Informacja Pirelli po treningach przed GP Węgier
Różnica między miękką i supermiękką mieszanką na poziomie 1,3 sekundy.
22.07.1621:36
695wyświetlenia
Hungaroring, 22 lipca 2016 - Po nocnym deszczu na Hungaroringu korzystano na początku pierwszego treningu z przejściowych opon Cinturato „zielonych”, a przez resztę dnia jeżdżono na wszystkich trzech rodzajach slicków P Zero: pośrednich, miękkich i supermiękkich.
W porównaniu z zeszłym rokiem największym wyzwaniem na ciasnym i krętym Hungaroringu jest zupełnie nowa nawierzchnia. Gładki asfalt okazał się dość śliski, głównie za sprawą wilgotnej nawierzchni rankiem, ale ostatecznie - zgodnie z oczekiwaniami - uzyskiwano lepsze czasy niż na starym asfalcie.
Czas pole position z sezonu 2015 został poprawiony już podczas pierwszego treningu, a w drugiej sesji Nico Rosberg z Mercedesa uzyskał najlepszy rezultat dnia: 1.20,435. Ogółem różnica pomiędzy najtwardszą nominowaną mieszanką (pośrednią) oraz najmiększą (supermiękką) nieznacznie przekroczyła dwie sekundy, chociaż dziś prawie nie jeżdżono na pośrednim ogumieniu i to utrudnia dokładniejszą prognozę. Różnica w osiągach pomiędzy najczęściej używanymi oponami, miękkimi i supermiękkimi, wynosi około 1,3 sekundy: obok skutków degradacji ogumienia, ta wartość będzie decydująca przy ustalaniu optymalnej strategii wyścigowej.
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery:
Zespoły wykonały dzisiaj całą potrzebną pracę podczas dwóch sesji treningowych, które ze względu na nową nawierzchnię miały szczególnie duże znaczenie. Zgodnie z oczekiwaniami, na początku asfalt był „zielony” i śliski - przyczyniły się do tego także nocne opady deszczu - ale mimo to zaobserwowaliśmy znaczną poprawę czasów okrążeń w porównaniu z sezonem 2015. Zeszłoroczny czas pole position został poprawiony już w pierwszym treningu. Tradycyjnie kluczowe dla wyniku wyścigu będą kwalifikacje, zatem bardzo istotne będą jutrzejsze prace nad ustawieniami i pracą ogumienia.
NAJLEPSZE CZASY DNIA
Trening 1:
1. L. Hamilton (Mercedes) 1.21,347 supermiękkie nowe
2. N. Rosberg (Mercedes) 1.21,584 supermiękkie nowe
3. S. Vettel (Ferrari) 1.22,991 supermiękkie nowe
Trening 2:
1. N. Rosberg (Mercedes) 1.20,435 supermiękkie nowe
2. D. Ricciardo (Red Bull) 1.21,030 supermiękkie nowe
3. S. Vettel (Ferrari) 1.21,348 supermiękkie nowe
PIERWSZY TRENING - NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
POŚREDNIE C. Leclerc (Haas) 1.31,318
MIĘKKIE N. Rosberg (Mercedes) 1.22,801
SUPERMIĘKKIE L. Hamilton (Mercedes) 1.21,347
DRUGI TRENING - NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKIE L. Hamilton (Mercedes) 1.21,960
SUPERMIĘKKIE N. Rosberg (Mercedes) 1.20,435
NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY DNIA
PRZEJŚCIOWE F. Nasr (Sauber) 6 okrążeń
POŚREDNIE C. Leclerc (Haas) 6 okrążeń
MIĘKKIE K. Raikkonen (Ferrari) 31 okrążeń
SUPERMIĘKKIE S. Vettel (Ferrari) 22 okrążenia
MINIMALNE CIŚNIENIE W OPONACH: 19,0 psi (przód); 18,0 psi (tył)
FAKT DNIA PIRELLI
Chociaż Hungaroring jest uznawany za „nowy” tor, to w tym roku odbywa się tu 31. edycja wyścigu. To jeden z bardzo niewielu obiektów, które nieprzerwanie goszczą Formułę 1 od kalendarzowego debiutu.
GOŚĆ W PADOKU
Renault 90 CV. Niezupełnie w padoku, ale Renault przywiozło na Węgry samochód, który wygrał pierwszy w historii wyścig Grand Prix. Węgier Ferenc Szisz (ówczesny główny tester Renault) triumfował w Grand Prix Węgier 1906 w Le Mans za kierownicą Renault 90 CV. Osiągnął średnią prędkość 101 km/h, jedynie o 70 km/h wolniej niż osiągane dzisiaj na Hungaroringu średnie prędkości na poziomie 170 km/h.