Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019
 Włoski producent wskazał opony, jakie zostaną użyte w Australii, Bahrajnie, Chinach i Azerbejdżanie. 
10.12.1816:48
5350wyświetlenia
Embed from Getty Images
Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na cztery pierwsze wyścigi sezonu 2019.
Mieszanki numer dwa, trzy i cztery zostały wyznaczone na otwierające przyszłoroczną kampanię Grand Prix Australii oraz rundy w Chinach i Azerbejdżanie. W przypadku wyścigowego weekendu w Bahrajnie Pirelli zdecydowało się na twardsze mieszanki: numer jeden, dwa i trzy.
Zgodnie z zapowiedzią Pirelli zrezygnowało z używania nazw mieszanek, określając je numerami. W obecnym systemie "jedynka" jest najtwardszą, a "piątka" najbardziej miękką z dostępnych rodzajów opon.
Z myślą o sezonie 2019 włoski koncern ograniczył liczbę mieszanek z siedmiu do pięciu.
W transmisjach telewizyjnych i oficjalnych komunikatach opony zawsze będą określane mianem twardych (białych), pośrednich (żółtych) i miękkich (czerwonych).
Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na cztery pierwsze wyścigi sezonu 2019.
Mieszanki numer dwa, trzy i cztery zostały wyznaczone na otwierające przyszłoroczną kampanię Grand Prix Australii oraz rundy w Chinach i Azerbejdżanie. W przypadku wyścigowego weekendu w Bahrajnie Pirelli zdecydowało się na twardsze mieszanki: numer jeden, dwa i trzy.
Zgodnie z zapowiedzią Pirelli zrezygnowało z używania nazw mieszanek, określając je numerami. W obecnym systemie "jedynka" jest najtwardszą, a "piątka" najbardziej miękką z dostępnych rodzajów opon.
Z myślą o sezonie 2019 włoski koncern ograniczył liczbę mieszanek z siedmiu do pięciu.
W transmisjach telewizyjnych i oficjalnych komunikatach opony zawsze będą określane mianem twardych (białych), pośrednich (żółtych) i miękkich (czerwonych).
| Dobór mieszanek ogumienia na sezon 2019 | ||||
| Grand Prix | Mieszanka #1 | Mieszanka #2 | Mieszanka #3 | |
|---|---|---|---|---|
| Australii | ![]()  | C2 (O) | C3 (O) | C4 | 
| Bahrajnu | ![]()  | C1 (O) | C2 (O) | C3 | 
| Chin | ![]()  | C2 (O) | C3 (O) | C4 | 
| Azerbejdżanu | ![]()  | C2 (O) | C3 (O) | C4 | 
| Hiszpanii | ![]()  | |||
| Monako | ![]()  | |||
| Kanady | ![]()  | |||
| Francji | ![]()  | |||
| Austrii | ![]()  | |||
| Wielkiej Brytanii | ![]()  | |||
| Niemiec | ![]()  | |||
| Węgier | ![]()  | |||
| Belgii | ![]()  | |||
| Włoch | ![]()  | |||
| Singapuru | ![]()  | |||
| Rosji | ![]()  | |||
| Japonii | ![]()  | |||
| Meksyku | ![]()  | |||
| USA | ![]()  | |||
| Brazylii | ![]()  | |||
| Abu Zabi | ![]()  | |||
| O = co najmniej jedna z tych mieszanek musi zostać wykorzystana przez kierowcę podczas wyścigu o ile rywalizacja toczy się na suchym torze. Nowy system określeń rodzajów ogumienia: od C1 (najtwardsze) do C5 (najmiększe). | ||||
 Nataniel Piórkowski 




















KOMENTARZE