Richards: Trzeba przemyśleć kwestie technologii

"Ten rok zmusił mnie do poważnego przemyślenia moich interesów"
22.12.0913:33
Bartosz Orłowski
2184wyświetlenia

Szef Prodrive - David Richards uważa, że przemysł sportu motorowego powinien rozważyć nowe metody swego rozwoju technologicznego oraz to, jak on wpłynie na transport w ujęciu ogólnym.

Richards, który był łączony z niedawnym przejęciem zespołu Renault jest zdania, że w sporcie takim, jak Formuła 1 potrzebna jest teraz duża rewolucja technologiczna. Ten rok zmusił mnie do poważnego przemyślenia moich interesów i w ciągu ostatnich 12 miesięcy zadałem sobie pytanie o rolę samego sportu motorowego - powiedział gazecie People.

Patrząc na wycofanie się BMW i Toyoty z F1, a także na moją organizację i sposób, w jaki jest ona zbudowana doszedłem do wniosku, że sporty motorowe będą odgrywały ważną rolę w przyszłości tylko wtedy, jeśli ulegną przemianie. Jesteśmy w takim punkcie, w którym zaczynamy dostrzegać zupełnie nowe środowisko dla sportów motorowych. Jedną z ważniejszych kwestii jest zupełny brak przełożenia na przemysł samochodów drogowych pewnych technologii, nad którymi pracujemy w świecie sportów motorowych. Najlepszym przykładem tego jest aerodynamika. Myślę, że ludzie związani ze sportem motorowym powinni spojrzeć bardziej krytycznym okiem na swoją działalność.

Źródło: GPUpdate.net

KOMENTARZE

3
Simi
22.12.2009 05:29
Davidzie: powróć razem z Subaru do WRC, bo cię tam brakuje!!
Dżejson
22.12.2009 02:49
Właśnie po to było to ograniczenie, żeby nie przeznaczać 5 mln ojro na rozwój jednej lotki, która da 0,1 sekundy na okrążeniu. Nie przewidzieli tego, że teraz będzie się wydawać pieniądze na dyfuzory, kształt nosa i rodzaj mocowania zawieszenia :P Dla rozwoju aut cywilnych przyczynił się KERS, tylko trzeba go w 100% (no, przynajmniej w 95% :P) zintegrować z silnikiem a nie używać jako dodatek do układu napędowego.
bass001
22.12.2009 01:40
Dobrze mówi, przynajmniej w kwestii aerodynamiki. Po co ten krok wstecz? Niby mało wyprzedzania było, tylko że to ograniczenie nic nie dało, a dla rozwoju aut cywilnych przyczyniało się strasznie.