McLaren na czele treningu w Katarze

Początek sesji jednak nie był tak optymistyczny dla stajni z Woking.
28.11.2515:34
Łukasz Godula
346wyświetlenia

Mistrzostwa świata wchodzą w decydującą fazę. Przed nami dwa wyścigi Grand Prix i jeden sprint. Presja zdecydowanie jest po stronie McLarena, który po rundzie w Las Vegas przez chwilę czuł się już bezpieczny. Jednak podwójna dyskwalifikacja zmieniała wszystko. Max Verstappen ciągle ma szansę na dogonienie Lando Norrisa.

Dlatego każda minuta przygotowań podczas weekendu w Katarze będzie miała znaczenie. Już nie ma czasu na potknięcia. Ten kto wykona perfekcyjny weekend uda się do Abu Zabi w postaci faworyta do tytułu. W katarze dochodziło jeszcze jedno wyzwanie. W wyścigu obowiązkowe będą dwa postoje, ponieważ jeden komplet opon nie może przejechać więcej niż 25 okrążeń.

Tor Losail był na początku sesji bardzo brudny, czego można się było spodziewać. Kierowcy pomimo przejazdów na twardym ogumieniu dość szybko raportowali duże zużycie produktów Pirelli. Jeśli chodzi o tempo, czasy okrążeń nieustannie spadały, ale z czołówki dobre tempo prezentowały Mercedesy, Verstappen i Piastri.

Co ciekawe, problemy ze złapaniem tempa miał Lando Norris i na półmetku sesji meldował się na ostatniej pozycji. Kolejne mierzone okrążenia były lepsze dla Anglika, ale McLaren na początku weekendu zdecydowanie miał problem z tempem. Na czele za to Russell prowadził z czasem 1:22,165, a za nim plasował się Verstappen.

Być może miało na to wpływ nagumowanie toru, ale Norris ostatecznie wskoczył na czwarte miejsce, tracąc 0,3 sekundy do Russella. Tymczasem przejazdy na twardej mieszance skończyły się około kwadrans przed końcem sesji. Wszyscy zjechali do garażów i czekali na przejazdy na miękkiej lub pośredniej mieszance.

Na miękkich oponach sytuacja się odwróciła. Na czoło wskoczył Norris z dość sporą przewagą, a problemy z tempem notował Verstappen. Mercedes również nie prezentował tak mocnej formy, jak na początku treningu. Miękkie opony dawały jednak przyczepność nie tylko na jednym kółku i pozwoliło to Piastriemu objąć prowadzenie, gdyż pojechał bardzo dobre kółko na drugim mierzonym przejeździe.

Powszechnym widokiem w tym treningu były wyjazdy kierowców poza tor. Tumany kurzu wzbijane z pułapek żwirowych unosiły się dookoła toru. Do końca sesji McLarenom nie zagroził już ani Verstappen ani nikt inny. Trudne początki treningu skończyły się dość sporą przewagą. Zwiastuje to ciekawy weekend, gdzie detale zadecydują o dużych różnicach.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 2,9 km/h
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 1

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Oscar Piastri (81)McLaren MCL391:20,92429
2Lando Norris (4)McLaren MCL391:20,9820,0580,05828
3Fernando Alonso (14)Aston Martin AMR251:21,3100,3860,32826
4Carlos Sainz (55)Williams FW471:21,4040,4800,09420
5Isack Hadjar (6)Racing Bulls VCARB021:21,5030,5790,09930
6Max Verstappen (1)Red Bull RB211:21,5040,5800,00127
7Alexander Albon (23)Williams FW471:21,6090,6850,10529
8Charles Leclerc (16)Ferrari SF-251:21,6680,7440,05931
9Lance Stroll (18)Aston Martin AMR251:21,6690,7450,00126
10Andrea Kimi Antonelli (12)Mercedes W161:21,6980,7740,02932
11Nico Hulkenberg (27)Kick Sauber C451:21,7830,8590,08523
12Lewis Hamilton (44)Ferrari SF-251:21,7940,8700,01128
13Yuki Tsunoda (22)Red Bull RB211:21,7960,8720,00228
14George Russell (63)Mercedes W161:21,8240,9000,02833
15Oliver Bearman (87)Haas VF-251:21,9261,0020,10226
16Gabriel Bortoleto (5)Kick Sauber C451:21,9261,0020,00029
17Esteban Ocon (31)Haas VF-251:22,0961,1720,17030
18Pierre Gasly (10)Alpine A5251:22,4241,5000,32825
19Liam Lawson (30)Racing Bulls VCARB021:22,5621,6380,13830
20Franco Colapinto (43)Alpine A5251:23,5292,6050,96726
107% najlepszego czasu: 1:26,588