Drugi dzień testów na torach Paul Ricard, Valencia i Fiorano
22.05.0300:00
1029wyświetlenia
Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane na torze Paul Ricard | |||||
Kimi Raikkonen | McLaren Mercedes | mic | 1:11.255 | 84 | |
1 | Juan Pablo Montoya | Williams BMW | mic | 1:11.453 | 91 |
1 | David Coulthard | McLaren Mercedes | mic | 1:11.527 | 91 |
1 | Marc Gene | Williams BMW | mic | 1:12.033 | 107 |
1 | Olivier Panis | Toyota | mic | 1:12.858 | 68 |
1 | Allan McNish | Renault | mic | 1:13.062 | 96 |
1 | Alex Wurz | McLaren Mercedes | mic | 1:16.118 | 17 |
Czasy uzyskane w Walencji | |||||
Nick Heidfeld | Sauber Petronas | bri | 1:11.804 | 105 | |
1 | Jenson Button | B.A.R Honda | bri | 1:12.422 | 130 |
1 | Jacques Villeneuve | B.A.R Honda | bri | 1:12.626 | 52 |
Czasy uzyskane na torze Fiorano | |||||
Michael Schumacher | Ferrari | bri | 0:57.806 | 44 | |
Podczas drugiego dnia testów w Walencji na hiszpańskim torze obecne były ponownie tylko dwa zespoły - Sauber i B.A.R, przy czym oba reprezentowane były tym razem przez głównych kierowców. Nick Heidfeld zastąpił za kierownicą bolidu C22 kierowcę testowego zespołu Sauber - Neela Janiego i uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia. Z kolei Jenson Button i Jacques Villeneuve zastąpili kierowców testowych zespołu B.A.R - Takumę Sato i Anthony'ego Davidsona, plasując się kolejno na drugiej i trzeciej pozycji. Z całej trójki zdecydowanie najmniej okrążeń zaliczył Villeneuve, do czego przyczyniły się kolejne problemy techniczne z bolidem B.A.R 005. Na sześć wyścigów, rozegranych dotychczas w tym sezonie to właśnie kłopoty z autem spowodowały, iż Kanadyjczyk aż czterokrotnie nie zdołał dojechać do mety.
Na prywatnym torze testowym Ferrari pojawił się wczoraj zwycięzca trzech ostatnich wyścigów - Michael Schumacher, zastępując za kierownicą bolidu F2003-GA kierowcę testowego Felipe Massę. Niemiec, który w trakcie pierwszego postoju w boksach podczas wyścigu na torze A1-Ring najadł się trochę strachu, przejechał wczoraj 44 okrążenia, skupiając się na testowaniu opon Bridgestone i przygotowywaniu ustawień bolidu do Grand Prix Monako. Włoska stajnia po przeprowadzeniu dochodzenia stwierdziła, iż powodem wystąpienia ognia w Austrii była niewielka ilość paliwa, które w trakcie postoju Rubensa Barrichello na 21 okrążeniu przedostało się do przewodu odsysającego powietrze podczas tankowania paliwa. Brazylijczyk musiał skorzystać z dystrybutora Michaela Schumachera po tym, jak nastąpiła awaria maszyny przygotowanej dla niego. Miało to miejsce tuż przed postojem pięciokrotnego mistrza świata i jest bardzo możliwe, że ze względu na pośpiech mechanicy Ferrari nie zdołali zorientować się, że coś jest nie tak.