runda w Brazylii powróciłaby po rocznej przerwie, z kolei wyścigi we Francji ostatni raz rozegrano w sezonie 2009.

Wyścigi w Brazylii na torze w Kurytybie miałyby zając miejsce rundy w Portugali. Tegoroczna rywalizacja w państwie położonym na półwyspie iberyjskim odbywała się na ulicznym torze w Porto, które gości stawkę WTCC naprzemiennie z obiektem Autódromo Internacional do Algarve, jednak trudna sytuacja finansowa Portugalii sprawia, że organizacja wyścigu wydaje się być niemożliwa. Przeniesienie rywalizacji do Brazylii pozwoliłoby na rozegranie podwójnej rundy w Ameryce Południowej, bowiem wizyta na torze Rio Hondo w Argentynie została już wcześniej potwierdzona. Otrzymaliśmy prośbę o rozważenie dopisania Brazylii do przyszłorocznego kalendarza. Na początku sierpnia, tuż po rundzie w Argentynie, udam się tam aby omówić szczegóły - powiedział promotor serii, Marcello Lotti. Uważamy, że uda nam się odpowiednio rozplanować rozgrywanie wyścigów w Brazylii oraz Argentynie.

Z kolei za powrotem Francji do WTCC przemawia fakt, że Yvan Muller jest na najlepszej drodze do zdobycia czwartego tytułu mistrza świata oraz dołączenie do serii Citroëna wraz z Sébastienem Loebem. Sam Lotti potwierdza, że są prowadzone rozmowy na ten temat, jednak zastrzega, że kalendarz najprawdopodobniej nie ulegnie rozszerzeniu. Rozważamy dołączenie Francji, jednak wolelibyśmy aby w mistrzostwach pozostało dwanaście rund. Mimo to, ostateczna decyzja nie została jeszcze podjęta. Na końcowe decyzje mamy czas do września.

Stawka WTCC gościła we Francji w latach 2005-2009. Do roku 2007 wyścigi były rozgrywanie na torze Magny-Cours, a następnie na ulicznym torze w Pau. Najprawdopodobniej francuska runda może zastąpić tę, rozgrywaną w Austrii na torze Salzburgring.

Ostateczna wersja kalendarza na przyszły rok nie została jeszcze przedstawiona, jednak wiele wskazuje, że obecny porządek (pierwsza połowa sezonu rozgrywana w Europie a druga na kontynentach amerykańskich oraz w Azji) zostanie zachowany. Sezon 2014 rozpocznie się nieco później, aby dać zespołom więcej czasu na przygotowanie samochodów zgodnych z nowymi regulacjami technicznymi. Pierwsza runda miałaby zostać rozegrana w połowie kwietnia, a nie tak jak dotychczas w marcu.

Źródło: touringcartimes.com