AlphaTauri oficjalnie zmienia się w Visa Cash App RB

Oficjalna prezentacja zespołu odbędzie się 8 lutego w Las Vegas.
24.01.2414:09
Jakub Ziółkowski
1880wyświetlenia


Dotychczasowy zespół AlphaTauri potwierdził zmianę swojej nazwy na Visa Cash App RB. Stajnia z Faenzy zaplanowała oficjalną prezentację nowej marki na 8 lutego.

Visa została globalnym sponsorem obu zespołów Red Bulla, a zatem logo marki pojawi się również na bolidach RB20 Maxa Verstappena i Sergio Pereza, a także na strojach kierowców związanych z Red Bullem w F1 Academy. Umowa stanowi pierwszą dużą nową umowę sponsorską marki Visa od 15 lat, podczas gdy Cash App jest związane z Red Bullem od 2021 roku.

Włoski zespół, wcześniej znany jako Minardi i Toro Rosso, odchodzi od marki AlphaTauri, której używał przez ostatnie cztery sezony. Dzisiejsze ogłoszenie zawierało jedynie nową nazwę, sponsorów tytularnych i logo, a w przyszłym miesiącu, podczas imprezy w Las Vegas, zostaną odsłonięte barwy samochodu i kombinezony, które będą nosić Daniel Ricciardo i Yuki Tsunoda.

To fantastyczne móc ujawnić nową tożsamość zespołu, a także oficjalnie powitać nowych partnerów na początku naszego nowego etapu w historii zespołu - powiedział dyrektor generalny Peter Bayer. Faenza wkracza w nową erę wyścigów, pozostając wierna naszym korzeniom jako akademia talentów, ale teraz z jeszcze większym naciskiem na rywalizację o największe stawki w F1. Mamy odważną wizję zespołu prowadzonego przeze mnie i dyrektora zespołu Laurenta Mekiesa, a posiadanie partnerów zorientowanych na przyszłość, takich jak Visa i Cash App, towarzyszących nam w tej podróży, jest niezwykle ekscytujące - dodał w oficjalnym oświadczeniu Bayer.

Równoległe zaangażowanie Visa w główny zespół Red Bulla może sugerować skalę porozumienia, a także ściślejszą współpracę między siostrzanymi organizacjami od strony komercyjnej.

Narodziny Visa Cash App RB to niezwykle ważny moment - powiedział Oliver Hughes, dyrektor ds. marketingu Red Bull Technology. Nowa tożsamość to nie tylko zmiana nazwy, to początek nowej ekscytującej podróży, która ma na celu przeniesienie zespołu na nowy poziom konkurencyjności, o czym świadczy obecność jednej z najbardziej kultowych marek na świecie jako partnera tytularnego zespołu. Nowa tożsamość zespołu jako Visa Cash App RB to przyszłość, w której zespół w każdy weekend walczy o czołowe miejsca - dodał Hughes.

Obaj sponsorzy zostali sobie przedstawieni przez AlphaTauri podczas zeszłorocznego GP Las Vegas i od tego czasu ściśle ze sobą współpracują. Zobowiązali się do zapewnienia posiadaczom kart możliwości zbliżenia się do akcji poprzez działania zespołowe, w tym dostęp za kulisy, spotkania z kierowcami, gadżety i nowy wymiar wydarzeń wokół sportowych podczas wyścigów.

Zaangażowanie w F1 Academy jest postrzegane jako ważny element umowy, a kierowcy tej serii również będą uczestniczyć w premierze zespołu w Las Vegas.

To przełomowe partnerstwo i świetna okazja dla marki Visa, aby zaangażować jedną z najszybciej rozwijających się społeczności sportowych na świecie - powiedział Frank Cooper III, dyrektor ds. marketingu Visa.Ten sojusz silnie współgra z wizją Visa, aby inspirować ludzi do osiągania sukcesów, dążąc do podejmowania małych kroków w celu poprawy każdego dnia, podczas każdego wyścigu czy wydarzenia.

Zespół Visa Cash App RB i Cash App są zaangażowane w łączenie ludzi i społeczności, a nic tak nie jednoczy, jak sport - powiedziała szefowa marki Cash App, Catherine Ferdon. Wraz z ciągłym rozwojem F1 w Stanach Zjednoczonych, sponsoring pozwoli nam pogłębić nasze relacje z fanami, a także zwiększy zaangażowanie Cash App we wspieranie i rozwijanie kultury F1 w Stanach Zjednoczonych, oferując jednocześnie większą wartość naszym klientom. Mamy historię wspierania wschodzących talentów i z niecierpliwością czekamy na sponsorowanie zespołu znanego z rozwijania niesamowitych, wschodzących kierowców.

W międzyczasie zespół przeprowadził swój ostatni test na torze pod poprzednią nazwą we wtorek. Yuki Tsunoda oraz Daniel Ricciardo uczestniczą w trzydniowej sesji na torze Imola w bolidzie AT03, zgodnie z przepisami zezwalającymi na używanie maszyn F1 z 2022 roku — pierwszych zbudowanych zgodnie z obecnymi przepisami dotyczącymi dużej siły docisku — do prywatnych testów poprzednich samochodów.