Lando Norris dyktuje tempo przed czasówką
Mocną formę zaprezentowało Ferrari - Leclerc i Hamilton w pierwszej czwórce.
14.06.2519:37
1088wyświetlenia
Embed from Getty Images
Lando Norris okazał się najszybszym kierowcą w ostatnim treningu przed Grand Prix Kanady. Kierowca McLarena nieznacznie wyprzedził Charlesa Leclerca i George'a Russella.
Z początku żaden z kierowców nie kwapił się do wyjazdu na tor. Na pierwszego śmiałka trzeba było czekać pięć minut - wtedy też aleję serwisową opuścił Franco Colapinto, a po chwili do kierowcy Alpine dołączyli Fernando Alonso, Lance Stroll, Liam Lawson i Isack Hadjar. Jadący na miękkich oponach Colapinto jako pierwszy pokonał też pomiarowe kółko - 1:15,366. Pozostała wymieniona czwórka pokonała jedynie okrążenia instalacyjne i szybko powróciła do boksów.
Pierwszym zawodnikiem ze ścisłej czołówki, jaki wyjechał na tor, był zaś Charles Leclerc, który z powodu wypadku stracił większą część piątkowych zajęć. Monakijczyk wkrótce wyprzedził Colapinto o niespełna 0,4 sekundy, korzystając z pośrednich opon. Kilka minut później na szczycie tabeli znalazł się z kolei Bearman, Gasly, ponownie Leclerc i wreszcie Alonso (1:13,050, miękkie opony). Dopiero po niemal kwadransie na torze jednocześnie znajdowała się ponad połowa stawki.
Po kilku minutach Leclerc znów znalazł się na czele, będąc jednocześnie pierwszym kierowcą, który w sobotę zszedł poniżej minuty i trzynastu sekund (1:12,843, opony pośrednie). Chwilę później błąd w ostatnim zakręcie popełnił Piastri, który musnął prawym tylnym kołem ścianę mistrzów, przebijając przy tym oponę. Dosłownie sekundy później w tym samym miejscu bolid obrócił Nico Hulkenberg, lecz Niemiec szczęśliwie uniknął poważniejszego kontaktu z barierą.
Na wyjeździe z ostatniego zakrętu pojawiło się jednak nieco odłamków z bolidu Piastriego, co poskutkowało wstrzymaniem sesji. Zajęcia wznowiono po niespełna pięciu minutach. Wkrótce przypomnieli o sobie najszybsi w piątek Norris i Russell, którzy uzyskali odpowiednio drugi i piąty czas. Dopiero na półmetku sesji pierwsze pomiarowe kółko pokonał zaś Max Verstappen, który na dobry początek wykręcił ósmy czas.
Na 25 minut przed końcem czołówka zaczęła prężyć muskuły - najpierw Verstappen poprawił swój czas, zbliżając się na jedną setną do Leclerca, po czym rezultat Monakijczyka o niemal pół sekundy poprawił Norris, którego z kolei po chwili nieznacznie wyprzedził Russell (1:12,329). Jeszcze szybciej pojechał jednak Hamilton (1:12,279), który, w przeciwieństwie do Russella, wykręcił ten czas na pośredniej mieszance.
Russell się nie zatrzymywał i po kolejnej próbie, z rekordami we wszystkich sektorach, został pierwszym w ten weekend kierowcą, który zszedł poniżej minuty i dwunastu sekund (1:11,950). W międzyczasie samochód w drugim zakręcie obrócił Isack Hadjar, na chwilę wywołując wywieszenie żółtych flag, ale kierowca Racing Bulls bez większych problemów powrócił do realizacji swojego programu.
W ostatnich minutach prób na miękkim ogumieniu podjęli się także Hamilton i Norris. Ten pierwszy nieznacznie przegrał z Russellem pomimo rekordu w pierwszym sektorze. Kierowca McLarena zaś zdołał poprawić wynik Russella o 0,151 sekundy. Oliver Bearman tymczasem dość mocno uderzył prawym tylnym kołem w barierę z opon w ostatnim zakręcie, lecz młody Brytyjczyk dość szczęśliwie był w stanie kontynuować jazdę.
Na finiszu sesji przypomniał o sobie jeszcze Charles Leclerc, który wykręcił drugi czas, przegrywając z Norrisem różnicą jedynie 0,078 sekundy. George Russell uzupełnił czołową trójkę, a tuż za nim uplasował się Lewis Hamilton. Piąty był Verstappen, który do samego końca treningu narzekał na brak przyczepności. Na kolejnych pozycjach uplasowali się Alonso, Antonelli, Piastri, Sainz i Albon.
Na ostatnim miejscu znalazł się Yuki Tsunoda, który na domiar złego został wezwany - wraz z Gabrielem Bortoleto - do pokoju sędziowskiego w związku z możliwym złamaniem przepisów w okresie obowiązywania czerwonej flagi.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 8,2 km/h
Wilgotność powietrza: 32%
Sucho
Lando Norris okazał się najszybszym kierowcą w ostatnim treningu przed Grand Prix Kanady. Kierowca McLarena nieznacznie wyprzedził Charlesa Leclerca i George'a Russella.
Z początku żaden z kierowców nie kwapił się do wyjazdu na tor. Na pierwszego śmiałka trzeba było czekać pięć minut - wtedy też aleję serwisową opuścił Franco Colapinto, a po chwili do kierowcy Alpine dołączyli Fernando Alonso, Lance Stroll, Liam Lawson i Isack Hadjar. Jadący na miękkich oponach Colapinto jako pierwszy pokonał też pomiarowe kółko - 1:15,366. Pozostała wymieniona czwórka pokonała jedynie okrążenia instalacyjne i szybko powróciła do boksów.
Pierwszym zawodnikiem ze ścisłej czołówki, jaki wyjechał na tor, był zaś Charles Leclerc, który z powodu wypadku stracił większą część piątkowych zajęć. Monakijczyk wkrótce wyprzedził Colapinto o niespełna 0,4 sekundy, korzystając z pośrednich opon. Kilka minut później na szczycie tabeli znalazł się z kolei Bearman, Gasly, ponownie Leclerc i wreszcie Alonso (1:13,050, miękkie opony). Dopiero po niemal kwadransie na torze jednocześnie znajdowała się ponad połowa stawki.
Po kilku minutach Leclerc znów znalazł się na czele, będąc jednocześnie pierwszym kierowcą, który w sobotę zszedł poniżej minuty i trzynastu sekund (1:12,843, opony pośrednie). Chwilę później błąd w ostatnim zakręcie popełnił Piastri, który musnął prawym tylnym kołem ścianę mistrzów, przebijając przy tym oponę. Dosłownie sekundy później w tym samym miejscu bolid obrócił Nico Hulkenberg, lecz Niemiec szczęśliwie uniknął poważniejszego kontaktu z barierą.
Na wyjeździe z ostatniego zakrętu pojawiło się jednak nieco odłamków z bolidu Piastriego, co poskutkowało wstrzymaniem sesji. Zajęcia wznowiono po niespełna pięciu minutach. Wkrótce przypomnieli o sobie najszybsi w piątek Norris i Russell, którzy uzyskali odpowiednio drugi i piąty czas. Dopiero na półmetku sesji pierwsze pomiarowe kółko pokonał zaś Max Verstappen, który na dobry początek wykręcił ósmy czas.
Na 25 minut przed końcem czołówka zaczęła prężyć muskuły - najpierw Verstappen poprawił swój czas, zbliżając się na jedną setną do Leclerca, po czym rezultat Monakijczyka o niemal pół sekundy poprawił Norris, którego z kolei po chwili nieznacznie wyprzedził Russell (1:12,329). Jeszcze szybciej pojechał jednak Hamilton (1:12,279), który, w przeciwieństwie do Russella, wykręcił ten czas na pośredniej mieszance.
Russell się nie zatrzymywał i po kolejnej próbie, z rekordami we wszystkich sektorach, został pierwszym w ten weekend kierowcą, który zszedł poniżej minuty i dwunastu sekund (1:11,950). W międzyczasie samochód w drugim zakręcie obrócił Isack Hadjar, na chwilę wywołując wywieszenie żółtych flag, ale kierowca Racing Bulls bez większych problemów powrócił do realizacji swojego programu.
W ostatnich minutach prób na miękkim ogumieniu podjęli się także Hamilton i Norris. Ten pierwszy nieznacznie przegrał z Russellem pomimo rekordu w pierwszym sektorze. Kierowca McLarena zaś zdołał poprawić wynik Russella o 0,151 sekundy. Oliver Bearman tymczasem dość mocno uderzył prawym tylnym kołem w barierę z opon w ostatnim zakręcie, lecz młody Brytyjczyk dość szczęśliwie był w stanie kontynuować jazdę.
Na finiszu sesji przypomniał o sobie jeszcze Charles Leclerc, który wykręcił drugi czas, przegrywając z Norrisem różnicą jedynie 0,078 sekundy. George Russell uzupełnił czołową trójkę, a tuż za nim uplasował się Lewis Hamilton. Piąty był Verstappen, który do samego końca treningu narzekał na brak przyczepności. Na kolejnych pozycjach uplasowali się Alonso, Antonelli, Piastri, Sainz i Albon.
Na ostatnim miejscu znalazł się Yuki Tsunoda, który na domiar złego został wezwany - wraz z Gabrielem Bortoleto - do pokoju sędziowskiego w związku z możliwym złamaniem przepisów w okresie obowiązywania czerwonej flagi.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 8,2 km/h
Wilgotność powietrza: 32%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lando Norris (4) | McLaren MCL39 | 1:11,799 | 24 | |||
2 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-25 | 1:11,877 | 0,078 | 0,078 | 28 | |
3 | George Russell (63) | Mercedes W16 | 1:11,950 | 0,151 | 0,073 | 19 | |
4 | Lewis Hamilton (44) | Ferrari SF-25 | 1:12,050 | 0,251 | 0,100 | 26 | |
5 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB21 | 1:12,072 | 0,273 | 0,022 | 20 | |
6 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR25 | 1:12,247 | 0,448 | 0,175 | 21 | |
7 | Andrea Kimi Antonelli (12) | Mercedes W16 | 1:12,348 | 0,549 | 0,101 | 21 | |
8 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL39 | 1:12,519 | 0,720 | 0,171 | 18 | |
9 | Carlos Sainz (55) | Williams FW47 | 1:12,519 | 0,720 | 0,000 | 22 | |
10 | Alexander Albon (23) | Williams FW47 | 1:12,573 | 0,774 | 0,054 | 22 | |
11 | Isack Hadjar (6) | Racing Bulls VCARB02 | 1:12,651 | 0,852 | 0,078 | 22 | |
12 | Pierre Gasly (10) | Alpine A525 | 1:12,684 | 0,885 | 0,033 | 27 | |
13 | Liam Lawson (30) | Racing Bulls VCARB02 | 1:12,791 | 0,992 | 0,107 | 27 | |
14 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR25 | 1:12,794 | 0,995 | 0,003 | 28 | |
15 | Oliver Bearman (87) | Haas VF-25 | 1:12,825 | 1,026 | 0,031 | 27 | |
16 | Esteban Ocon (31) | Haas VF-25 | 1:12,827 | 1,028 | 0,002 | 22 | |
17 | Franco Colapinto (43) | Alpine A525 | 1:13,060 | 1,261 | 0,233 | 27 | |
18 | Nico Hulkenberg (27) | Kick Sauber C45 | 1:13,072 | 1,273 | 0,012 | 19 | |
19 | Gabriel Bortoleto (5) | Kick Sauber C45 | 1:13,172 | 1,373 | 0,100 | 22 | |
20 | Yuki Tsunoda (22) | Red Bull RB21 | 1:13,573 | 1,774 | 0,401 | 14 |
107% najlepszego czasu: 1:16,824