Norris najszybszy przed kwalifikacjami do sprintu

Stawka była niezwykle wyrównana, przed nami spore emocje.
01.11.2416:33
Łukasz Godula
2064wyświetlenia

Brazylia to kolejny weekend ze sprintem. Ponownie kierowcy muszą maksymalizować efekty przejazdów w pierwszym, jedynym treningu. Nie mogła więc dziwić aktywność na torze tuż po zapaleniu zielonego światła. Wszyscy zawodnicy poza Racing Bulls wyjechali na pośrednich oponach. Lawson i Tsunoda podróżowali na miękkiej mieszance.

Pierwsze przjazdy dały prowadzenie w tabeli Verstappenowi, który ustanowił czas 1:11,712. Tuż za urzędującym mistrzem świata plasował się Russell. Tymczasem na drugim przejeździe pomimo użycie tych samych opon Hamilton był w stanie znacznie poprawić swój czas i wskoczył na drugie miejsce.

Ograniczona liczba kompletów opon na weekend ze sprintem powoduje, że zespoły muszą bardzo rozważnie planować swoje przejazdy i siłą rzeczy nie są w stanie sprawdzić wszystkiego co potrzeba do optymalnego przygotowania samochodu. Część ustawień będzie dobierana na podstawie symulacji.

Russell postanowił zużyć komplet miękkich opon co dało mu łatwy awans na pozycję lidera. O niemal sekundę był szybszy od Verstappena. Reszta kierowców czekała niemal do końca sesji z wykorzystaniem swojej czerwonej mieszanki Pirelli.

Czasy zdecydowanie się poprawiłī i niesamowicie dobre okrążenie pojechał Bearman, wskakując za plecy Russella ze stratą zaledwie 0,014 sekundy, dalej Norris tracił 0,040 sekundy. Gdy już wszyscy myśleli, że tak zakończy się jedyny trening tego weekendu, Norris postanowił pojechać drugie szybkie okrążenie i tym razem pokonać czas kierowcy Mercedesa o 0,181 sekundy. Tym sposobem to McLaren liderował przed czasówką do sprintu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 57C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 7,3 km/h
Wilgotność powietrza: 58%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 1

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Lando Norris (4)McLaren MCL381:10,61029
2George Russell (63)Mercedes W151:10,7910,1810,18124
3Oliver Bearman (50)Haas VF-241:10,8050,1950,01430
4Oscar Piastri (81)McLaren MCL381:10,9500,3400,14530
5Alexander Albon (23)Williams FW461:10,9550,3450,00528
6Charles Leclerc (16)Ferrari SF-241:11,0380,4280,08331
7Carlos Sainz (55)Ferrari SF-241:11,1000,4900,06230
8Nico Hulkenberg (27)Haas VF-241:11,1240,5140,02426
9Fernando Alonso (14)Aston Martin AMR241:11,2150,6050,09126
10Pierre Gasly (10)Alpine A5241:11,2160,6060,00127
11Liam Lawson (30)RB VCARB 011:11,3010,6910,08526
12Yuki Tsunoda (22)RB VCARB 011:11,4830,8730,18225
13Franco Colapinto (43)Williams FW461:11,6191,0090,13631
14Valtteri Bottas (77)Kick Sauber C441:11,6511,0410,03229
15Max Verstappen (1)Red Bull RB201:11,7121,1020,06130
16Lewis Hamilton (44)Mercedes W151:11,7541,1440,04230
17Lance Stroll (18)Aston Martin AMR241:11,7831,1730,02926
18Esteban Ocon (31)Alpine A5241:11,8271,2170,04426
19Sergio Perez (11)Red Bull RB201:11,8451,2350,01828
20Guanyu Zhou (24)Kick Sauber C441:12,8832,2731,03827
107% najlepszego czasu: 1:15,552