Lopez zdominował zmagania na Nurburgringu

33-latek drugim zwycięstwem w ten weekend umocnił się na pozycji lidera WTCC
29.05.1609:10
Mateusz Szymkiewicz
2238wyświetlenia


Jose Maria Lopez zdominował zmagania WTCC na Nurburgringu i zwyciężył również w drugim wyścigu.

Argentyńczyk zaliczył nienajlepszy start i od samego początku musiał mieć się na baczności, lecz ostatecznie finiszował jako pierwszy z przewagą prawie pół sekundy, na co wpłynął błąd popełniony w ostatnim sektorze ostatniego okrążenia. Drugi był Norbert Michelisz jadący przez chwilę na pozycji lidera, natomiast trzeci finiszował Tom Chilton, który musiał uważać na ataki czwartego Roberta Huffa.

Piąty na mecie pojawił się Mehdi Bennani, natomiast szósty był Nicky Catsburg. Na siódmym i ósmym miejscu dojechali odpowiednio Fredrik Ekblom oraz Thed Bjork reprezentujący Volvo, którzy na ostatnim okrążeniu stoczyli pojedynek z dziewiątym Tarquinim na Dottinger Hohe. Z kolei jeden punkt za dziesiąte miejsce zainkasował Hugo Valente.

Ze względu na uszkodzenia samochodów po pierwszym wyścigu, na starcie drugich zmagań nie pojawili się Yvan Muller, Tiago Monteiro oraz Tom Coronel.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Jose Maria Lopez (37)Citroen C-Elysee30h26m29,66525
2Norbert Michelisz (5)Honda Civic 3+0:00,43518
3Tom Chilton (3)Citroen C-Elysee3+0:00,91515
4Robert Huff (12)Honda Civic 3+0:01,90812
5Mehdi Bennani (25)Citroen C-Elysee3+0:02,43110
6Nick Catsburg (10)LADA Vesta WTCC3+0:04,9058
7Fredrik Ekblom (61)Volvo S60 Polestar TC13+0:06,0726
8Thed Bjork (62)Volvo S60 Polestar TC13+0:08,0084
9Gabriele Tarquini (2)LADA Vesta WTCC3+0:08,6752
10Hugo Valente (7)LADA Vesta WTCC3+0:13,8601
11Sabine Schmitz (8)Chevrolet RML Cruze TC13+0:23,305
12John Filippi (27)Chevrolet RML Cruze TC13+0:28,180
13Ferenc Ficza (55)Honda Civic 3+0:33,913
14Gregoire Demoustier (11)Citroen C-Elysee3+0:38,285
Nie wystartowali
15Yvan Muller (68)Citroen C-Elysee0
16Tiago Monteiro (18)Honda Civic 0
17Tom Coronel (9)Chevrolet RML Cruze TC10
Pole position: Jose Maria Lopez - 8:35,541 (+5 pkt.)Najszybsze okrażenie: Jose Maria Lopez - 8:48,359 na 1 okrążeniu
P2 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Yvan Muller (+4 pkt.)P3 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Tom Coronel (+3 pkt.)Pole position dla kier. niezależnych: Tom Coronel Punkty za kwalifikacje dla zespołu: Jose Maria Lopez P4 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Norbert Michelisz (+2 pkt.)Punkty za kwalifikacje dla zespołu: Norbert Michelisz Najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Mehdi Bennani Punkty za kwalifikacje dla zespołu: Thed Bjork P5 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Tom Chilton (+1 pkt.)Punkty za kwalifikacje dla zespołu: Nick Catsburg

KOMENTARZE

4
matinson
29.05.2016 05:23
@Basshuntersw U mnie był komentarz, Grzegorz Gac samemu komentował, tym razem bez A.Mielczarka.
enstone
29.05.2016 07:48
Sytuacja w WTCC dot. producentów jest dziwna. Każdy producent, który chce wejść do mistrzostw narzuca swoje widzimisię dotyczące chociażby regulaminu tech. promotor widząc nową markę na choryzoncie zgadza sie na zmiany, po czym protestują marki, które już są obecne w tej serii i koło się zamyka. Tak było z Seatem i Bmw bo Seat miał niby faworyzowanego diesla......
marcin_114
29.05.2016 07:44
Eurosport nie pokazał wyścigów, ponieważ w tym samym czasie były pokazywane mecze tenisowe i wyścig kolarski, które mają wyższy priorytet. Retransmisja WTCC była, ale o tej samej godzinie co dogrywka finału LM.
matinson
29.05.2016 07:24
Pomijając samą dominacje zespołu Citroena, bo do takiej sytuacji kibice WTCC zdążyli się przez lata przyzwyczaić (SEAT, Chevrolet) , to przykre jest to, że podczas gdy w stawce mamy 5 mark, to w wyścigach startuje sobie zaledwie kilkanaście aut(w zeszłym było więcej, bez Volvo !). Niegdyś na samą taką rundę na legendarnym torze jak Nordschleife zgłosiłoby się po 15 kierowców na występ gościnny, jak to było chociażby na Porsche na tym samym torze kilka lat temu. Zakrawa to na groteskę, że po zmianach punktacji w 2010 roku, od kiedy punktuje pierwsza dziesiątka, w wielu seriach nieraz wystarczy się nie rozbić, stawić się na mecie, żeby zdobyć punkty. Eurosport zdaje sobie sprawę z sytuacji i bodajże po raz pierwszy od Igrzysk w 2012 nie pokazał ani jednego wyścigu na żywo. Sytuacja byłaby do zrozumienia, ale na jakimś Moscow Raceway, a nie na Nurburgingu w starej wersji. Porsche dzisiejsze też olali, na szczęście mamy Polsat.