Key zastąpi Rampfa w Sauberze

"Chciałbym podziękować Peterowi Sauberowi oraz zespołowi za tę wielką szansę"
24.02.1016:13
Łukasz Godula
2824wyświetlenia

Były dyrektor techniczny Force India - James Key zastąpi na tym samym stanowisku Willy'ego Rampfa po tym, jak dołączył do zespołu Sauber.

Key ogłosił wczoraj, że odchodzi z zespołu z Silverstone, z którym był związany od czasów Jordana w 1998 roku. Teraz wiemy już, że jego nowym pracodawcą jest Peter Sauber, który ujawnił dzisiaj, że dotychczasowy szef techniczny jego zespołu - Rampf odejdzie z Hinwil pod koniec kwietnia.

Mający 38 lat Key przyznał, że do przyjęcia oferty szwajcarskiego zespołu przekonały go zasoby techniczne, które BMW nieustannie powiększało przez cztery lata swojego zaangażowania. Gdy pierwszy raz zobaczyłem wyposażenie w Hinwil, od razu wiedziałem, jakie otwiera to przede mną możliwości - powiedział Key.

Tunel aerodynamiczny, superkomputer, park maszynowy oraz wiedza zespołu były niezwykle przekonujące. W Sauberze drzemie duży potencjał i biorąc pod uwagę zmieniający się nieustannie świat F1 sądzę, że zespół ten jest w dobrej pozycji w chwili obecnej. Jestem wdzięczny mojemu byłemu zespołowi za 12 lat, które z nimi spędziłem, jednak z niecierpliwością czekam na rozpoczęcie mojej nowej pracy. Chciałbym podziękować Peterowi Sauberowi oraz zespołowi za tę wielką szansę.


Właściciel zespołu Peter Sauber powiedział, że był pod wrażeniem osiągnięć Keya z Force India w 2009 roku, który z tyłu stawki przesunął się do samego przodu, walcząc w pewnym momencie nawet o zwycięstwo. Pomimo jego młodego wieku, James posiada ponad dekadę doświadczenia w Formule 1, a bolid z 2009 roku potwierdza jego możliwości. James przychodzi z prywatnego zespołu i wie, jak pracować z ograniczonym budżetem. Z nami będzie zadowolony z zaawansowanych możliwości technologicznych.

Rampf wyjaśnił z kolei, że opuszczenie zespołu jest jego własną decyzją. Gdy jesteś dyrektorem technicznym w zespole Formuły 1, praca jest na pierwszym miejscu i wszystko inne jest temu podporządkowane - wyjaśnił. Wykonywałem swoją pracę z pasją przez dziesięć lat, jednak teraz przyszedł czas na przekazanie pałeczki. Peter Sauber dał mi szansę wejścia do tej kategorii sportów motorowych i wysoko cenię sobie wszystkie lata spędzone z tym zespołem.

Sauber podziękował Rampfowi za jego wkład w zespół i oczekuje gładkiej transformacji, kiedy Key rozpocznie pracę. Willy i James poświęcą kwiecień na przekazanie obowiązków - wyjaśnił Sauber. Wiedziałem oczywiście o planach Willy'ego od jakiegoś czasu i w pełni rozumiem jego decyzję. Osiągnął wspaniałe rzeczy dla naszego zespołu. Ściągnąłem go do nas jako inżyniera wyścigowego na sezon 1994. Później w 1998 roku na chwilę opuścił zespół, by ziścić swoje marzenia związane z Rajdem Paryż-Dakar i z dużym sukcesem poprowadził projekt BMW dotyczący motocykli.

W 1999 roku powrócił do nas z jasnym celem zostania dyrektorem technicznym. To był praktycznie jego pierwszy bolid F1, który pojawił się w stawce w 2001 roku i ukończyliśmy ten sezon na czwartym miejscu w klasyfikacji konstruktorów, jako prywatny zespół. Musimy podziękować Willy'emu za jego ogromny wkład.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

8
darkroad
25.02.2010 09:33
Ciekawe czy to będzie przysłowiowy "klucz" do sukcesów Sauber'a :D
hawaj
25.02.2010 09:14
@kovalf1 - moim skromnym zdaniem na KERS naciskało kierownictwo koncernu BMW - bo upatrzyli w tym dolarów :) zrobili sobie z F1.09 maszynę do testów KERS bo tak na prawdę nie mieli jeszcze tego dopracowanego a chcieli wykiwać konkurencje i sprzedawać ujednolicony KERS wszystkim zespołom :) Jak im to wyszło - wszyscy widzieliśmy ...
raafal
24.02.2010 06:52
Ja myślę, że Sauber chce iść ostro do przodu w tym roku. Ma dobrą bazę po BMW i chce to wykorzystać, a Key potrafi organizować prace w trakcie sezonu, przy ograniczonym budżecie jak to Sauber podkreśla.
kovalf1
24.02.2010 06:19
No trzeba przyznać, że F1.08 Rampfa było w stanie z Kubicą za kierownicą walczyć z McLarenami i Ferrari. Ale Rampf też z pewnością maczał palce w F1.09 czy konstrukcji totalnie nieudanej, ale nie wiemy czy to on nakazał skupić się bardziej na KERSIE.
ICEman
24.02.2010 05:02
najlepszy bolid Rampfa to BMW Sauber F1.08
paolo
24.02.2010 04:06
Wychodzi na to, że Sauber to taki przyczajony tygrys ukryty smok. Hinwill zawsze uchodziło za nowoczesny obiekt, a teraz po inwestycjach BMW i zmniejszeniu budżetów mogą być naprawdę konkurencyjni. Trzymałem za nich kciuki ale tak bardziej z obawą czy dadzą radę z honorem starą stawkę zamykać:), a coraz więcej zaczyna wskazywać, że te świetne czasy nie były przypadkowe. No i bazę z końcówki 2009 też mieli solidną także środek stawki z przebłyskami jest możliwy. Bardzo, bardzo fajnie. I pomyśleć, że mogło ich nie być w F1. Jakiś sponsor by się tylko przydał bo pieniążki z relacji tv raczej na wiele nie pozwolą.
Maraz
24.02.2010 03:43
Rampf już wcześniej przygotowywał się do emerytury, jeszcze za rządów BMW zmniejszył swoje zaangażowanie. Po odejściu BMW prawdopodobnie zgodził się pomóc w postawieniu zespołu z powrotem na nogi i przygotowaniach do sezonu. Zadanie wykonał, teraz może przekazać kierownictwo komuś nowemu.
akkim
24.02.2010 03:36
Trochę szkoda Willego bo chłop ma pojęcie, ciekawe czy ktoś wskazał Jego usunięcie ? Czy dziś Piotra nie stać aby mu zapłacić ? Szkoda jednak fachowca z tej przyczyny tracić. Bardzo by się przydał i właśnie w tym roku gdy Sauber ponownie wchodzi do padoku, znają się wszak długo, wiedzą o co chodzi, mieć wszystkiego nie można - jak życie dowodzi.