DTM: Podwójne zwycięstwo Mercedesa na torze Mugello

Tymczasem Robert Lukas zajął 19. miejsce w towarzyszącym wyścigu Carrera Cup
04.05.0816:48
Maraz & TH MEDIA
2659wyświetlenia

Jamie Green zapewnił Mercedesowi pierwsze zwycięstwo w tym sezonie w serii DTM, wygrywając dzisiejszy wyścig na torze Mugello. Na dodatek było to podwójne zwycięstwo producenta samochodów ze Stuttgartu, bowiem drugi na mecie zameldował się Paul di Resta.

Szanse Audi na trzecie z rzędu zwycięstwo prysły właściwie już na samym początku wyścigu, kiedy to zdobywca pole position Timo Scheider popełnił falstart i po wykonaniu karnego przejazdu przez boksy spadł na koniec stawki. Niemiec przez cały wyścig próbował odrabiać straty, ale dotarł tylko do dziesiątego miejsca, a więc nie zdobył ani jednego punktu. Mimo to utrzymał prowadzenie w mistrzostwach, ale ma już tylko jeden punkt przewagi nad Greenem.

Po błędzie Scheidera honoru Audi musiał bronić Tom Kristensen, który walczył z di Restą w pierwszej połowie wyścigu. Niestety Duńczyk stracił kontakt z kierowcą Mercedesa po tym, jak obaj wyjechali z boksów po swoich postojach tuż za Susie Stoddart, która na polecenie zespołu przepuściła od razu di Restą, a Kristensen musiał czekać, aż wolniejsza od niego Szkotka zjedzie na swój postój. Ostatecznie Kristensen linię mety minął ponad dwie sekundy za di Restą, tak więc Audi musiało zadowolić się najniższym stopniem podium.

Z kierowców Mercedesa punkty zdobył jeszcze tylko Bernd Schneider, plasując się na czwartej pozycji, a na pozostałych miejscach punktowanych wyścig we Włoszech ukończyli czterej kierowcy Audi. Na szczególne słowa pochwały zasłużył Oliver Jarvis, który w samochodzie z 2007 roku zajął piąte miejsce, pokonując między innymi aktualnego mistrza Mattiasa Ekstroma. Za Szwedem uplasowali się Markus Winkelhock i Alexandre Premat, prowadząc podobnie jak Jarvis Audi A4 z 2007 roku.

Jarvis skorzystał na początku wyścigu z kolizji w pierwszym zakręcie pomiędzy Mike'iem Rockenfellerem (Audi), Martinem Tomczykiem (Audi) i Bruno Spenglerem (Mercedes), która całą trójkę kosztowała utratę szansy na punkty. Stłuczki na początku nie uniknął także Ralf Schumacher, który jako jedyny nie ukończył wyścigu. Następna runda DTM zostanie rozegrana za dwa tygodnie na niemieckim torze EuroSpeedway Lausitz.

•  Klasyfikacja generalna DTM po 3. z 11. rund

Wyniki wyścigu DTM na torze Mugello (5,245 km)
@P.KierowcaNar.ZespółCzas/StrataOkr.Naj. okr.S.
1.Jamie GreenSalzgitter AMG Mercedes C-Klasse59:39,961331:45,2732
2.Paul di RestaAMG Mercedes C-Klasse+03,166331:45,3812
3.Tom KristensenAudi A4 DTM+05,313331:45,8322
4.Bernd SchneiderOriginal-Teile AMG Mercedes C-Klasse+09,410331:46,0462
5.Oliver JarvisBest Buddies Audi A4 DTM+15,037331:46,0332
6.Matias EkstromRed Bull Audi A4 DTM+15,798331:46,2462
7.Markus WinkelhockPlayboy Audi A4 DTM+16,989331:46,1662
8.Alexandre PrematAudi Bank/Shell Helix Audi A4 DTM+22,656331:46,4532
9.Bruno SpenglerMercedes-Benz Bank AMG C-Klasse+23,260331:46,6372
10.Timo ScheiderGW:plus / Top Service Audi A4 DTM+23,774331:45,8223
11.Maro EngelJungeSterne AMG Mercedes C-Klasse+35,741331:46,6402
12.Gary Paffettstern AMG Mercedes C-Klasse+41,366331:46,8462
13.Christijan AlbersAudi A4 DTM+45,259331:46,5022
14.Mike RockenfellerS line Audi A4 DTM+55,234331:46,8492
15.Susie StoddartTV Spielfilm AMG Mercedes C-Klasse+1:11,329331:48,0022
16.Mathias LaudaPixum AMG Mercedes C-Klasse+1:12,233331:47,4232
17.Martin TomczykRed Bull Audi A4 DTM+1:13,944331:45,6763
18.Katherine LeggeAudi A4 DTM+1:16,587331:47,0882
Niesklasyfikowani
Ralf SchumacherTRILUX AMG Mercedes C-Klasse22
Źródło: DTM.de (wyniki wyścigu DTM), Autosport.com
III runda Porsche Carrera Cup, Mugello (Włochy) - Wyścig


Po tym, jak w kwalifikacjach Robert Lukas wypadł z toru i zużył dwa komplety opon, w niedzielnym wyścigu stanął przed trudnym zadaniem. Zawodnik z Polski postanowił wraz z zespołem złożyć przed startem podanie o umożliwienie występu na jednym z kompletów opon użytym w piątkowym treningu. Regulamin Porsche Carrera Cup mówi bowiem, iż zawodnicy startujący w tym pucharze mają do dyspozycji łącznie dwa komplety opon na kwalifikacje i wyścig.

Po starcie, Polak reprezentujący barwy zespołu SMS Seyffarth Motorsport stracił kilka pozycji. Z okrążenia na okrążenie Lukas łapał coraz to lepsze tempo, ale niestety na pierwszym dohamowaniu trzeciego "kółka" zblokował koła, doprowadzając do "splackowania" prawego ogumienia. Od tego momentu pokonanie każdego kolejnego lewego zakrętu stanowiło nie lada wyzwanie. W końcowej fazie wyścigu Lukas musiał zaciekle odpierać ataki dziesiątego kierowcy klasyfikacji generalnej - Philipa Wlazika. Na linii mety Polak zameldował się przed reprezentantem zespołu Hermes attempto, ostatecznie uzyskując 19.miejsce. Tuż przed Lukasem rywalizację ukończył jego kolega z teamu - Jan Seyffarth, który w jej trakcie musiał odrabiać straty po karze "drive through", jaką otrzymał za uderzenie Wlazika.

Cały wyścig padł łupem Uwe Alzena, który po raz pierwszy zwyciężył w tym sezonie. Dwa kolejne miejsca na podium zajęli odpowiednio: Rene Rast i Nicolas Armindo. Dotychczasowy lider Carrera Cup - Chris Mamerow ukończył wyścig na piątym miejscu. Po rywalizacji na torze w Mugello na czele klasyfikacji generalnej z jednakową ilością punktów znajduje się trzech kierowców: Mamerow, Rast oraz Armindo. Robert Lukas po zawodach na włoskim torze "spadł" na 22. miejsce. Kolejna runda Porsche Carrera Cup odbędzie się na torze Eurospeedway Lausitz w dniach 16-18 maja.

Robert Lukas: Początek wyścigu zgodnie z założeniami pojechałem trochę wolniej. Niestety w momencie kiedy zacząłem łapać dobre tempo, mocno przytarłem prawe opony na dohamowaniu i od tego momentu ciężko mi się jechało - w szczególności tyczyło się to lewych zakrętów. Mocno "splackowane" ogumienie nie pozwalało na szybszą jazdę i częściej musiałem patrzeć w tylne lusterko niż do przodu. Obronienie się przed atakami Wlazika uważam za spory sukces. Sam udział w wyścigu był jednym z lepszych w moim wykonaniu, niestety nie był jeszcze wystarczająco szybki. Rywalizacja wbrew moim przewidywaniom była w miarę spokojna. Niestety na mój wynik wpływ miała wczorajsza "czasówka". Dzięki uprzejmości organizatora mogłem wystartować na oponach użytych w treningach, gdyż pierwszy komplet moich opon był całkowicie zniszczony, a drugi miał przejechane 10 "kółek". Te z treningów były trochę lepsze od dwóch pozostałych zestawów.

Klasyfikacja generalna: Robert Lukas 4 pkt. (22 pozycja)

Wyścig (16 okrążeń)
@P.KierowcaZespółCzas/strata
1.Uwe AlzenHerberth31:23,245
2.Rene RastMRS+ 05,238
3.Nicolas ArmindoARAXA+ 12,098
4.Jiri JanakSchnabl+ 14,724
5.Chris MamerowMamerow+ 15,907
6.Thomas JägerOnline Leasing RT+ 16,143
7.Marco HolzerPorsche Junior Team+ 16,332
8.Patrick HuismanHermes attempto+ 20,232
9.Robert RenauerFarnbacher RT+ 25,633
10.Mario JostenMRS Team+ 32,797
19.Robert LukasSeyffarth+ 46,659
Źródło: Informacja prasowa TH MEDIA

KOMENTARZE

4
Maraz
04.05.2008 04:45
Albers ma z 2006, Winkelhock i Ralf z 2007 (http://dtm.com/fahrer-liste.php?lang=en)
Maly-boy
04.05.2008 04:11
Albers ma chyba dwuletni samochód Winkelhock roczny a Ralf z 2008....
jędruś
04.05.2008 03:53
Green fantastycznie . Jednak Mercedes nie jest jeszcze na spalonej pozycji w walce o mistrzostwo . di Resta też bardzo dobrze. Kristensen chyba odzyskał formę po fatalnym tamtym sezonie . Jarvis popisał się . Najlepszy z roczniaków jak na razie . B.Schnaider zdobył pierwsze poważne punkty w tym sezonie . A zapowiadał walkę mistrzostwo . T.Schnaider stracił zwycięstwo pechem . Jednak to dalej on jest największym kandydatem do tytułu .Ekstrom dosyć dobrze . Z taką jazdą jednak trudno będzie mu obronić mistrzostwo przy bardzo groźnych rywalach . Winkelhock i Premat też nie zawiedli oczekiwań. Paffett . A o Rafciu to już nawet nie ma co gadać ... Albers ma roczne czy dwuletnie Audi ???
Pieczar
04.05.2008 03:46
Wyścig DTM był tak ciekawy, że ostatnie 16 okrążeń to praktycznie spałem :)