Ostberg wycofał się z udziału w Rajdzie Australii po kraksie z ciężarówką

Miejsce Norwega za kierownicą DS 3 WRC zajmie Stephane Lefebvre.
09.09.1513:47
Nataniel Piórkowski
1454wyświetlenia


Mads Ostberg wycofał się z udziału w Rajdzie Australii po tym, jak podczas rekonesansu jego samochód zderzył się z ciężarówką. Miejsce Norwega zajmie Stephane Lefebvre.

Zarówno Ostberg jak i jego pilot - Jonas Anderson, odnieśli obrażenia w poważnie wyglądającej kraksie, do jakiej doszło we wtorek na asfaltowej drodze w Nowej Południowej Walii. Obaj zawodnicy starali się w środę normalnie kontynuować przygotowania do rajdu, jednak z powodu obrażeń i towarzyszącego ich pracy bólu zdecydowali się po konsultacjach z personelem medycznym FIA wycofać swoje zgłoszenie.

Z pewnością to rozczarowująca sytuacja, ale nie było szans na to, byśmy mogli rywalizować tutaj na sto procent. Złamałem dwa żebra, a Jonas ma podobne obrażenia. Spotkaliśmy się dzisiaj z personelem medycznym FIA i nasz start okazał się niemożliwy. Wzięliśmy pod uwagę wszystkie możliwe opcje, ale po prostu nie możemy tego zrobić. Jestem bardzo zadowolony z tego, jak spisała się klatka w samochodzie, z którego korzystaliśmy w trakcie rekonesansu. Spełniła swoją rolę - powiedział Ostberg.

Citroen podjął już decyzję o zastąpieniu kontuzjowanej załogi przez swego juniora: Stephane'a Lefebvra oraz jego pilota - Stephane'a Prevota, którzy według pierwotnych planów mieli wylecieć z Australii bezpośrednio po zakończeniu rekonesansu. Oczywiście jest mi bardzo przykro z powodu Madsa, ale stoję teraz przed niesamowitą szansą. Ciesze się z tego, że będę mógł po raz pierwszy poprowadzić DS 3 WRC na szutrowej nawierzchni, ale zdaję sobie sprawę, że przede mną sporo pracy z inżynierami. Tę noc na pewno spędzę na oglądaniu nagrań z kamer pokładowych, tak by zagwarantować, że wszystkie notatki są perfekcyjnie przygotowane - powiedział Lefebvre.

KOMENTARZE

3
marrcus
10.09.2015 11:06
było zdjecie tuz z przed uderzenai ale chyba znikał ten post a linka bezposredniego nie mam
Sar trek
09.09.2015 10:18
Po zdjęciu widać, że do zdarzenia doszło przy dość dużej prędkości, przynajmniej sumarycznej. Taką ciężarówkę można potraktować z grubsza, jako nieodkształcalną barierę. Nawet, jeżeli Otsberg jechał 30 km/h i ciężarówka 30km/h, to skutki są podobne do uderzenia w ścianę przy 60 km/h. Co jest zaskakujące może nieco, to samochód Otsberga uderzył lewą stroną w ciężarówkę, więc Norweg jakby jechał prawą stroną a w Australii obowiązuje ruch lewostronny.
marrcus
09.09.2015 04:10
zdjecia brak https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/12009693_925119887554957_1944409520568503761_n.jpg?oh=0e543036afe49972fd6715cc6cc78eb0&oe=5665B6A2