Kobayashi: Renault nie jest w stanie konkurować z Ferrari i Mercedesem

Caterham obecnie skupia się na pomocy francuskiemu producentowi w rozwiązaniu problemów z V6
20.02.1419:14
Mateusz Szymkiewicz
3086wyświetlenia

Zdaniem Kamui Kobayashiego, Renault obecnie nie jest w stanie konkurować z Mercedesem oraz Ferrari.

Japończyk pokonał dzisiaj bolidem Caterhama 66 okrążeń i był najszybszy ze wszystkich ekip korzystających z jednostek Renault. Francuski producent obecnie ma spore problemy ze swoim V6 i jak przyznał Kobayashi, jego zespół nie jest w stanie pracować nad swoim bolidem, ponieważ skupia się na pomocy Renault przy silniku.

Musimy im pomóc, by byli w stanie konkurować z innymi producentami silników - powiedział 27-latek. W tej chwili mamy zdecydowanie zbyt słabe tempo, więc obecnie dajemy im maksymalną szansę [do pracy], a później zajmiemy się naszym samochodem. Czekamy więc na oprogramowanie silnika. Podczas testów zapoznaliśmy się z innymi samochodami i wyraźnie widać, że bolidy Mercedesa są szybsze na prostych o 20-30 kilometrów, co oznacza różne punkty hamowania i tak naprawdę wszystko, gdybyśmy dysponowali odpowiednią mocą. Zobaczymy, co możemy zrobić w tak krótkim czasie. W tej chwili jest trochę zbyt późno.

Kobayashi przyznał również, iż są problemy z odpowiednią mocą silnika w wolnych zakrętach, a także z elektronicznie sterowanymi hamulcami. Mieliśmy wiele problemów po stronie silnika. W sumie jest to coś, na co czekaliśmy, ponieważ moc jest dostarczana zbyt agresywnie, co jest bardzo trudne do opanowania podczas przyspieszania po wyjściu z zakrętu. W tym momencie wolne zakręty są bardzo trudne do pokonywania, gdyż nie wiemy ile możemy mieć przyczepności.

KOMENTARZE

24
Kamikadze2000
21.02.2014 03:57
@MairJ23 - pisałem już... jak mogli wziąć silnik Merca, skoro już zbyt wiele ekip go posiada? ;) I odpowiadam na twoje pytanie - jest częścią bolidu, a nie zespołu - zespół nie odpowiada za jego jakość. To działka producenta, który nie robi tego za darmo. Więc szkoda by było, gdyby klienci Renault stracili tylko i wyłącznie przez silnik. To powinna być ostatnia rzecz decydująca od rywalizacji. Bo nie jest rozwijany pod względem osiągów (rozwój jest zamrożony, jak wiesz...), a jak już napisałem to rzecz niezależna od nich... ;]
MairJ23
21.02.2014 12:13
@mbwrobel jeszcze sie sezon nie zaczal ale ty juz wiesz ze bedzie monotonnie ? Come on. @Kamikadze2000 wspomnialem o Williamsie dlatego ze to FIA wtedy dala ciala z.przepisami. Pozatym od kiedy silnik nie jest czescia zespolu ? Renault jest czescia wszystkich tych zespolow ktore zdecydowaly sie na ich silnik. Renault schrzanilo... trudno. Trzeba bylo wybrac mercedesa.
Kamikadze2000
21.02.2014 08:09
ManiakF1 [quote]Owszem jest to wypaczenie rywalizacji, temu nie zaprzeczam, ale ja się z tego powodu bardzo cieszę [..][/quote] Teraz odpowiedz mi, kto tu jest nieobiektywny... ;]
mbwrobel
21.02.2014 08:07
[quote="MairJ23"]Sam ju zwytrzymac nie moglem tych monotonnosci i wybrykow Sebastiana w ostatnich sezonach.[/quote] I dlatego tak bardzo pragniesz zamienić jedną monotonność na drugą? Uważaj o czym marzysz, bo marzenia czasami potrafią się spełniać.
Kamikadze2000
21.02.2014 08:04
@MairJ23 - przemawia przez Ciebie brak obiektywizmu. ;) Zrozum, że to Renault, a nie RBR, Lotus i Caterham odpowiadają za jednostkę. Co innego, kiedy zespół spaprze maszynę, a co innego, kiedy producent spaprze silnik... ;) To rzecz właściwie od nich niezależna. I co z tego, że mogli zbudować najlepszą maszynę w stawce, skoro wszystko zaprzepaszcza silnik, za który muszą słono płacić... ;) Nie chodzi mi tu tylko o RBR... nie tylko oni są pokrzywdzeni. ;) Piszesz o przewadze technologicznej Williamsa... ale to cały czas ich praca i wiązane z nią konsekwencje. Klienci Renault nie mieli żadnego wpływu na pracę Renault nad tym szajsem, który ponoć był rozwijany długi czas... ;/ @ManiakF1 - ja zabłysnąłem brakiem obiektywizmu?? ;) Heh, a to dobre. Ty raczej nie rozumiesz, iż te ekipy nie miały szans pozyskać silników Mercedesa... ;) Skąd miały wiedzieć, że Renault da taką plamę?? ;) @sstass - trzymamy kciuki, aby niefrasobliwość Francuzów nie wypaczyła sezonu ich klientom. :))
MairJ23
21.02.2014 03:18
@Kamikadze2000 Nie trzeba byc jakims tam antyfanem Vettela czy RBR zeby sie cieszyc z ich sytuacji przed nowym sezonem. Sam ju zwytrzymac nie moglem tych monotonnosci i wybrykow Sebastiana w ostatnich sezonach. Przyszedl czas na zmiany - tak czy siak RBR ma problem i to napawa optymizmem przed season 2014 :) @ManiakF1 @sstass @Kamikadze2000 Wypaczenie wynikow powiadacie ? F1 to wypadkowa inzynierii, silnikow, zawieszenia, Kersu, calej konstrukcji, pomyslowosci, kierowcow, szefow, pracownikow, businessu, opon, zasad na dany rok, szczescia i wielu innych rzeczy. Nic sie nie zmienilo od kilkudziesieciu lat :) Wiec jakie wypaczanie wynikow. F1 to calosc a nie kierowcy i samochody. Williams wprowadzil kiedys komputer na poklad bolidu ktory sterowal aktywnym zawieszeniem - Kosmos. To byla innowacyjnosc ktora zostala im pozniej odebrana z nowym sezonem.... ale razem ze zmienionymi zasadami. Czy to bylo wypaczanie wynikow jak jezdzili z tym caly sezon 1993 ? Zapytajcie Alaina Prosta i Hilla ? Nikt nie mial z nimi szans. Mozna bylo tego zakazac w czasie sezonu ? NIE. Wiec jakie wypaczanie wynikow - TO JEST F1 Renault nie wyszly silniki - TOUGH LUCK :)
oxiplegatz
21.02.2014 02:06
Ja prognozuję nerwowe pierwsze wyścigi dla klientów Renault, bo czasu na poprawki nie jest już zbyt wiele. Oby tylko potem było lepiej.
ManiakF1
20.02.2014 10:05
SilverX Jeszcze nie ma co tragizować. Polsat podobno stara się o prawa. :) sstass Owszem jest to wypaczenie rywalizacji, temu nie zaprzeczam, ale ja się z tego powodu bardzo cieszę i nie można mówić, że jest to niesprawiedliwe wobec ekip posiadających silniki Renault. Sami chcieli proszę bardzo. Nie nazwałby tego wypaczeniem, gdyby to francuska firma zrobiła najlepsze.
dulinek
20.02.2014 10:04
Ja bym jeszcze silnika renault nie skreślał, jak większość z Was SPECJALISTÓW. Walka trwa do końca a jeszcze się nie zaczęła :)
sstass
20.02.2014 10:00
@ManiakF1 Kamikadze2000 ma racje to istne wypaczenie wynikow. Z podobna sytuacja mielismy do czynienia w 2005 roku za sprawa opon. Nie jest to nic miłego jak 1/3 stawki traci szanse na walke nie przez swoje błędy. Oby obawy sie nie potwierdziły i wszyscy beda mieli wyrownane szanse. Chociaz uwazam ze pierwsza czesc sezonu raczej bedzie stracona dla ekip napedzanymi silnikami RENAULT.
ManiakF1
20.02.2014 09:43
Na każdą wzmiankę o problemach Renault humor mi się polepsza. Nie chodzi o to, że źle życzę francuskiej marce, lecz pewnemu zespołowi, któremu ta oto firma dostarcza jednostki napędowe. Kamikadze2000 I znowu zabłysnąłeś brakiem obiektywizmu [quote]Moim zdaniem to raczej wypaczenie rywalizacji. ;) To tak jakby jeden biegacz miał bez butów biegać... ;][/quote] To jak tacy biedni ci klienci, to czemu korzystają z ich jednostek? A jeśli Renault byłoby bezkonkurencyjne, nikt by im nie dorównał, to też byś głosił, że to niesprawiedliwe? Na pewno nie.
piotr_del_grey
20.02.2014 08:43
A podobno to Ferrari miało problemy ze swoją jednostką....a ich silnik jakoś napędza, jest solidny i naprawdę porządny. A Renault to jedna wielka klapa, i znowu Caterham najbardziej na tym traci. W 2012 chyba przekombinowali samochód, teraz znowu bardzo oryginalny projekt z byle jakim silnikiem....oby nie odeszli z F1....
Kamikadze2000
20.02.2014 08:21
@Asmodeus - tylko niestety cierpieć na tym będą tylko ich klienci... ;]
SilverX
20.02.2014 08:21
Taki ciekawy sezon a tu w naszym pięknym kraju F1 w TV to tylko wspomnienia. Szkoda, naprawdę szkoda. Pamiętam jak oglądałem w necie treningi. Jednym słowem tragedia, jeszcze buraki ze Sky i mamy dramat gotowy...
Asmodeus
20.02.2014 08:16
@Kamikadze2000 To wypaczenie rywalizacji o którym piszesz to tylko i wyłącznie ich wina, na stworzenie dobrej jednostki napędowej mieli tyle samo czasu co Ferrari i Mercedes... Ogólnie mam gdzieś ich problemy, nikt nie powinien teraz się nad nimi litować i im pozwalać na jakieś dodatkowe testy i korzyści, sami spartolili robotę to niech mają, najwyżej bolidy z silnikiem Renault będą zastępem "ruchomych szykan-ogórów HRT", a RBR? Czy to że dominujący zespół przestanie dominować a ja mogę się z tego cieszyć czyni mnie od razu antyfanem RBR? Nie sądzę...
michal132
20.02.2014 08:13
Ciekawe co jutro Lotus pokaże. niby mają jeździć z nowym oprogramowaniem, podobno Lotus może mieć bardziej agresywne oprogramowanie gdyż korzystają z innej elektroniki niż RBR. Tak czy inaczej trzeba czekać i zobaczymy co będzie
Kamikadze2000
20.02.2014 08:10
Obawiałem się tego sezonu... bardzo się obawiałem... ;/ Najśmieszniejsze jest to, iż V6-stki to specjalność Renówek... ;) Tak się chwalili... Okazało się jednak, iż ten silnik to jedno wielkie gówno... ;) Mam nadzieje, że tylko na razie... ;] Też stawiam, iż problem leży po stronie ERS. Fakt, iż nie posiadają swojego zespołu także nie pomaga. Ale mimo wszystko obecnie mamy z nimi totalną klapę... ;) Pewnie większość antyfanów RBR się cieszy. Moim zdaniem to raczej wypaczenie rywalizacji. ;) To tak jakby jeden biegacz miał bez butów biegać... ;] Nie od Lotusa czy RBR zależy dyspozycja silnika... ;/
SilverX
20.02.2014 07:39
Red Bull i Lotus mogą sobie mieć "wyimaginowany" ogromny docisk w swoich bolidach, a i tak im to nic nie da... To się nazywa F1.
pawlos
20.02.2014 07:39
20 km/h mniej na prostej to ogromna różnica w mocy maksymalnej. Samym oprogramowaniem wiele nie zdziałają. Jestem zdziwiony tak fatalną postawą tego producenta tym bardziej, że mieli już silnik turbo w F1. Sodówa uderzyła do głowy po tylu tytułach mistrzowskich. Przyszedł czas Mercedesa i Ferrari.
Gangster
20.02.2014 07:32
A tak się szczycili jaki to oni maja silnik. Pierwsi pokazali wizualizacje, odgłos i do tego najwięcej sobie liczą za jednostki. Jakoś o Ferrari nic nie słyszeliśmy i jakoś te silniki działają.
Karol24
20.02.2014 06:58
@dan193t silniki mieli dobre, ale z KERSem sobie nie radzili. W 2009 roku szybko się z niego wycofali. A teraz ERS jest bardzo ważny.
Carolius
20.02.2014 06:54
Ja też myślałem, że Renia będzie najmocniejsza a tu okazuje się, że jest klapa... Może nie sam silnik traci ale ERS i inne bajery... Dziwna sprawa ale w sumie nie kibicuje żadnej ekipie z ich silnikiem także jedyny minus mniej zacięta rywalizacja... Co ciekawe to podobno najdroższy silnik :D
dan193t
20.02.2014 06:36
No i jemu wierzę... Renault zawsze słynęło ze świetnych silników.. Niesamowita wpadka, wyjdą z tego, ale może to być beznadziejny rok dla Francuzów i ich wizerunku.. Oby nie uciekli z F1
PatrykW
20.02.2014 06:16
Jeden co coś powiedział normalnie :D