Użycie opon, silników i skrzyni biegów w sezonie 2010

Informacje w tabelach są aktualizowane po każdym wyścigu
14.11.1019:26
Marek Roczniak
82257wyświetlenia
Mieszanki opon wybrane na wyścigi w sezonie 2010
Grand Prix         Tor@Supermiękka@Miękka@Średnia@Twarda@Strategie
1BahrajnuSakhirpokaż
1AustraliiAlbert Parkpokaż
1MalezjiSepangpokaż
1ChinShanghaipokaż
1HiszpaniiCatalunyapokaż
1MonakoMonte Carlopokaż
1TurcjiIstanbul Parkpokaż
1KanadyGilles Villeneuvepokaż
1EuropyValenciapokaż
1Wielkiej BrytaniiSilverstonepokaż[/b]
1NiemiecHockenheimpokaż[/b]
1WęgierHungaroringpokaż[/b]
1BelgiiSpapokaż
1WłochMonzapokaż
1SingapuruMarina Baypokaż
1JaponiiSuzukapokaż
1Korei Pd.Yeongampokaż
1BrazyliiInterlagospokaż
1Abu ZabiYas Marinapokaż
%MAX%21&|Napoczęte silniki po kolejnych GP w sezonie 2010
Bolid nr|Zespół|@~bhn|@~aus|@~mal|@~chn|@~esp|@~mon|@~tur|@~can|@~eur|@~gbr|@~ger|@~hun|@~bel|@~ita|@~sin|@~jpn|@~kor|@~bra|@~abu
1 (But)|McLaren Mer.|1|2|2|3|3|3|4|4|4|5|5|5|6|7|7|8|8|8|8|
2 (Ham)|McLaren Mer.|1|2|2|3|3|3|4|4|4|5|5|5|6|7|7|8|8|8|8|
3 (Sch)|Mercedes|1|2|2|2|3|3|4|4|4|5|5|5|6|7|7|8|8|8|8|
4 (Ros)|Mercedes|1|2|2|3|3|3|4|4|4|5|5|5|6|7|7|8|8|8|8|
5 (Vet)|RBR Renault|1|2|2|3|3|3|4|4|5|5|6|6|6|7|7|8|8|8|8|
6 (Web)|RBR Renault|1|1|2|2|3|3|3|4|4|5|5|5|6|6|7|7|8|8|8|
7 (Mas)|Ferrari|2|3|3|3|4|4|4|5|5|5|6|6|7|8|9|9|9|9|9|
8 (Alo)|Ferrari|2|3|3|3|4|4|4|5|5|5|6|6|7|8|8|8|8|8|8|
9 (Bar)|Williams Cos.|1|1|2|3|3|3|4|4|5|5|5|5|6|6|6|7|7|8|8|
10 (Hul)|Williams Cos.|1|1|2|2|3|3|3|3|4|4|5|5|6|7|7|8|8|8|8|
11 (Kub)|Renault|1|1|2|2|3|3|3|4|4|5|5|5|5|6|6|7|7|7|8|
12 (Pie)|Renault|1|1|1|2|2|2|3|3|4|4|4|5|5|6|6|7|7|7|8|
14 (Sut)|F. India Mer.|1|2|2|3|3|3|4|4|5|5|5|5|6|7|7|8|8|8|8|
15 (Liu)|F. India Mer.|1|2|2|3|3|3|4|4|5|5|5|5|6|7|7|8|8|8|8|
16 (Bue)|STR Ferrari|1|2|2|3|3|3|4|4|5|5|5|5|6|7|7|8|8|8|8|
17 (Alg)|STR Ferrari|1|2|2|3|3|3|4|4|5|5|5|5|6|7|7|8|8|8|8|
18 (Tru)|Lotus Cos.|1|2|2|2|3|3|4|4|5|5|5|5|6|7|7|8|8|8|8|
19 (Kov)|Lotus Cos.|1|2|2|2|3|3|4|4|5|5|5|5|6|7|7|8|8|8|8|
20 (Ch/Ya/Kl)|HRT Cos.|1|1|2|2|3|3|3|4|4|5|5|5|6|7|7|7|7|8|8|
21 (Sen/Yam)|HRT Cos.|1|2|2|3|3|3|4|4|4|4|5|6|6|7|7|7|7|8|8|
22 (dlR/Hei)|Sauber Fer.|1|1|2|3|4|4|4|5|6|6|7|7|9|9|9|9|9|9|9|
23 (Kob)|Sauber Fer.|1|1|2|3|3|3|4|4|4|5|5|5|6|7|7|8|8|8|8|
24 (Glo)|Virgin Cos.|1|1|2|3|3|3|3|4|4|5|5|5|6|7|7|8|8|8|8|
25 (diG)|Virgin Cos.|1|2|2|3|3|3|3|4|4|5|5|5|6|7|7|8|8|8|8|
%|Na jeden samochód przypada 8 silników w sezonie. Jeśli użytych zostanie więcej, to dany kierowca zostanie przesunięty o dziesięć miejsc do tyłu na starcie pierwszego wyścigu, podczas którego skorzysta z dodatkowej jednostki napędowej. Jeżeli w trakcie jednego weekendu kierowca wykorzysta dwa dodatkowe silniki, wówczas zostanie przesunięty o dziesięć pozycji na starcie tego wyścigu, jak również następnego.
Zamontowania nowej skrzyni biegów w sezonie 2010
KierowcaZespół@~bhn@~aus@~mal@~chn@~esp@~mon@~tur@~can@~eur@~gbr@~ger@~hun@~bel@~ita@~sin@~jpn@~kor@~bra@~abu
1 (But)McLaren Mer.
2 (Ham)McLaren Mer.x
3 (Sch)Mercedes
4 (Ros)Mercedesx
5 (Vet)RBR Renault
6 (Web)RBR Renaultx
7 (Mas)Ferrarix
8 (Alo)Ferrarix
9 (Bar)Williams Cos.
10 (Hul)Williams Cos.x
11 (Kub)Renault
12 (Pie)Renaultx
14 (Sut)F. India Mer.x
15 (Liu)F. India Mer.
16 (Bue)STR Ferrari
17 (Alg)STR Ferrari
18 (Tru)Lotus Cos.
19 (Kov)Lotus Cos.
20 (Ch/Ya/Kl)HRT Cos.xx
21 (Sen/Yam)HRT Cos.-x
22 (dlR/Hei)Sauber Fer.
23 (Kob)Sauber Fer.
24 (Glo)Virgin Cos.x
25 (diG)Virgin Cos.x

KOMENTARZE

100
bukuć
14.11.2010 08:04
Ładnie , tylko dwie kary.Vettel pokazał klasę , jak przed rokiem.
Falarek
14.11.2010 06:56
I tyle było "płaczu" o Alonso że silnik padnie. I nie padł ale co z tego.
Qnik
14.11.2010 06:50
Co te tabele tak na moje oko pokazują? Zdaje się, że jeśli dobrze korzysta się z jednostki, to można na jednym silniku przejechać dużo więcej kilometrów niż się mawia, a w połączeniu z dzisiejszym wyścigiem dochodzę tylko do wniosku, że twardsze mieszanki opon są niezniszczalne chyba, skoro na super miękkiej da się zrobić ponad 40 okrążeń... Cóż, liczę na to, że Pirelli nie zrobi "zbyt dobrych" opon.
Nirnroot
14.11.2010 06:43
Ta tabela nie pokazuje na którym silniku jechali. Pokazuje ile "odpakowali". Mógł równie dobrze jechać na którymś wcześniejszym.
Lukas
14.11.2010 06:40
Jakim cudem Heidfeld przetrwał na 9tce tak długo? :D
SirKamil
14.11.2010 06:35
Silnik nr. 7 miał za sobą jeden mokry wyścig w Korei który był dodatkowo chłodny i mokry a więc dość wolny. Silnik nr 7 był w Brazylii w "szczytowej formie"... ot poznaliście tajemnice wszechświata... a wystarczyło odrobinę pomyśleć. Teraz użyty silnik nr 8 odsłuży swoje na testach.
robsonhein
08.11.2010 12:35
Nie rozumiem postawy Renault 2 ostatnie wyścigi a oni nie montują ostatniej jednostki napędowej w Bazylii silnik numer 8 bez problemu wytrzymałby 2 wyścigi a może z oszczędności użyją tylko 7 jednostek napędowych?
SkC
07.11.2010 08:44
Trochę to niezrozumiałe trzymać nową jednostkę na ostatni wyścig, tak krucho z kasą że nawet już silniki na przyszły sezon oszczędzają ?? czy może jakieś bonusy od FIA są w postaci +100pkt do klasyfikacji?
christoff.w
07.11.2010 08:35
Wow! tylko Kubek i jego towarisz Pjetia maja po jednej nowej jednostce. :)
robsonhein
02.11.2010 01:19
Alonso ma jeszcze silnik numer 1 z małym przebiegiem ,który w tabelce jest pominięty został użyty tylko w kwalifikacjach w GP Bahrajnu http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=18937
Sgt Pepper
25.10.2010 05:36
Oby tak było jak piszecie. Wnioskując tylko z sytuacji silnikowej- największe szanse na WDC mają Hamilton i Webber.
biCampeon
25.10.2010 05:07
W przypadku Alonso, to silnik numer 6 poszedł po Singapurze na szrot (Niemcy, Węgry i Singapur), podobnie jak silnik numer 7 bądź 8 (różne dane są podawane - Spa/Monza, Suzuka i Yeongam), który swojego żywota dojeździł Korei. Ponadto utrata mocy w przypadku Ferrari po dużym przebiegu wynosi zaledwie 2 konie mechaniczne. Silnik numer 6 przejechał 2400km bez problemów, po drodze zwyciężając w 2GP i zajmując 2 miejsce w innym, czyli 68pkt na 75 możliwych.
Falarek
24.10.2010 09:38
Czyli jeśli tabela podaje informację o ilości napoczetych silników to wcale nie wiadomo na jakim silniku startował dziś Alonso czy to był ten z Belgii czy Hungaro. Wiadomo jedynie że od GP Włoch wykorzystał swój limit ośmiu jednostek napędowych i jeśli nie napocznie następnego ósemka pozostanie w tabeli do końca sezonu.
robsonhein
24.10.2010 08:26
Alonso w 2 ostatnich wyścigach zapewne będzie korzystał z silnika numer7 ma mały przebieg.
mkpol
24.10.2010 07:24
Wprost przeciwnie. Został sprawdzony w warunkach bojowych i uznany za "wart grzechu" i odstawiony na końcowe wyścigi. Jeśli popatrzymy na ostatnie wyniki Fernando to trudno znaleźć inne wytłumaczenie. W końcu dlaczego mieli by zmieniać silnik, który "wygrał" wyścig.
Sgt Pepper
24.10.2010 07:04
No dobrze, tylko zwróć uwagę że z tych napoczętych połowa już się pewnie nie nadaje do niczego, a druga połowa ledwie zipie. No bo co można powiedzieć o silniku który zostaje odstawiony w kąt po zaledwie jednym gp, lub też o takim który przejechał już 3 ? Oba są do d... lub prawie do d... W każdym bądź razie nie za bardzo wiarygodne do walki o najwyższy tytuł. Nikt by zapewne nie nie dał za nie nawet małego palca.
LisuBB
24.10.2010 06:51
Jak już ktoś wcześniej tutaj zaznaczył w nagłówku tabeli jest zawarta informacja 'napoczęte silniki', czyli teraz już do końca Alonso będzie miał tam 8 (o ile nic się nie popsuje), a to niekoniecznie oznacza, że 6 wyścigów pociśnie na tym samym, ósmym silniku.
mkpol
24.10.2010 05:36
Alo ma jeszcze silniki 6 i 7 z małym przebiegiem, aczkolwiek rzeczywiście też jest w nie najlepszej sytuacji. Webber nie trzyma ciśnienia i o ile mu nie podarują tytułu to sam go nie zdobędzie raczej. No to jest już niemal przesądzone, że tytuł zdobędzie Lewis. :-))
Sgt Pepper
24.10.2010 04:35
@ mkpol Zobacz na którym silniku jedzie Alonso... Też nie za wesoło to u niego wygląda. W przypadku Ferrari- silniki były padające od początku sezonu, bo coś z ich konstrukcją było nie tak. A przypadku RedBulla- sami sobie przy nich majdrowali (gorące spaliny etc) i owszem, wychodziło im to, ale kosztem szybkiego zużywania się jednostek. Skupiło sie na Vettelu, bo Mark z silnikami stoi zadziwiająco dobrze. Teraz przyszedł czas żeby za doskonałe wyniki z pierwszej części sezonu zapłacić. Tyle. Jak dla mnie- najlepiej na chwilę obecną wygląda sytuacja Lewisa i Marka . Mogą spokojnie na 8 jednostce przejechać jeszcze 2 wyścigi. Alo i Vet mają o czym myśleć.
mkpol
24.10.2010 04:23
Red Bull słono zapłaci za niefrasobliwość z silnikami. O ile nie mają na chodzie któregoś ze starszych silników to Vafel ma już pozamiatane. Jeśli Webber uszkodził dziś swój silnik to też ma po ptokach. Nawet jak starsze silniki są jeszcze na chodzie to mogą być już mocno zużyte w związku z czym ich trwałość/osiągi/mtbf są wielką niewiadomą. Ferdek nie musi wygrywać, musi tylko dojeżdżać przed RBR a jak będą startować z P11,P12 to nie będzie to jakoś przesadnie trudne. IMCHO walka o tytuł rozegra się między Ferdkiem a Lewisem. Jeśli tak się stanie to będzie to wielka szkoda że o tytule zdecyduje regulamin a nie rywalizacja
Przemek Str
24.10.2010 03:31
Vettel pożegnał dzisiaj 8 jednostkę napędową :))
bazyli1918
24.10.2010 03:13
Siódmy silnik Alonso chyba już nie nadaje się do użycia. Bo jakby był to by go użyli. Taka jest moja koncepcja.
distinto
24.10.2010 02:20
@up To są napoczęte silniki, wcale dlr/hei nie musiał 5 razy z rzędu startować na tej samej dziewiątej jednostce
falconf1
24.10.2010 01:55
To nie wiem o co ta panika z silnikami? Na 8 jednostce ALO przejechał 4 GP, a bolid DlR/HEI na 9 jednostce nawet 5 GP, więc silniki wyglądają na wytrzymałe. Alonso ma jeden silnik z małym przebiegiem (na Spa odpadł) do wykorzystania w ciągu 2GP.
jednooki_cyklop
24.10.2010 01:43
falconf1 - mogą :)
falconf1
24.10.2010 01:41
A czy kierowcy Ferrari nie mogą np. skorzystać teraz z silnika nr. 7, z którego korzystali tylko w Spa? Również szósty silnik ma tylko 2 GP na liczniku.
arti0801
24.10.2010 01:36
Alonso ma jeszcze silnik nr 6 i 7 więc spokojnie da radę przejechać dwa ostatnie gp
jewriej
10.10.2010 07:14
Czyli 8 silników na samochód. To powinno umożliwić zmianę kierowców w Ferrari i więcej świeższych silników dla Alo od Massy!
Maraz
10.10.2010 05:36
@pawlos - pod tabelą mieliśmy faktycznie nie najlepiej sformułowane objaśnienie i mogło wprowadzać w błąd. Poprawiłem teraz, że przydział 8 silników jest na samochód o danym numerze startowym.
bukuć
10.10.2010 05:02
Oj , jednak w Abu Zabi cofną Ferdynanda.Mam jednak nadzieję , że tytuł rozstrzygnie się i tak i tak w Brazylii.Jak coś nie jestem tifosi ,wręcz przeciwnie - czuję nienawiść do Ferki. Z czołówki Webber jest w bardzo komfortowej sytuacji.Również Bariczowi nieźle idzie , a chciałbym go zobaczyćw TOP10 na końcu sezonu i Willyego na 6 pozycji.
arti0801
10.10.2010 04:37
z tego co widać to Alonso ma jeszcze silnik nr 6 na jeden wyscig i silnik nr 7 na dwa wyscigi. inne silniki mogą jeszcze być wykorzystane na treningi przy mniejszych obrotach więc nie widzę aż takiego problemu żeby groziło mu zabranie na pokład 9 silnika i co za tym idzie kara 10 miejsc do tyłu
pawlos
10.10.2010 03:34
@jewriej, nie chcę mi się szukać po regulaminach ale pod tabelą dot. silników jest napisane, że silniki przypisane są do kierowców a nie do samochodów. Jeśli się zdarzy tak, że następuje zmiana kierowcy w konkretnym nr bolidu to oczywistym wydaje się, że nowy kierowca przejmuje stan zastany po poprzedniku. Tak więc Alo raczej na 100% czeka cofka o 10 miejsc na starcie w którymś z 3 końcowych gp, co nie musi automatycznie oznaczać dużej straty punktowej dla niego. Taktycy ferrari z pewnością mają dobre plany na wyjście z tej sytuacji.
Maly-boy
10.10.2010 03:25
nic się z nim nie stało tylko stoi sobie u nich ,nie użyli go (chyba że w treningach) tylko w Belgii założono De la rosie 9 silnik zamiast 8 bo strata pozycji nie była duża
jewriej
10.10.2010 03:16
tu chodzi tylko o ilość napoczętych silników. Czyli może Hei jeździł na 8 do teraz a potem będzie kontynuował na lekko użytym przez Pedro silniku 9. A czy ktoś zna odpowiedz na moje pytanie 3 posty wyżej?
tabibaboo
10.10.2010 03:03
Gdzie się podział ósmy silnik Saubera nr 22 :P ?
SkC
10.10.2010 02:31
Nick długo nie pociągnie na tym 9 silniku xD
jewriej
10.10.2010 01:49
Czy skoro silniki są przypisane do samochodu a nie do kierowcy to Ferrari mogłoby przesiąść Alonso do bolidu Massy (który ma 9 silników już)? Ciekawe czy jest jakiś przepis zabraniający tego :P
Falarek
26.09.2010 05:30
Najgorszy scenariusz dla Alonso i walki o MŚ to nowy silnik i 10 pozycji w dół na starcie.
kkacper
12.09.2010 06:39
w tej chwili Kubica Pietrow i Webber w idealnym scenariuszu jeżeli chodzi o silniki.Oby już tak do końca :)
christoff.w
30.08.2010 08:43
blader- piszesz o silniku Webbera tak?
vommbath
29.08.2010 09:39
jakby jeszcze Monze na nich przejechali to już by w ogóle był absurdalny hardcore ;)
Kajek
29.08.2010 09:13
na tak silnikowy tor dać jednostke która juz ma za sobą 3 wyscigi, no co innego że silver i hungaro to mało okr przejechanych, ale zawsze - szacun!
blader
29.08.2010 08:03
no nieźle, silnik Renault pomimo 4 GP z rzędu naprawdę dawał radę :)
vommbath
29.08.2010 06:31
z kolei Alonso z Massą na krawędzi, imho małe szanse że się zmieszczą w 8 silnikach - z kolei Renault totalny luz, wezmą sobie na Monze świeże jednostki, po Suzuce pewnie siódme... swoją drogą coś chyba jest nie tak z tymi silnikami Ferrari patrząc na ich team i na De La Rosę - z kolei Kobayashi i STR w normie ;]
S1428
29.08.2010 05:42
@k2. O podobnym czyms sobie przedtem pomyślałem, tyle ża akurat miałem na mysli alegro :D
k2.
29.08.2010 05:36
Reanult świetnie stoi, jak dobrze pójdzie to będą mogli wystawić 9 silnik na ebay
christoff.w
03.08.2010 11:56
kubica na niemcy (a raczej po) skrzynie wymienial? Nie rozumiem troche tego wszystkiego? Jest napisane ze skrzynia ma wytrzymac 4gp z rzędu chyba że kierowca nie ukończy wyścigu. Aha czyli jesli Hamiltonowi poszla w ta niedziele to sie nic nie dzieje,tak? Ale dlaczego w tabeli nie jest uwzglednione no bo raczej napewno wymienial czy tez wymieni skoro to byla glowna przyczyna jego rezygnacji,prawda? A moze to dopiero po Gp Belgi sie pojawi? Np: u Vettela juz widac kropeczke a przeciez chlopak dojechal do mety!? No chyba ze oficjalnie wymienil na to grand prix?
bukuć
02.08.2010 09:25
@up - Vettel rok temu też był w podobnej sytuacji , a jakoś wybrnął.
Sgt Pepper
02.08.2010 06:04
Vettel, Alonso i Massa też mają sytuację nie do pozazdroszczenia. Są na krawędzi i mogą (!) być kary pod koniec sezonu. Nie będzie jeśli wszystko zagra w 100%, ale to tylko kupa żelastwa...
krzysiek_aleks
02.08.2010 04:45
Biedaczek z Pedro, siódmy silnik, może pod koniec być źle...
37th Chamber
26.07.2010 12:56
tu chodzi o "opóźnienie zapłonu" co skutkuje tym że spaliny zasilają dyfuzor nawet gdy kierowca nie otwiera przepustnicy a więc dodają przyczepności w chwili gdy ten wjeżdża w zakręt, a poza tym RBR używa tego tylko w ostatniej części Q3, na ostatniej zmianie opon konkretnie, ponieważ ten patent wyraźnie prowadzi do przegrzania pewnych części silnika i dodatkowo prowadzi do zwiększonego zużycia paliwa, dlatego w wyścigu widać że RBR nie jest już tak szybki jak na ostatnich 2-3 kółkach kwalifikacji tu jest to pięknie wyjaśnione: scarbsf1.wordpress.com/2010/07/10/red-bull-map-q-the-secret-to-the-teams-q3-pace/
Sgt Pepper
26.07.2010 12:16
Tylko że Ferrari kombinuje coś z ciśnieniem spalin, RBR ma to chyba bardziej dopracowane i Ferrari może mieć problem. Ponoć skraca to żywotność silnika. Zobaczymy w następnych wyścigach jak się sprawują silniki Ferki, bo używali tego dynksa po raz pierwszy, więc za wcześnie na wnioski.
Cezany
26.07.2010 11:52
Rémi Taffin, Szef działu silnikowego po GP Niemiec " "Dla obu silników to był trzeci wyścig, lecz mogliśmy wycisnąć z nich wszystko, do granic możliwości, bez żadnych problemów. Oznacza to, że w następny weekend będziemy mieli do dyspozycji nowe jednostki, a dodatkowo poczynimy dalsze postępy, jeżeli chodzi o nasz program rozwoju bolidów" jak to się ma do powyższego ?
flow
26.07.2010 11:33
Zauwaz, ze Ferrari mialo problem na poczatku sezonu bo 2 gp uzywali juz 3ciego silnika. Teraz juz im tak nie padaja
bukuć
26.07.2010 11:24
Pedro , biedny , Pedro... , ale Ferrari i Vettel też nie są "najoszczędniejsi" w tych silnikach. Widzieliśmy przecież w jakiej sytuacji był Sebastian w tamtym roku i jak z tego wybrnął. Czyli silniki Ferrari mają niezłe kłopoty , chociaż z STR nie jest tak źle. Sakon jeździ nie na swoich silnikach tylko "zapożyczonych" od etatowych kierowców?
Maraz
12.07.2010 05:49
Sakon dosztukowany :)
dxx91
11.07.2010 10:51
A Sakon gdzie? :)
eTekamote
28.06.2010 08:41
Uuu... Pedro chyba będzie miał kary...
Saso
14.06.2010 01:49
Karun Chandhok i Mark Webber otrzymali karę za wymianę skrzynii biegów.
majkel
30.05.2010 08:35
nowa skrzynia w kanadzie dla Kubicy oznaczać będzie karę - to będzie czwarty wyścig na drugiej skrzyni...
SaucerheadTharpe
30.05.2010 06:44
Powiem więcej, jak na trzeci wyścig to jednostka napędowa Roberta naprawdę nieźle sobie poczynała. Z wypowiedzi inżyniera silnikowego Renault, Rémi Taffina wynika, że świetnie im się to złozyło - tak jak chcieli - na Kanadę pakują do samochodu 11 nowiutki silnik i skrzynię. Ciekawe co jeszcze? No przyznam z technicznego punktu widzenia ten zespół naprawdę błyszczy
vivon
30.05.2010 06:13
no renault swietnie stoi z silnikami, Pet po prostu idealnie, a i Kubek nie ma na co narzekac:)
Katatsuky
18.05.2010 01:22
Czyli Alonso w nastepnym wyscigu bedzie mial obnizona pozycje startowa o 5 pol ?
atb
17.05.2010 04:22
Pietrow w trzech pierwszych wyścigach przejechał 50 okrążeń, więc nie miał kiedy "zamęczyć" silników (nie kończył wcześniej z powodu silnika, tak jak np. Saubery)
mielony
17.05.2010 03:18
Czyżby to był swoisty wkład Pietrowa w poprawę finansów Renault? Ile kosztuje jeden silnik? Nie lepiej byłoby wyznaczyć limit silników na team a nie na kierowcę? :)
Leo_kr
17.05.2010 09:57
Jak PET dalej tak będzie jeździć to w ciągu sezonu zużyje 4 jednostki :)
Sgt Pepper
19.04.2010 04:47
@edrys Na stronie FIA, w dziale Media Centre.
Pointrox
18.04.2010 10:07
Virgin to chyba je te skrzynie że już czwartą napoczęli.
edrys
18.04.2010 08:51
a gdzie można znaleźć źródło tych informacji? bo szukam na stronie f1.com i znaleźć nie mogę
LUKE
18.04.2010 07:57
Widac silniki renault trzymaja i nie sa takie złe , petrov ladnie stoi z silnikami , ale to znów kosztem szybkiego odpadania w poprzednich wyścigach.
prolim
18.04.2010 07:06
Byc może to jest odpowiedzią dlaczego Ferrari tak słabe czasy notuje w treningach :). Przykręcają mocno obroty.
christoff.w
06.04.2010 09:09
Petrov ladnie tylko jeden silnik zapewne juz zuzyty,tylko zeby jeszcze do mety dojezdzal z jakimis punktami to byloby extra!
Maraz
05.04.2010 10:48
Rzeczywiście mieliśmy źle z silnikami - zaraz to poprawię. Natomiast co do zgłoszenia błędu, że Glock miał drugą wymianę skrzyni biegów w Australii - skrzynia nie została wymieniona, ale zerwano plombę, żeby móc dokonać w środku prac konserwacyjnych. Za to też jest kara cofnięcia na starcie o 5 miejsc, ale skrzynia nie została wymieniona. A seal was broken on the gearbox of car number 24, driver Timo Glock, in order to inspect the internals, remove the internal baffling and clean the inside. As this is not in compliance with Article 28.6 of the 2010 Formula One Sporting Regulations, the driver will drop five places on the starting grid and the new four race sequence may start at the following Event.
Jamirek
05.04.2010 09:32
Powyższe dane dziwne jakieś. Na stronie F1 "użyte silniki" podano, że po Malezji : Kubica 2, Pietrow 1 Massa i Alonso 3, reszta głównych kierowców po 2.
blader
05.04.2010 08:11
to ograniczenie liczby silników to jakaś parodia. kierowcy zamiast ścigać się na maxa jadą z ograniczonymi obrotami i oszczędzają silnik nie ryzykując wyprzedzenia rywala, bo boją się o stratę silnika - co było widać we wczorajszym wyścigu. co gorsza to nie dzieje się przez 5 ostatnich okrążeń, ale przez większość dystansu. tragedia:/
AliAs99
05.04.2010 05:52
W porównaniu z rokiem 2009 - http://www.f1wm.pl/php/sez_gen.php?rok=2009&dzial=13, to w tym roku silniki idą jak świeże bułeczki. A przecież restrykcje za użycie dodatkowego silnika są teraz większe. Ale tak w ubiegłym roku, jak i w tym, nawet opłaca się szybko napocząć wszystkie silniki, żeby w przypadku, gdy kwalifikacje nie wyjdą, założyć na wyścig zupełnie nową jednostkę (poza limitem). Być może więc mają tu zastosowania jakieś kalkulacje taktyczne. Szybciutko napoczynamy 8 silników i czekamy, kiedy nie wyjdą nam jakieś kwalifikacje.
mbwrobel
04.04.2010 11:15
W tym tempie, to już na GP Europy większość teamów montować będzie używane padaki, a w Brazylii i Abu Dhabi (tak jest napisane na bandach tego toru - nie żadne tam Zabi) w podłogach bolidów wytną dziury i będą pomykać, niczym Fred Flinston i Barney Rabl :-D
Dżejson
04.04.2010 10:16
Po prostu nie chcieli zajeżdżać jednego silnika w Malezji i drugiego silnika używali na treningach a w sobotę włożyli trzeci.
Katatsuky
04.04.2010 09:59
dokładam sie d pytania w/w -mienionego
jacexinho
04.04.2010 09:22
co sie stalo z silnikiem #2 Kubicy? Przeznaczony jest na treningi??
Kordas
04.04.2010 09:01
hah i Petrov ma najlepszą sytuację silnikową ;p
RKF1Team
04.04.2010 08:29
Dżejson dzięki za info.
Dżejson
04.04.2010 08:27
@up - NIE ! w tabelce jest pokazane którego z kolei silnika używał kierowca. Czyli dzisiaj Alonso użył już 4 silnika w sezonie. Kto normalny używa czterech silników podczas jednego weekendu ? ;P
RKF1Team
04.04.2010 08:21
mam pytanie. Czy Alonso już użyl 9 silników ? bo tak zrozumialem tą tablekę
Marko79
04.04.2010 08:18
czemu większość w ma 1 1 3 - a nie 1 1 2, czyżby w ten weekend po 2 silniku używali?
arti0801
29.03.2010 11:19
hmm mówicie tak jakby nie mogli użyć drugiego silnika na inny wyścig.. Alonso mówił że mają swoją strategie korzystania z silników... pierwszy będzie wykorzystany na treningi piątkowe po zmniejszeniu obrotów moze troszke pośmigać:)
gnodeb
29.03.2010 08:29
Dokładnie. Teraz każdy silnik musi im starczyć na prawie trzy wyścigi. Oj będą przesunięcia pod koniec sezonu :)
christoff.w
28.03.2010 05:07
ferrari juz trzeci silnik??? wow! to co oni zrobia pod koniec sezonu jak cos pojdzie nie tak?
Player1
28.03.2010 11:04
Czy jest szansa na tabelkę klasyfikacji mechaników i szybkości zmiany opon.
vivon
10.03.2010 08:59
dzieki za wyjasnienie. nie wiem jak wy ale ja odnosze wrazenie ze FIA to prawdziwie polska instytucja. zmieniają to co dobre, funkcjonuje jak polski sejm, no i w dodatku osoby nią zarzadzające są jakby rodem z polskiego rzadu:D
akkim
09.03.2010 08:28
@up >>> Te Ich założenia - ręce opadają, jak Oni te przepisy skutecznie motają, tomy, punkty, paragrafy, kto dziś za tym trafi "złota żyła" prawnika, który to potrafi. Podpunkt do punkcika, odnośnik do zmiany czy jest jakiś wymóg wprost określany ? FIA się prześciga jak zagmatwać wszystko do tego "Dziad" w Europie niszczy widowisko.
Maraz
09.03.2010 08:14
Różnica w osiągach mieszanek może teoretycznie ułatwić wyprzedzanie (jeśli jeden kierowca jedzie na bardziej miękkich, a drugi na twardszych oponach), poza tym może wprowadzać różnorodność w strategiach - takie były założenia.
vivon
09.03.2010 08:01
mam pytanko: po co FIA wprowadzila i jak zaargumentowala przepis o obowiazku jazdy na dwoch roznych mieszankach w trakcie jednego GP?
akkim
09.03.2010 07:33
@up >>> ale "coming soon" brzmi po przeszło kwartele lepiej niż "under construction" ;)
kovalf1
09.03.2010 07:00
No tylko Kubica stojący obok Renault... I to jeszcze z już nieaktualnym malowaniem kasku:D
akkim
09.03.2010 06:26
@Hitman >>> Niby proste pytanie ale bardzo ważne, bolid plus paliwo już wagi poważne, i te kilogramy wozić musi skrzynia AŻ cztery weekendy, ktoś litości ni ma. To nie skrzydło czy dyfuzor, że coś się nadusi tu się nic nie nagnie, to im działać musi. Więc nie byłoby błędem po dwóch czy trzech zmienić bo trudno ten Ich przepis będzie teraz spełnić. PS. I na stronie Roberta wreszcie coś ruszyło, jeszcze niby nie działa - ale się zmieniło ;)
Hitman66789
09.03.2010 06:00
Po co jeszcze muszą trzymać tak długo jedną skrzynię biegów
akkim
09.03.2010 04:25
Ale Ty się Marek "pastwisz" już nad nami, nie dość, że minuty ciągle odliczamy to jeszcze "dobijasz" tą nową tabelą gdzie po jednej "kropeczce" i "jedynki" stoją" ;)
Maraz
09.03.2010 04:08
Na koniec też były w sumie spore w 2009, z powodu wielu zmian w składach kierowców :)
oligator
09.03.2010 04:04
fajne, te tabele, takie dlugachne, w porowaniu z tym co bylo do zeszlego roku :D A pomyslec ze mogl byc jeszcze Stefan albo USF1