Cadillac łączony z przejęciem projektu silnika Renault na sezon 2026

Według Sawarda, francuski producent zamierza opuścić F1, szykując się do sprzedaży Alpine.
15.10.2421:20
Mateusz Szymkiewicz
1655wyświetlenia
Embed from Getty Images

Według ustaleń Joe Sawarda, Cadillac mógł już stać się właścicielem projektu jednostki napędowej Renault, która była rozwijana w kontekście sezonu 2026.

Francuski producent od kilku miesięcy wygasza swoją dywizję silnikową, która obecnie wspiera jedynie zespół Alpine. Stajnia z Enstone od 2026 roku przejdzie na model kliencki, negocjując już dostawy pakietów Mercedesa.

Zrozumiałe, iż personel fabryki Renault w Viry-Chatillon rozpoczął już poszukiwania nowych miejsc pracy, nie wykazując zainteresowania projektami związanymi z WEC, Formułą E czy Rajdem Dakar. Oficjalne zapytanie do Luki de Meo o pozbawienie pracowników zakazu konkurencji miał już złożyć szef Ferrari - Frederic Vasseur.

Zdaniem Joe Sawarda, Renault zdecydowało się również na odsprzedanie projektu jednostki na sezon 2026. Jej właścicielem miał stać się Cadillac, który wspólnie z Andrettim walczy o wejście do Formuły 1 jako jedenaste zgłoszenie, mimo odmowy Liberty Media. Amerykański producent zadeklarował już przygotowanie własnego pakietu, którego debiut miałby nastąpić od 2028 roku. Brytyjski dziennikarz uważa jednak, że oficjalny komunikat w tej sprawie jest mało prawdopodobny ze względów wizerunkowych.

W dalszej części raportu Saward informuje, że plan Grupy Renault o ograniczeniu zaangażowania w Formułę 1 zakłada całkowite wycofanie się. Ekipa producenta - Alpine, z końcem 2026 roku ma trafić w ręce nowego właściciela, a obecne zmiany mają zwiększyć wartość stajni z Enstone.

Dziennikarz zwraca uwagę na obecność Flavio Briatore, który dołączył do Alpine w czerwcu jako konsultant. Włoch ma odpowiadać za rozmowy kontraktowe z nowym dostawcą silników, a także negocjacje z potencjalnymi inwestorami. 74-latek miał zapewnić sobie procent od transakcji przeprowadzonej przez Grupę Renault po sezonie 2026.