F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Grupy artykułów
Formuła 1 ogólnie
Liczba artykułów: 114, najnowszy:
Honda - od katastrofy z McLarenem do umowy z Red Bullem
Wywiady Wyprzedź mnie!
Liczba artykułów: 42, najnowszy:
Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (Część 2)
Spojrzenie akkima co rymem zacina
Liczba artykułów: 60, najnowszy:
Wyścig obejrzałem, rymem opisałem: Brazylia 2012
Relacje z wyścigów F1 i innych wydarzeń
Liczba artykułów: 36, najnowszy:
Verva Street Racing 2016 z perspektywy Wyprzedź Mnie!
Recenzje książek, gier i filmów
Liczba artykułów: 12, najnowszy:
F1 i kino, czyli 5 najlepszych filmów o królowej motorsportu
Inne serie wyścigowe
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Dakar 2016 - prezentacja samochodów
Historia kierowców
Liczba artykułów: 26, najnowszy:
Niedoceniony mistrz świata - historia Damona Hilla (część 3)
Historia zespołów
Liczba artykułów: 17, najnowszy:
Bruce McLaren - początek sportowej legendy
Historia torów
Liczba artykułów: 32, najnowszy:
Historia torów: Pescara
Historia samochodów
Liczba artykułów: 1, najnowszy:
McLaren MP4/4 - najlepszy bolid w historii F1
Zrozumieć Formułę 1
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Zawieszenie FRIC - o co tyle krzyku?
Technika
Liczba artykułów: 22, najnowszy:
Ferrari 458 GT2 - nowe auto Kuby Giermaziaka
Bezpieczeństwo z Allianz
Liczba artykułów: 71, najnowszy:
Koniec sezonu, początek pracy
Materiały prasowe zespołów i dostawców

Kovalainen i Mobil 1 projektują tor wyścigowy

Materiały prasowe zespołów i dostawców, 5 grudnia 2008, wyświetlenia: 6848
ExxonMobil<< | lista | >> | T- | T+
Heikki Kovalainen, fiński kierowca Formuły 1, podczas jednego z ostatnich w tym roku spotkań z dziennikarzami, zaprezentował swój wymarzony tor wyścigowy. Zaprojektowanie toru zleciła kierowcy firma ExxonMobil, Partner Technologiczny Vodafone McLaren Mercedes, aby podkreślić koniec pierwszego sezonu Kovalainena w zespole.

Projekt Kovalainena jest połączeniem najtrudniejszych zakrętów oraz szykan i prostych, przeniesionych z ulubionych torów kierowcy. Na jednym torze pojawiają się odcinki, które najbardziej podwyższają poziom adrenaliny oraz są dużym wyzwaniem dla bolidu, silnika oraz używanego w sportach motorowych oleju Mobil 1.

Kierunek jazdy na torze Fina jest zgodny z ruchem wskazówek zegara. W rzeczywistości wszystkie zakręty znajdują się na takich torach, jak Monza, Silverstone i Spa-Francorchamps. Kovalainen stworzył więc tor wyjątkowy: pełen wyzwań zarówno dla kierowcy, jak i bolidu.


„Chciałem stworzyć tor, który daje dużą przyjemność z jazdy, a jednocześnie jest dużym wyzwaniem zarówno dla kierowcy, jak i bolidu. Kiedy Mobil 1 umożliwił mi jego zaprojektowanie, chciałem szczególnie pokazać te momenty z moich dwóch lat startów w Grand Prix, kiedy wszystko – ja, bolid i technologia – pracuje na granicy swoich możliwości.” – tłumaczy Heikki Kovalainen.

Czynniki wpływające na osiągi, takie jak olej silnikowy, pozwalają wydobyć z bolidu jego maksymalny potencjał. Wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy, że technologia, używana podczas wyścigów Formuły 1, służy również udoskonalaniu środków smarnych stosowanych przez miliony kierowców na całym świecie. Innowacje, które powstały na torze wyścigowym, trafiają w niezmienionej formie do kupowanych przez nas olejów silnikowych Mobil 1.

„Podstawowym zadaniem środków smarnych, zarówno na torze Kovalainena, jak i na każdej innej drodze, jest oddzielenie od siebie i utrzymanie we właściwej temperaturze wszystkich ruchomych części silnika. Jest to szczególnie ważne na super torze Mobil 1, który jest bardzo wymagający.” – mówi Bruce Crawley, szef Mobil 1 Motorsport Technology.

„Tor Kovalainena wymaga częstych zmian biegów, dlatego zębatki skrzyni biegów pracują pod dużym obciążeniem. Oddziela je od siebie jedynie cienki film olejowy syntetycznego Mobil Racing Sythetic Gear Oil, który ma zaledwie 0,5 mikrona, czyli jest 80 razy cieńszy od ludzkiego włosa. Dzięki tego typu wyzwaniom, możemy pracować nad dalszym udoskonalaniem środków smarnych, dostępnych dla wszystkich kierowców.” – dodaje Crawley.
<< | lista | >> | T- | T+ | zgłoś błąd w artykule | ^

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mariusz, 05.12.2008 09:54[!]
Wygląda na ciekawy. :-)
Poul, 05.12.2008 10:31[!]
Oby tylko Bernie nie uparł się na wybudowanie w Europie "Toru Kovalainena", który mógłby zastąpić wszystkie europejskie GP... Pozostałe wyścigi rozgrywane byłyby w Azji, Afryce i Australii.
Huckleberry, 05.12.2008 10:34[!]
Moja propozycja na cięcie kosztów - jeden taki tor i załatwiamy całe mistrzostwa jednym wyścigiem ;)
No i zdobywca złotego medalu zostaje mistrzem :P
Kimuś, 05.12.2008 11:50[!]
a ja sie pytam w którym miejscu można tu wyprzedzać ?? Bo wygląda to jak kolejny tor z procesją.
rafaello85, 05.12.2008 12:41[!]
W zasadzie nigdzie nie mozna tu wyprzedzać. Taki tor nie nadawałby się do F1.
Huckleberry, 05.12.2008 13:20[!]
No więc dla Kova dobrze ;) Dobry czas w Q a potem już jedzie na dobrej pozycji niezagrożony :P
BTW myślę że to byłby tor zabójczy dla kierowców - jest złożony ze wszystkich najtrudniejszych zakrętów. Nie ma miejsca na chwilę odpoczynku.
Darondi, 05.12.2008 13:58[!]
rafaello85, tor na rysunku, a tor na szkicu daje inne wrażenie. Nie widać tu pułapek żwirowych, band, tarek, szerokości toru, a bez tego nie można powiedzieć, ze nie da się wyprzedzać nigdzie, bo im dalej bandy, tym większe podjąć można ryzyko. Tor ciekawy, podoba się to połączenie słynnych zakrętów z każdego toru.
Andre, 05.12.2008 14:05[!]
Dajcie ludzie spokój. Beznadziejny tor. Tylko 10 zakrętów i nie będzie problemów z zapamiętaniem, bo wszystkie są skopiowane z innych torów. Bardzo mnie sie ten tor nie podoba. Taki tor nie jest żadnym wyzwaniem dla kierowcy. Nurbirgring-to jest prawdziwy tor- i takie powinny być. 20 km. i 147 zakrętów. I kto tyle zakrętów zapamieta? Nikt! I wtedy zobaczylibyśmy, który kierowca najlepiej potrafi sie przystosowywać. Tylko szkoda, że przez tę długość tor jest zbyt niebezpieczny : ( Ale tor z 40 zakrętami mogliby postawić...
oligator, 05.12.2008 14:33[!]
jestes pewnie ze sie nie da zapamietac tylko 147 zakretow??? w rajdach jest duzo duzo wiecej. niby maja pilotow ale jednak musza znac niezle trase.
Volk, 05.12.2008 16:26[!]
Sabine Schmidt na pewno zna na pamięć wszystkie 147 :)
Andre, 05.12.2008 19:37[!]
Oligator----> Ale przecież w rajdach nie ma torów i muszą się zgrać z pilotami, bo oni wszystko mówią.

Volk----> No tak, zapomnialem o tej pani xD Ale ona tam jeździ od dziecka i sama mówiła, że miała tyle wypadków, az przestała liczyć. Racja , można się nauczyć, ale cchodzi o to, żeby kierowcy mieli trudniej i było więcej szans do wyprzedzania.
krecik705, 05.12.2008 20:46[!]
Może dzięki torowi im. Heikkiego Kovalainena powróciłoby do kalendarza GP Skandynawii?
Huckleberry, 05.12.2008 22:06[!]
Mam pomysł! Niech zrobią wyścig w symulatorach - wszystkie stajnie już mają więc wystarczyłoby szybkie łącze :D
Komputery mają wypasione więc jakość obrazu mogłaby być lepsza niż teraz...
I koszty niższe i można by np. dodać jakieś gadżety - np. karabiny - ale można użyć tylko dwa razy na okrążeniu itp...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca