Aston Martin domaga się od FIA zmian w przepisach technicznych
Zespół nie wyklucza podjęcia kroków prawnych wobec organu zarządzającego.
16.04.2117:20
3427wyświetlenia
Embed from Getty Images
Dyrektor Astona Martina - Otmar Szafnauer, wezwał do wprowadzenia zmian w przepisach aerodynamicznych Formuły 1, które jego zdaniem niekorzystnie wpłynęły na tegoroczną formę jego zespołu.
Szafnauer dał nawet do zrozumienia, że Aston Martin jest gotów wkroczyć na drogę prawną w sporze z FIA.
Zdaniem przedstawicieli ekipy modyfikacje podłogi narzucone przez regulacje negatywnie wpłynęły na formę takich zespołów jak Aston Martin czy Mercedes, które w przeszłości nie korzystały z koncepcji wysokiego tylnego prześwitu.
Szafnauer domaga się od FIA dyskusji na temat wprowadzenia zmian w przepisach jeszcze w trakcie sezonu 2021.
Szafnauer kwestionuje model przyjęcia propozycji zmian w obszarze podłogi. Amerykanina dziwi zaangażowanie w niego władz Formuły 1, reprezentujących właściciela praw komercyjnych. Argumentuje także, iż jeśli kwestia dopracowania przepisów miała związek z obawami o bezpieczeństwo, cały proces powinien leżeć w wyłącznej kompetencji FIA, bez żadnych wpływów zewnętrznych.
Dopytywany o wpływ, jaki przedstawiciele Liberty Media mieli mieć na proponowanie ewentualnych zmian w regulaminie technicznym, Szafnauer odrzekł tylko:
Szafnauer nie chciał wykluczyć, że jeśli rozmowy z FIA nie doprowadzą do osiągnięcia kompromisu, zespół może podjąć działania prawne.
Dyrektor Astona Martina - Otmar Szafnauer, wezwał do wprowadzenia zmian w przepisach aerodynamicznych Formuły 1, które jego zdaniem niekorzystnie wpłynęły na tegoroczną formę jego zespołu.
Szafnauer dał nawet do zrozumienia, że Aston Martin jest gotów wkroczyć na drogę prawną w sporze z FIA.
Zdaniem przedstawicieli ekipy modyfikacje podłogi narzucone przez regulacje negatywnie wpłynęły na formę takich zespołów jak Aston Martin czy Mercedes, które w przeszłości nie korzystały z koncepcji wysokiego tylnego prześwitu.
Szafnauer domaga się od FIA dyskusji na temat wprowadzenia zmian w przepisach jeszcze w trakcie sezonu 2021.
Potrzebujemy rozmów z FIA aby dowiedzieć się, co się stało. Wtedy zobaczymy, czy możemy podjąć działania, które pomogą zrównać osiągi.
Jako zespół musimy ciężko pracować nad obrobieniem strat, ale jednocześnie powinniśmy prowadzić rozmowy z organem zarządzającym, aby określić czy można coś zrobić, aby układ sił stał się bardziej wyrównany.
Szafnauer kwestionuje model przyjęcia propozycji zmian w obszarze podłogi. Amerykanina dziwi zaangażowanie w niego władz Formuły 1, reprezentujących właściciela praw komercyjnych. Argumentuje także, iż jeśli kwestia dopracowania przepisów miała związek z obawami o bezpieczeństwo, cały proces powinien leżeć w wyłącznej kompetencji FIA, bez żadnych wpływów zewnętrznych.
Zmiany w przepisach zostały wprowadzone z uwagi na względu bezpieczeństwa. Ten aspekt władzy leży wyłącznie w gestii FIA- stwierdził.
Dopytywany o wpływ, jaki przedstawiciele Liberty Media mieli mieć na proponowanie ewentualnych zmian w regulaminie technicznym, Szafnauer odrzekł tylko:
Tak jak już powiedziałem, myślę, że tego typu zmiany w przepisach należą do wyłącznych kompetencji FIA. To oni są ekspertami.
Szafnauer nie chciał wykluczyć, że jeśli rozmowy z FIA nie doprowadzą do osiągnięcia kompromisu, zespół może podjąć działania prawne.
Trudno to przewidzieć. Myślę, że właściwą rzeczą jest ustalenie tego, co można w tej sprawie zrobić.