Zespoły niezadowolone z tylnego skrzydła Ferrari
Zdaniem zespołów skrzydło to wygina się zbytnio podczas jazdy
12.03.0611:43
1011wyświetlenia

Wczoraj, jeszcze przed kwalifikacjami, wiele zespołów wyraziło swoje wątpliwości na temat konstrukcji tylnego skrzydła w bolidzie Ferrari 248 F1, które ich zdaniem wygina się zbytnio podczas jazdy. FIA przeprowadziła szczegółową inspekcję bolidu i twierdzi, że jest on w pełni zgodny z przepisami, jednakże inne zespoły najwyraźniej nie są zadowolone z tej decyzji.
"Absolutnie nie jestem z tego zadowolony", powiedział Autosport.com Pat Symonds z zespołu Renault. "Według mnie jest jasne, co można zrobić a czego nie. Mogą być specyficzne przepisy dotyczące konstrukcji konkretnych części, ale są też ogólne zasady i wiem dokładnie co to skrzydło robi. I to nie jest coś, czego bym się spodziewał".
Należy się spodziewać, że jeśli FIA rzeczywiście akceptuje tylne skrzydło w bolidzie 248 F1, to pozostałe zespoły wkrótce zastosują dokładnie takie samo rozwiązanie, gdyż jak widać jest ono zgodne z przepisami. Wyginające się w czasie jazdy tylne skrzydło pozwala zmniejszyć opór powietrza powyżej pewnej prędkości i dzięki temu samochód może jechać jeszcze szybciej.
Źródło: GrandPrix.com
KOMENTARZE