F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Rocznice kierowców
Urodzili się:
97 lat temu M. Ayulo
Zmarli:
40 lat temu G. Nilsson

  Obecni kierowcy GP

  Obecni testerzy

  Byli mistrzowie świata
Pokaż wszystkich kierowców na literę:
A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z

Daniel Ricciardo
Kierowca zespołu Red Bull<< poprzedni  |  następny >>
Narodowość:
  Australia
Data urodzenia:1 lipca 1989 (29 lat temu)
Miejsce urodzenia:Perth
Miejsce zamieszkania:Monte Carlo (Monako)
Oficjalna strona www:
www.danielricciardo.com, języki:
Stan cywilny:Kawaler
Imiona dzieci:-
Wzrost:178 cm
Waga:66 kg
Ważniejsze tytuły
mistrzowskie poza F1:
2008 Formuła Renault 2.0 NEC
2009 Brytyjska Formuła 3
Testy w Formule 1:
(wyniki testów i inne dane)
Red Bull (2009-2010)
Toro Rosso (2011)
Pierwsze zgłoszenie:GP Australii - 27 marca 2011
Ostatnie zgłoszenie:GP Stanów Zjednoczonych - 21 października 2018
Pierwsze zwycięstwo:GP Kanady - 8 czerwca 2014
Ostatnie zwycięstwo:GP Monako - 27 maja 2018
Pierwsze pole position:GP Monako - 29 maja 2016
Ostatnie pole position:GP Monako - 27 maja 2018

Kariera
2017
Aerodynamika ponownie zaczyna odgrywać kluczową rolę w F1 i Red Bull jest typowany do powrotu do walki o mistrzowskie tytuły. Mimo to z początku model RB13 nie pozwala nawiązać bliskiej walki z Ferrari oraz Mercedesem, lecz Daniel notuje kilka bardzo mocnych występów, a w Azerbejdżanie, gdzie w pewnym momencie jechał siedemnasty, udaje mu się odnieść piąte zwycięstwo w karierze po chaotycznych zmaganiach. W końcówce sezonu Red Bull dołącza do ścisłej czołówki, lecz traci szansę na dobre wyniki przez wysoką awaryjność jednostek Renault, które wypaczają również jego zespołowy pojedynek z Maksem Verstappenem. Ostatecznie zdobywa 200 punktów, które gwarantują piąte miejsce w klasyfikacji.
2016
Red Bull notuje wyraźny progres względem sezonu 2015, a jednostka Renault przemianowana na TAG Heuer prezentuje dobre osiągi oraz wysoki poziom niezawodności. Mimo to nie jest w stanie tego pokazać na początku zmagań, gdyż w Chinach po objęciu na starcie pozycji lidera wybucha mu opona, w Rosji uderza w niego zespołowy partner, a w Hiszpanii i Monako traci szansę na wygraną po błędach zespołu. Kolejne rundy upływają mu pod znakiem pojedynku z nowym partnerem, Maksem Verstappenem, który postawił bardzo trudne warunki. Dopiero w Malezji odnosi upragnione zwycięstwo, a zgromadzone w całym sezonie 256 punktów pozwala mu zająć wysokie trzecie miejsce za kierowcami Mercedesa.
2015
Przed sezonem liczy na włączenie się do walki o mistrzowski tytuł, jednakże Renault nie poczyniło żadnych postępów ze swoją jednostką, która na dodatek prezentowała gigantyczny poziom zawodności. Z tego powodu Red Bull jest zmuszony do walki o punktowane pozycje i tylko dwukrotnie udaje się Ricciardo zameldować na podium. Nie dojeżdża na metę trzech wyścigów z powodu awarii bolidu, a w dodatku przegrywa zespołowy pojedynek z nowym partnerem - Daniiłem Kwiatem. Zostaje sklasyfikowany na ósmej pozycji z dorobkiem zaledwie 92 punktów.

Statystyki
 SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P. pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
 20186171462211146Red Bull
 20175202001914016Red Bull
 20163212561820140Red Bull
 2015819920213032Red Bull
 20143192383816013Red Bull
 2013141920007003Toro Rosso
 2012182010006001Toro Rosso
 201127110000003Toro Rosso, HRT
  Razem:146
(155)
9627
(4.8%)
29
(19.9%)
87
(59.6%)
2
(1.4%)
13
(8.9%)
24
(16.4%)
3 zespoły
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował,
P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany
Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix)

Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu  |  Rezultaty wszystkich wyścigów
Wszystkie pole positions  |  Wszystkie zwycięstwa  |  Wszystkie najszybsze okrążenia
Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu
GPTorNrBolidOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 2018
Albert Park3Red Bull RB1484 (naj. okr.)
Sakhir3Red Bull RB144NSelektryka
Shanghai3Red Bull RB1461 (naj. okr.)
Baku3Red Bull RB144NSkolizja z Verstappenem
Catalunya3Red Bull RB1465 (naj. okr.)
Monte Carlo3Red Bull RB1411
Gilles Villeneuve3Red Bull RB1464
Paul Ricard3Red Bull RB1454
Red Bull Ring 3Red Bull RB147NSwydech
Silverstone3Red Bull RB1465
Hockenheim3Red Bull RB1419NSjednostka napędowa
Hungaroring3Red Bull RB14124 (naj. okr.)
Spa-Francorchamps3Red Bull RB148NSuszkodzenia po kolizji
Monza3Red Bull RB1419NSsprzęgło
Marina Bay3Red Bull RB1466
Soczi3Red Bull RB14176
Suzuka3Red Bull RB14154
Austin3Red Bull RB14--
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się,
WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
<< poprzedni  |  następny >>  |  ^




F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca