Hunter-Reay wygrał wyścig IndyCar w Long Beach
Amerykanin finiszował przed Justinem Wilsonem i Willem Powerem
19.04.1011:05
3120wyświetlenia

Ryan Hunter-Reay zapewnił zespołowi Andretti Autosport pierwsze zwycięstwo od czerwca 2008 roku, prezentując doskonałą postawę podczas wczorajszego wyścigu IndyCar Series na ulicznym torze Long Beach.
Amerykanin, który nie ma jeszcze umowy na cały sezon z zespołem Michaela Andrettiego z uwagi na niepełny budżet, finiszował ponad pięć sekund przed Justinem Wilsonem (Dreyer & Reinbold) oraz ponad osiem sekund przed zdobywcą pole position i zarazem liderem mistrzostw - Willem Powerem (Penske).
Power prowadził przez pierwsze 17 okrążeń wyścigu, jednak chwilowe problemy ze skrzynią biegów za ostatnim nawrotem toru spowodowały, że spadł na trzecie miejsce - za Hunter-Reaya i Wilsona. Australijczyk próbował później odrabiać straty, jednak czołowa dwójka wydawała się być już poza jego zasięgiem. Dopiero problemy Wilsona ze zdublowaniem Alexa Lloyda, który zajeżdżając mu drogę spowodował oberwanie części przedniego skrzydła, umożliwiły Powerowi awans na drugie miejsce.
Wilson nie powiedział jednak jeszcze ostatniego słowa i zdołał później wyprzedzić kierowcę Penske na pierwszym zakręcie tuż po restarcie po neutralizacji i choć nie był w stanie dogonić już Hunter-Reaya, to jednak mógł bez problemu utrzymać za sobą Powera, by po raz drugi w tym sezonie zająć drugie miejsce. Power musiał zadowolić się trzecim miejscem i był to pierwszy wyścig w tym sezonie nie wygrany przez ekipę Penske. Tymczasem Hunter-Reay odniósł swoje drugie zwycięstwo w IndyCar - blisko dwa lata po pierwszym triumfie na torze Watkins Glen, kiedy jeszcze był kierowcą zespołu Rahal Letterman. Amerykanin po wczorajszej wygranej awansował na trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej.
Tuż za podium, na czwartej pozycji finiszował dwukrotny mistrz IndyCar - Scott Dixon (Ganassi), pokonując podczas rundy postojów Tony'ego Kanaana (Andretti Autosport). Szóste miejsce zajął Mario Moraes (KV), popisując się świetną jazdą po starcie z 15 miejsca, a tuż za nim uplasowali się dwaj kierowcy Penske - Helio Castroneves i Ryan Briscoe (ten ostatni stracił kilka miejsc podczas ostatniej rundy postojów). Pierwszą dziesiątkę zamknęli Dan Wheldon (Panther) i Mike Conway (Dreyer & Reinbold).
Źródło: Autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ryan Hunter-Reay (37) | Dallara Honda | 85 | 1h47m12,540 | 50 | |
2 | Justin Wilson (22) | Dallara Honda | 85 | +0:05,603 | 40 | |
3 | Will Power (12) | Dallara Honda | 85 | +0:08,586 | 35 | |
4 | Scott Dixon (9) | Dallara Honda | 85 | +0:10,629 | 32 | |
5 | Tony Kanaan (11) | Dallara Honda | 85 | +0:11,773 | 30 | |
6 | Mario Moraes (32) | Dallara Honda | 85 | +0:16,517 | 28 | |
7 | Helio Castroneves (3) | Dallara Honda | 85 | +0:16,893 | 26 | |
8 | Ryan Briscoe (6) | Dallara Honda | 85 | +0:18,221 | 24 | |
9 | Dan Wheldon (4) | Dallara Honda | 85 | +0:19,457 | 22 | |
10 | Mike Conway (24) | Dallara Honda | 85 | +0:19,931 | 20 | |
11 | Vitor Meira (14) | Dallara Honda | 85 | +0:27,400 | 19 | |
12 | Dario Franchitti (10) | Dallara Honda | 85 | +0:28,135 | 18 | |
13 | Hideki Mutoh (06) | Dallara Honda | 85 | +0:28,604 | 17 | |
14 | Marco Andretti (26) | Dallara Honda | 85 | +0:30,012 | 16 | |
15 | Ernesto Viso (8) | Dallara Honda | 85 | +0:31,618 | 15 | |
16 | Danica Patrick (7) | Dallara Honda | 85 | +0:32,180 | 14 | |
17 | Simona de Silvestro (78) | Dallara Honda | 85 | +0:33,165 | 13 | |
18 | Takuma Sato (5) | Dallara Honda | 84 | +1 okr. | 12 | |
19 | Alex Lloyd (19) | Dallara Honda | 84 | +1 okr. | 12 | |
20 | Raphael Matos (2) | Dallara Honda | 84 | +1 okr. | 12 | |
21 | Alex Tagliani (77) | Dallara Honda | 65 | +20 okr. | 12 | |
22 | Graham Rahal (67) | Dallara Honda | 58 | +27 okr. | 12 | |
23 | Mario Romancini (34) | Dallara Honda | 58 | +27 okr. | 12 | |
24 | Bertrand Baguette (36) | Dallara Honda | 45 | +40 okr. | 12 | |
25 | Milka Duno (18) | Dallara Honda | 10 | +75 okr. | 10 |
Pole position: Will Power - 1:09,318 (+1 pkt.)Najszybsze okrażenie: Marco Andretti - 1:10,553 na 37 okrążeniu
Prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Ryan Hunter-Reay (+2 pkt.)
KOMENTARZE