Renault przygotowało niemal zupełnie nowy bolid na sezon 2019

Jedynym elementem przeniesionym z modelu R.S.18 jest wspomaganie kierownicy.
25.01.1912:47
Nataniel Piórkowski
6000wyświetlenia


Renault przygotowało na sezon 2019 zupełnie nowy bolid - potwierdził Marcin Budkowski przyznając, że jedyną częścią przeniesioną z R.S.18 jest system wspomagania kierownicy.

Modyfikacje wprowadzone do przepisów technicznych zmuszają zespoły do znaczącego przeprojektowania bolidów, z jakimi rozpoczną tegoroczną kampanię. Renault zdecydowało się na bardziej agresywną strategię i przygotowało zupełnie nowy projekt, mając nadzieję na poprawę osiągów.

Dyrektor wykonawczy zespołu - Marcin Budkowski przekonuje, że jego ekipa pracuje z tego względu pod dużą presją czasu, ale sama konstrukcja będzie gotowa na prezentację i pierwsze zimowe testy.

Złożenie bolidu z tysięcy części to spore wyzwanie. Prawdę mówiąc modyfikacje ominęły tylko system wspomagania kierownicy. To daje wam pojęcie na temat tego, że cała reszta konstrukcji się zmienia. Jest tak dlatego, że staramy się poprawić osiągi w każdym obszarze - wyjaśniał Budkowski.

Zrobienie wszystkiego od podstaw to wyzwanie. W dodatku musimy mieć na uwadze zmieniające się przepisy. Celem jest oczywiście poprawa osiągów. Im później skończysz nad czymś pracować, tym wyższe zapewnisz osiągi. Naturalnie jednak w tego typu sytuacjach trzeba radzić sobie z presją czasu.

Nowy bolid Renault przeszedł obowiązkowe testy zderzeniowe FIA i zostanie zaprezentowany w Enstone 12 lutego. Niespełna tydzień później wyjedzie na tor podczas pierwszej tury zimowych testów.

Grafik jest napięty, bardzo napięty - kontynuował polski inżynier. Zawsze tak jest. Gdyby tak nie było, to coś by tu nie grało. Zawsze opóźniamy wszystko tak bardzo, jak tylko się da, licząc na dodatkowe osiągi. Zostawiamy sobie tylko czas na wyprodukowanie części i złożenie z nich bolidu. Mamy ku temu powody. Bolid będzie gotowy na pierwsze testy i prezentację. Tak powinno być.

Budkowski optymistycznie ocenia także możliwości nowej jednostki napędowej Renault i zaznacza, że obecnie fabryka w Viry koncentruje się na zapewnieniu możliwe jak najwyższego poziomu niezawodności. Jesteśmy bardzo dużymi optymistami. Z silnikiem jest podobnie jak z bolidem. Projekt nie jest skończony do momentu zamknięcia jednostki, którą wysyłasz na pierwszy wyścig sezonu.

Pod względem osiągów nowy silnik prezentuje się bardzo obiecująco, ale musimy przywiązywać wielką uwagę do kwestii niezawodności. Zajmują się tym teraz nasi ludzie w Viry. Wciąż pracujemy nad silnikiem, z jakim rozpoczniemy ten sezon. Osiągi i niezawodność wpływają na siebie nawzajem. Możesz próbować wydobyć wyższe osiągi z silnika, ale może on nie wytrwać tylu wyścigów i sesji ilu byś chciał. Musimy określić optymalny balans między osiągami i niezawodnością. Jesteśmy jednak optymistami.

KOMENTARZE

12
pluto
28.01.2019 11:30
McLaren z sezonu 2012 to był mistrzowski bolid :7 wygranych,8 PP -tyle samo co RBR; 19:20 w podiach.Tylko ,że wypisz wymaluj, zachowali sie jak Ferrari w 2018- mnóstwo awarii,kolizji łącznie nie ukończyli 7 GP do 3 u RBR ,do tego 3 razy BUT z powodu uszkodzeń kończyl poza punktami.Czyli na 40 startów aż 10 razy (25 %) nie zdobywali punktów-statystyki niegodne nawet zespołu ze środka stawki
marios76
27.01.2019 09:00
@krecik705 ,@Haifisch7734 , @Maciek znafca : Obstawiam Benettona ;)
Maciek znafca
27.01.2019 11:22
Tylko, że ani McLaren z 2012 ani bmw z 2008 nie było mistrzowskim zespołem, więc zagadka @kumiena dalej trwa.
Haifisch7734
26.01.2019 10:26
@krecik705 Możliwe, akurat w tamtych latach bardzo pobieżnie śledziłem F1, po prostu wiem, że BMW coś podobnego zrobiło w 2008 ;)
krecik705
26.01.2019 06:27
@Haifisch Chyba raczej chodzi o McLarena 2012/2013. Ale trzymam kciuki za Renault, że trochę zamiesza w stawce oraz za pierwsze podium dla Hulka (nawet Monteiro ma, a on nie) :-)
Haifisch7734
26.01.2019 06:11
@Masio Obstawiam, że ma na myśli BMW Sauber w 2008 roku, gdy byli bardzo mocni. Przerwali rozwój samochodu na 2008 jakoś w połowie sezonu, by zrobić jeszcze lepszy na 2009. A jak potem rok 2009 wyszedł, to wszyscy wiedzą.
Masio
26.01.2019 04:17
@kumien O jakim zespole mowa?
Foryster
26.01.2019 12:39
@SirKamil Dokładnie. Pora porzucić lotusa. To będzie duży sprawdzian. Jeżeli chcą dogonić Top3 - muszą ryzykować. A z drugiej strony, po to właśnie zatrudnili nową fabrykę i zatrudnili nową kadrę. Ze strony silnika też płyną dobre informacje. Trzymamy kciuki za start sezonu.
SirKamil
26.01.2019 11:54
Pierwsze Renault nie będące kolejną wariacją Lotusa E23. Pierwsze Renault nowej zmodernizowanej kadry i fabryki. Duży sprawdzian- jeśli ten samochód nie wypali pojawi się dużo znaków zapytania nad ich dalszym zaangażowaniem.
kumien
25.01.2019 07:30
Był kiedyś pewien zespół, mistrzowski, który stwierdził, że zrobi bolid jeszcze lepszy jak poprzedni projekt wyrzuci do kosza. Oby historia się nie powtórzyła ;)
michal132
25.01.2019 01:40
@guzbi Niby czemu dobra? jak już to dobra dla Renault bo 18 nie dało się rozwijać
guzbi
25.01.2019 12:32
Dobra wiadomość, może Williams nie będzie ostatni :)