F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi

Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów

Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi

Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia

Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem

Testy w Jerez dzień 3: Vettel najszybszy
Marek Roczniak, 18 września 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Trzeci dzień testów na torze Jerez przyniósł zmianę na szczycie tabeli czasowej, a także – niestety – pogorszenie pogody. Po dwóch dniach zdominowanych przez zespół BMW Sauber, tym razem najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Sebastian Vettel (Red Bull), pokonując Nicka Heidfelda (BMW) o ponad 0,1 sekundy.

Dla Vettela był to drugi i zarazem ostatni dzień testów w tym tygodniu za kierownicą bolidu RB4, podczas którego ze względu na deszcz po południu przejechał niespełna 40 okrążeń. Co ciekawe, Sebastian nie jeździł akurat wtedy, kiedy tor oferował najlepsze warunki do jazdy, ponieważ konieczna była wymiana silnika Renault w jego bolidzie, a mimo to okazał się najszybszy. Jutro Niemiec powróci już do swojego obecnego zespołu Toro Rosso i poprowadzi podobne auto, ale napędzanego silnikiem Ferrari, a w RRB zastąpi go Sebastien Buemi.

Tymczasem Heidfeld, zastępujący w Jerez mającego drobne kłopoty zdrowotne Roberta Kubicę, był jednym z najbardziej pracowitych kierowców na torze, przejeżdżając pomimo niekorzystnych warunków 70 okrążeń. Większy dystans pokonał tylko kierowca testowy Hondy – Alex Wurz (P5, +1,5s). Heidfeld pracował nad mechanicznymi i aerodynamicznymi ustawieniami bolidu F1.08, sprawdzał różne konfiguracje na pozostałe wyścigi sezonu, a także wykorzystał popołudniowy deszcz do pracy nad ustawieniami na mokry tor.

Na pozycjach 3 i 4 uplasowali się kierowcy testowi Renault i McLarena – Lucas di Grassi oraz Pedro de la Rosa, ograniczając się właściwie tylko do jazdy po suchym torze. Di Grassi przyznał, że rano warunki były lepsze niż w środę i tor oferował zdecydowanie lepszą przyczepność, co umożliwiło wyraźną poprawę czasów. Brazylijczyk jest także zadowolony z coraz lepszej znajomości bolidu R28, w którym czuje się bardziej pewnie z każdym kolejnym okrążeniem. De la Rosa kontynuował dzisiaj tymczasem testy systemu KERS.

Wydarzeniem dnia był powrót Takumy Sato za kierownicę bolidu F1 po raz pierwszy od likwidacji zespołu Super Aguri przed Grand Prix Turcji w maju tego roku. Japończyk, który szuka posady na kolejny sezon, przejechał w bolidzie Toro Rosso 49 okrążeń i uzyskał szósty czas, mając ponad półtorej sekundy straty do Vettela.

„Na początku dnia zbieraliśmy dane na temat aerodynamiki. Potem pod koniec porannej sesji zaczęliśmy wykonywać przejazdy pomiarowe, więc mogłem lepiej poczuć samochód i jazda zaczęła sprawiać mi przyjemność.” – powiedział Sato.

„Niestety po południu zaczął padać deszcz i musieliśmy przerwać jazdę, co było wielką stratą, gdyż liczyłem na porządną jazdę po południu. Jednakże nawet jeśli nie mogłem dokończyć dnia ze względu na warunki pogodowe, to jednak prowadzenie bolidu STR3 sprawiło mi przyjemność. Chciałbym złożyć wielkie podziękowania Red Bullowi i zespołowi STR za danie mi tej wspaniałej szansy”.

Za Sato na ostatnich dwóch pozycjach znaleźli się jego dwaj rodacy – Kamui Kobayashi (Toyota) i Kazuki Nakajima (Williams). Aktywność kierowcy testowego Toyoty oprócz deszczu ograniczyły problemy z hydrauliką.

Pogoda
Temperatura powietrza: 17-25°C
Temperatura toru: 20-27°C
Rano trochę słońca, po południu deszcz

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane w czwartek na torze Jerez (4,428 km)
P.Kierowca Nar. Konstruktor Bolid Czas okr. Strata Okr. 
1.Sebastian Vettel Red Bull Renault RB4 1:18,001   37 
2.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.08 1:18,167 +0,166 70 
3.Lucas di Grassi Renault R28 1:18,999 +0,998 36 
4.Pedro de la Rosa * McLaren Mercedes MP4-23 1:19,281 +1,280 39 
5.Alex Wurz Honda RA108 1:19,499 +1,498 79 
6.Takuma Sato STR Ferrari STR3 1:19,574 +1,573 49 
7.Kamui Kobayashi Toyota TF108 1:19,863 +1,862 47 
8.Kazuki Nakajima Williams Toyota FW30 1:21,892 +3,891 60 
* - testował także system KERS
Źródło: my.ing-renaultf1.com, Autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Teliss, 18.09.2008 17:29[!]
Przyśpieszyli znacznie dzisiaj - chyba o sekundę.
Lukas, 18.09.2008 17:31[!]
Ciekawi mnie czemu BMW ma taką przewagę...
Damon, 18.09.2008 17:33[!]
Atak kamikadze ;)
Mati93, 18.09.2008 17:34[!]
Proszę zamiast testera mamy Nicka i od razu widać różnice....
Davider, 18.09.2008 17:37[!]
Vettel wyraźnie lubi deszczową atmosferę :)
GurneyHalleck1, 18.09.2008 18:30[!]
Vettel lubi śliskie ... tory :D
Dreloos, 18.09.2008 18:33[!]
Wydaje mi się, że Robert miał dzisiaj jeździć?
Lipek, 18.09.2008 18:36[!]
Robert ma infekcję zęba i nie ma go w Spain
bolprus, 18.09.2008 18:43[!]
Trzech japończyków na torze ... czysty kataklizm :-D
alhan, 18.09.2008 18:55[!]
@ Lipek Taa, mam nadzieję, że nie umrze od tego. Cuś mi się nie wydaje, aby to była przyczyna jego nieobecności. W sumie (jeśli nie będzie go w składzie BMW) po co ma testować bolid na przyszły sezon :) Oczywiście żartowałem, Kubica (i nie tylko on) ma na 100 % w kontrakcie obowiązek stawiania się na testach jeśli zespół tego chce, to oczywiste jednak osobiście trochę mnie jego nieobecność dziwi.
rofl, 18.09.2008 18:56[!]
mam pytanie co oznacza ten fioletowy pasek na oponie hondy?
Maraz, 18.09.2008 18:59[!]
To są kolejne testy nowego znakowania opon, które może zostać zastosowane w przyszłym roku na slickach.
Lukas, 18.09.2008 19:07[!]
A jeszcze kilka dni temu mieli tylko białą farbę :D
barteks2, 18.09.2008 19:30[!]
Niemcy w czubie, Japończycy na końcu...
Jędruś, 18.09.2008 20:15[!]
Sato całkiem udanie , jak na powrót do bolidu F1 po tylu miesiącach .
Vettel znów pokazuje swój kunszt. di Grassi również się rozkręca. Heidfeld dalej trzyma poziom.

Wydaje się , że sam dyfuzor i tyle skrzydło na rok 2009 już zwalniają bolid o jakieś 2,5-3 s . Aż strach co będzie dalej...
rofl, 18.09.2008 21:29[!]
dokladnie zamiast rozwijac te bolidy (pod wzgledem mocy i areodynamiki) to pojawiaja sie jakies hamulce...choc gdyby nie bylo jakis ogranicznen to prawdopodobnie na kazdym gp mozna by bylo doprowadzac do mysli o wypadkach smiertelnych.
rafaello85, 19.09.2008 01:00[!]
Jędruś---> ale slicki w jakimś stopniu zniwelują tę stratę czasową, poza tym bolidy mają chyba być szersze.


Ciekawe, który bolid Vettelowi prowadzi się lepiej: STR czy RBR? Mimo iż są one niemal identyczne, jakaś różnica jest na pewno.
MairJ23, 19.09.2008 03:15[!]
przedewszystkim silnik rafaello85 a to chyba spora roznica
rafaello85, 19.09.2008 10:43[!]
No właśnie:) Silniki Ferrari są ponoć mocniejsze niż silniki Renaulta. Tak więc tu może być różnica, ale nie tylko. Nawet w tym samym zespole dwa różne bolidy mogą inaczej się zachowywać podczas jazdy. A bądź co bądź STR i RBR to osobne zespoły i każdy może na swój sposób rozwijać samochodziki:)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca