F3: Finałowe wyścigi bez Kudzaka

Marcin Kudzak nie wziął udziału w czterech ostatnich wyścigach brytyjskiej F3
10.10.0608:25
Mariusz Karolak
1487wyświetlenia

Po raz dziewiąty w tym roku kierowcy British Formula 3 spotkali się w Mugello we Włoszech. W dniach 16-17 września tam właśnie rozegrano kolejne dwa wyścigi tej serii. Była to jednocześnie czwarta wyprawa czempionatu brytyjskiej F3 w tym roku poza obszar Wielkiej Brytanii.

Zespół Fluid Motorsport Development wystawił do tej eliminacji tylko jeden samochód marki Lola, który poprowadził Cristiano Morgado z Południowej Afryki. Szwed o polskich korzeniach - młody Marcin Kudzak - nie został zgłoszony do wyścigu z powodu braku sprawnego auta do ścigania. Kudzak rozbił swą Lolę już w czasie poprzedniej rundy, w czasie kwalifikacji na torze Brands Hatch.

Na liście startowej znalazło się 24 kierowców, z czego 6 w słabszej National Class. W szranki stanęły też dwa zespoły nie uczestniczące na co dzień w British F3, reprezentująca Włochy ekipy Passoli Racing oraz Corbetta. Rodolfo Gonzalez startujący w zespole T-Sport, będącym własnością Russella Eacotta, uplasował się najwyżej spośród wszystkich kierowców National Class w pierwszej turze kwalifikacji, zajmując 14 lokatę. On też wygrał wyścig w swej klasie, wyprzedzając tym samym na mecie aż 3 kierowców z Championship Class, w tym Brazylijczyka Bruno Sennę. Drugi wyścig wygrał Morgado. Przedstawiciel Południowej Afryki, dotychczasowy partner Kudzaka, rozpoczął wyścig z bardzo dobrego 10 pola startowego i ukończył go na 11 pozycji w ogólnej klasyfikacji.

Przedostatnie dwa wyścigi miały miejsce 23-24 września na słynnym torze Silverstone w Anglii. Rywalizację przeprowadzono na torze w konfiguracji Grand Prix Circuit, czyli takiej, w jakiej rywalizują obecnie kierowcy Formuły 1. Zgłoszonych do imprezy zostało 22 kierowców, z tego 7 w National Class, a w tym Kudzak. Ale nie wziął on udział w żadnym wyścigu, ani nawet sesji kwalifikacyjnej czy wolnej sesji treningowej. Zespół Fluid liczył, że uda się wygospodarować fundusze na odremontowanie Loli, ale sztuka ta nie powiodła się. Pierwszy wyścig w National Class wygrał Morgado, drugi Juho Annala. Na Silverstone nastąpiło też rozstrzygnięcie walki o tytuł mistrza Championship Class - triumfatorem tegorocznej British Formula 3 został Mike Conway.

Finałowe spotkanie British F3 w tym sezonie miało miejsce w Thruxton w dniach 30 września-1 października. Na liście zgłoszeń znalazły się 22 nazwiska kierowców, w tym 5 w National Class. Również i tym razem ekipa Fluid Motorsport Development wystawiła tylko jedną Lolę dla Morgado. Obydwa wyścigi w tej klasie wygrał Gonzalez. Jemu też przypadł mistrzowski tytuł w National Class.

Co prawda rywalizacja o tytuł mistrzowski w bardziej prestiżowej Championship Class zakończyła się już na Silverstone, ale nadal nie rozstrzygnięte były losy tytułu wicemistrzowskiego. Bój o niego toczyli nadal Oliver Jarvis i młody Senna. Aby zwiększyć szanse Brazylijczyka na ostateczny sukces, ekipa Räikkönen Robertson Racing zgłosiła czwartą Dallarę, którą otrzymał Danny Watts, były partner Kimiego Raikkonena z Formuły Renault. Obydwaj panowie ścigali się w zespole Manor Motorsport w roku 2000. Nie na wiele się zdało jednak to wsparcie. Ostatecznie Watts odniósł sensacyjne zwycięstwo w pierwszym wyścigu, ale tytuł wicemistrzowski otrzymał ostatecznie Jarvis z konkurencyjnej ekipy Carlin Motorsport. Watts został też wycofany z drugiego wyścigu, ponieważ zakwalifikował się na 11 miejscu, za Senną. Tym samym Brazylijczyk zajął dopiero trzecie miejsce w klasyfikacji końcowej tego sezonu.

Zespół Fortec Motorsport wystawił w Thruxton Dallary F306 z silnikiem Mercedes dla synów Nigela Mansella. 18-letni Greg Mansell zajął odpowiednio 8 i 18 miejsce w pierwszym i drugim wyścigu, a 21-letni Leo Mansell był 14 i 13.

Kudzak w klasyfikacji końcowej zajął dopiero 5 miejsce. Może wynik finałowy byłby lepszy, gdyby kierowca miał na czym się ścigać. W klasyfikacji zespołowej National Class wygrała ekipa Performance Racing Europe, natomiast w Championship Class zespół Räikkönen Robertson Racing.

British F3 National Class - Mugello (Włochy)

Wyścig 1:
1. Rodolfo Gonzalez (Wenezuela; T-Sport; Dallara F304 - Mugen Honda)
2. Alex Waters (Wielka Brytania; Promatecme F3; Dallara F304 - Mugen Honda)
3. Rodolfo Avila (Makau; Performance Racing Europe; Dallara F304 - Mugen Honda)
4. Cristiano Morgado (Południowa Afryka; Fluid Motorsport Development; Lola Dome F106/4 - Mugen Honda)
najszybsze okrążenie: R. Gonzales

Wyścig 2:
1. Cristiano Morgado (Południowa Afryka; Fluid Motorsport Development; Lola Dome F106/4 - Mugen Honda)
2. Rodolfo Gonzalez (Wenezuela; T-Sport; Dallara F304 - Mugen Honda)
3. Juho Annala (Finlandia; Performance Racing Europe; Dallara F304 - Mugen Honda)
4. Alex Waters (Wielka Brytania; Promatecme F3; Dallara F304 - Mugen Honda)
5. Rodolfo Avila (Makau; Performance Racing Europe; Dallara F304 - Mugen Honda)
najszybsze okrążenie: R. Gonzales

British F3 National Class - Silverstone

Wyścig 1:
1. Cristiano Morgado (Południowa Afryka; Fluid Motorsport Development; Lola Dome F106/4 - Mugen Honda)
2. Juho Annala (Finlandia; Performance Racing Europe; Dallara F304 - Mugen Honda)
3. Rodolfo Gonzalez (Wenezuela; T-Sport; Dallara F304 - Mugen Honda)
4. Alex Waters (Wielka Brytania; Promatecme F3; Dallara F304 - Mugen Honda)
5. Rodolfo Avila (Makau; Performance Racing Europe; Dallara F304 - Mugen Honda)
najszybsze okrążenie: R. Gonzales

Wyścig 2:
1. Juho Annala (Finlandia; Performance Racing Europe; Dallara F304 - Mugen Honda)
2. Rodolfo Avila (Makau; Performance Racing Europe; Dallara F304 - Mugen Honda)
najszybsze okrążenie: C. Morgado

British F3 National Class - Thruxton

Wyścig 1:
1. Rodolfo Gonzalez (Wenezuela; T-Sport; Dallara F304 - Mugen Honda)
2. Juho Annala (Finlandia; Performance Racing Europe; Dallara F304 - Mugen Honda)
3. Cristiano Morgado (Południowa Afryka; Fluid Motorsport Development; Lola Dome F106/4 - Mugen Honda)
4. Alex Waters (Wielka Brytania; Promatecme F3; Dallara F304 - Mugen Honda)
5. Rodolfo Avila (Makau; Performance Racing Europe; Dallara F304 - Mugen Honda)
najszybsze okrążenie: R. Gonzales

Wyścig 2:
1. Cristiano Morgado (Południowa Afryka; Fluid Motorsport Development; Lola Dome F106/4 - Mugen Honda)
2. Alex Waters (Wielka Brytania; Promatecme F3; Dallara F304 - Mugen Honda)
3. Rodolfo Avila (Makau; Performance Racing Europe; Dallara F304 - Mugen Honda)
najszybsze okrążenie: C. Morgado

Klasyfikacje kończowe British F3 National Class po 22 eliminacjach sezonu 2006

Klasyfikacja kierowców
1. Rodolfo Gonzalez (Wenezuela; T-Sport) - 325 punktów
2. Cristiano Morgado (Południowa Afryka; Fluid Motorsport Development) - 300
3. Juho Annala (Finlandia; Performance Racing Europe) - 258
4. Rodolfo Avila (Makau; Performance Racing Europe) - 182
5. Marcin Kudzak (Szwecja; Fluid Motorsport Development) - 105
6. Alex Waters (Wielka Brytania; Promatecme F3) - 78
7. Ricardo Teixeira (Angola; Carlin Motorsport) - 74
8. Alexander Khateeb (Wielka Brytania; Promatecme F3) - 42

Klasyfikacja zespołów:
1. Performance Racing Europe - 486 punktów
2. Fluid Motorsport Development - 404
3. T-Sport - 351
4. Promatecme F3 - 120
5. Carlin Motorsport - 28

Źródło: Autoklub.pl, Fota.co.uk,SpeedSportMag.de

KOMENTARZE

3
Indy
10.10.2006 03:13
Kudzak niedawno skończył 17 lat i jeszcze się nauczy bezpiecznej jazdy. Powinien poszukać sponsorów w Polsce. Może znajdzie się jakaś firma której zarząd chcę aby za 5 lat w obliczu rosnącej Kudzakomanii Martin mógł powiedzieć że dostał się do F1 dzięki wsparciu XXX ;)
Majster
10.10.2006 02:50
Kto to jest ten Kudzak?
deeze
10.10.2006 08:22
Jak widać Kudzak za dużo bolidów niszczy, nie będzie z niego świetny kierowca mimo, że jest całkiem szybki.