Transmisje z wyścigów Formuły Jeden w polskiej telewizji TV4

04.03.0400:00
Marek Roczniak
1755wyświetlenia
Konsorcjum Allianz Polska przygotowało nie lada gratkę dla polskich fanów Formuły Jeden. Firma ta będzie od tego sezonu sponsorować transmisje wyścigów F1 na żywo na antenie niekodowanej stacji TV4, której sygnał można odbierać między innymi w pakietach cyfrowych Polsat-2, w przekazie analogowym z satelity Hot Bird oraz w sieci nadajników naziemnych. A oto pełna treść oficjalnego oświadczenia konsorcjum w tej sprawie:

Allianz zaprasza na Formułę 1

Dzięki konsorcjum Allianz Polska, BMW Polska oraz Hewlett-Packard Polska - partnerów zespołu Formuły 1 BMW Williams - od soboty 6 marca wyścigi Formuły 1 będą pokazywane w stacji TV4. Pierwszy raz od 10 lat fani Formuły 1 będą mogli oglądać wyścigi w niekodowanej stacji.

Umowa jest podpisana na trzy lata. Allianz Polska, BMW Polska, Hewlett-Packard Polska będą także oficjalnymi sponsorami relacji z wyścigów Grand Prix.

Formuła 1 mająca status jednego z najpopularniejszych i najbardziej prestiżowych widowisk sportowych obejmuje w tym roku 18 wyścigów rozgrywanych na całym świecie od marca do października. Wielką popularność potwierdza dziesięciomiliardowa widownia telewizyjna oraz bezpośrednie zaangażowanie największych światowych koncernów.

TV4 przeprowadzi transmisje na żywo z rozgrywanych w niedzielę zawodów. Wyemituje także godzinne programy relacjonujące sesje kwalifikacyjne (sobota) i skróty najciekawszych wydarzeń z niedzielnych wyścigów, które będzie można obejrzeć w poniedziałek.

"Formuła 1 to prawdziwe laboratorium bezpieczeństwa. Tam testuje się rozwiązania, które pozwalają nam jeździć bezpieczniej. Bezpieczeństwo to główny powód naszego zaangażowania w Formułę 1" - Paweł Dangel, szef Grupy Allianz Polska.

Od roku 2000 Allianz jest partnerem jednego z najbardziej utytułowanych i najlepszych zespołów Formuły 1 na świecie. Mowa o BMW WilliamsF1 Team. Współpraca z Formułą 1 to dla Allianz nie tylko wspaniała promocja w skali całego globu (jeden wyścig ogląda za pośrednictwem telewizji średnio 300 milionów osób na świecie), ale także możliwość badań i rozwoju firmy na polu poprawy bezpieczeństwa kierowców i samochodów.

Oprócz zaangażowania w sponsorowanie teamu BMW Williams Allianz współpracuje z Formułą 1 na polu bezpieczeństwa. Dużym sukcesem naukowców z Centrum Technologii Allianz było opracowanie lekkich, a zarazem bardzo wytrzymałych materiałów z włókna węglowego, a także udoskonalenie działania pasów bezpieczeństwa. Prace badawcze dotyczą także kombinezonów ognioodpornych, kasków i klatek bezpieczeństwa, a także zwiększenia ogólnego bezpieczeństwa na torze.

Szefowie Allianz liczą, że dzięki współpracy z Formułą 1 znacznie zwiększy się znajomość marki towarzystwa na świecie, szczególnie na rynkach Europy, Ameryki Łacińskiej oraz rejonu Azji i Pacyfiku. Dla przykładu, na Węgrzech poziom rozpoznawalności firmy wzrósł z 60% do 71% od czasu związania się Allianz z Formułą1. Jeszcze większy potencjał drzemie w rynkach Dalekiego Wschodu, czy Ameryki Południowej, gdzie wyścigi Formuły 1 są bardzo popularne.

Współpraca firmy ubezpieczeniowej z teamem wyścigowym jest elementem głęboko przemyślanej strategii marketingowej. Allianz, współpracując z BMW Williams, chce pokazać się na tle popularnego sportu motorowego jako nowatorskie i dynamiczne przedsiębiorstwo XXI wieku. Zespół Williamsa natomiast wzmacnia swój wizerunek odnoszącej sukcesy drużyny kierowców, promujących bezpieczną, choć szybką jazdę. Ralf Schumacher i Juan Pablo Montoya, biorąc udział w wielu regionalnych imprezach, budują pozytywny obraz nie tylko swojego teamu, ale całej Formuły 1.

Ralf Schumacher wystąpił m.in. w siedmiominutowym filmie szkoleniowym, poświęconym bezpiecznej jeździe. Do tematu bezpieczeństwa nawiązywał także na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu 2001, gdzie stoisko firmy Allianz uświetnił pokazowy wóz Formuły1. Z kolei Juan Pablo Montoya zainaugurował program podnoszenia kwalifikacji kierowców w Irlandii.

Wizyta Ralfa Schumachera w Warszawie 9 września 2002 roku była kolejną odsłoną współpracy Allianz z BMW Williams, a zarazem inauguracją nowej akcji "Zapnij pasy". Główne założenie tej kampanii to kontynuacja strategii promowania bezpieczeństwa ruchu drogowego i nowoczesnych technologii motoryzacyjnych.

Źródło: Oficjalne oświadczenie prasowe konsorcjum Allianz Polska