Dixon i Power dzielą się zwycięstwami w Houston
Nowozelandczyk wysunął się na prowadzenie w klasyfikacji generalnej
07.10.1319:22
2527wyświetlenia

Scott Dixon i Will Power podzielili się zwycięstwami podczas podwójnej rundy IndyCar na ulicach Houston.
W sobotnim wyścigu Ci dwaj kierowcy walczyli przez większość wyścigów i przed ostatnią rudną postojów do Dixon był na czele, jednak kluczowym punktem wyścigu była jedna z neutralizacji.
Kierowcy Ganassi Racing udało się odwiedzić mechaników pod żółtymi flagami i wyjechać na trzecim miejscu za Powerem i Filippim, którzy jeszcze nie zjeżdżali. To pozwoliło mu utrzymać się na czele, a ucieczka przed Simoną de Silverstro podczas przed ostatniej neutralizacji była już tylko formalnością. Ostatnie wywieszenie żółtych flag sprawiło, że Szwajcarka utrzymała się na podium, które uzupełnił Justin Wilson.
Wyścig miał spory wpływ na klasyfikacje generalną, gdyż przewaga Castronevesa już w sobotę stopniała z 49 punktów to zaledwie ośmiu. Brazylijczyk zaliczył kiepskie kwalifikacje, a problemy ze skrzynią biegów podczas wyścigu nie pomogły mu w odzyskiwaniu pozycji. Problemów nie ustrzegł się też Takuma Sato, który startował z pierwszego pola. Japończyk napotkał na swojej drodze przebitą oponę, zepsute radio i ostatecznie bariery, które zakończyły jego wyścig.
W niedzielę triumfował Power, choć uwagę wszystkich bardziej przykuła potężna kraksa Dario Franchittiego na ostatnim okrążeniu. Szkot uderzył w tył bolidu Takumy Sato i został wręcz wystrzelony w siatki okalające tor. Kierowca narzekał na ból pleców i nóg, a kilku kibiców odniosło powierzchowne obrażenia.
Podczas rywalizacji Power wysunął się na prowadzenie już na początku, kiedy uporał się z Dixonem. Później Nowozelandczyk nie umiał powrócić na pozycję lidera mimo wzmożonych wysiłków. Drugie miejsce jednak i tak jest dla niego bardzo dobrym wynikiem, gdyż Castroneves zaliczył kolejny katastrofalny wyścig. Dzięki temu kierowca Ganassiego ma 25 punktów przewagi przed ostatnim wyścigiem. Podium uzupełnił James Hinchcliffe, którzy wyprzedził Justina Wilsona Sebastiena Bourdais.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Will Power (12) | Dallara DW12 Chevrolet | 90 | 1h52m28,952 | 50 | |
2 | Scott Dixon (9) | Dallara DW12 Honda | 90 | +0:00,829 | 40 | |
3 | James Hinchcliffe (27) | Dallara DW12 Chevrolet | 90 | +0:04,363 | 35 | |
4 | Justin Wilson (19) | Dallara DW12 Honda | 90 | +0:05,024 | 32 | |
5 | Sebastien Bourdais (7) | Dallara DW12 Chevrolet | 90 | +0:08,012 | 30 | |
6 | Simon Pagenaud (77) | Dallara DW12 Honda | 90 | +0:11,072 | 28 | |
7 | Oriol Servia (22) | Dallara DW12 Chevrolet | 90 | +0:14,082 | 26 | |
8 | Charlie Kimball (83) | Dallara DW12 Honda | 90 | +0:15,157 | 24 | |
9 | Mike Conway (18) | Dallara DW12 Honda | 90 | +0:15,557 | 22 | |
10 | Simona de Silvestro (78) | Dallara DW12 Chevrolet | 90 | +0:31,362 | 20 | |
11 | Tristan Vautier (55) | Dallara DW12 Honda | 90 | +0:32,946 | 19 | |
12 | Sebastian Saavedra (6) | Dallara DW12 Chevrolet | 90 | +0:38,380 | 18 | |
13 | Josef Newgarden (67) | Dallara DW12 Honda | 90 | +1:19,564 | 17 | |
14 | Takuma Sato (14) | Dallara DW12 Honda | 89 | +1 okr. | 16 | |
15 | Dario Franchitti (10) | Dallara DW12 Honda | 89 | +1 okr. | 15 | |
16 | Ernesto Viso (5) | Dallara DW12 Chevrolet | 89 | +1 okr. | 14 | |
17 | James Jakes (16) | Dallara DW12 Honda | 89 | +1 okr. | 13 | |
18 | Graham Rahal (15) | Dallara DW12 Honda | 88 | +2 okr. | 12 | |
19 | Luca Filippi (98) | Dallara DW12 Honda | 88 | +2 okr. | 11 | |
20 | Marco Andretti (25) | Dallara DW12 Chevrolet | 88 | +2 okr. | 10 | |
21 | Ryan Hunter-Reay (1) | Dallara DW12 Chevrolet | 87 | +3 okr. | 9 | |
22 | Ed Carpenter (20) | Dallara DW12 Chevrolet | 61 | +29 okr. | 8 | |
23 | Helio Castroneves (3) | Dallara DW12 Chevrolet | 53 | +37 okr. | 7 | |
24 | Tony Kanaan (11) | Dallara DW12 Chevrolet | 32 | +58 okr. | 6 |
Najszybsze okrażenie: Luca Filippi - 0:59,122 na 86 okrążeniu
Prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Will Power (+3 pkt.)
KOMENTARZE