Permane podsumowuje piątkowe treningi Renault na Hockenheim

"Nie mieliśmy żadnych szczególnych kłopotów"
23.07.1020:03
Inf. prasowa
2353wyświetlenia

Alan Permane, główny inżynier wyścigowy Renault F1 Team, podsumowuje piątkowe treningi w wykonaniu francuskiego zespołu.

Jak bolidy zachowywały się dziś rano na mokrym torze?

Nie mieliśmy żadnych szczególnych kłopotów. Wykorzystaliśmy obie mieszanki na mokry tor, ponieważ warunki tego wymagały, najpierw mieszankę na deszcz, a następnie, gdy tor zdążył trochę wyschnąć, przejściówki. Oba bolidy wykazywały niewielkie tendencje do podsterowności, ale nie odnotowaliśmy większych problemów, dodatkowo Witalij był bardziej zadowolony ze swojego bolidu w tych warunkach, niż Robert.

Na niektórych odcinkach tor został odnowiony, czy udało wam się określić, w jaki sposób nowa nawierzchnia wpłynie na zachowanie opon?

Warunki pogodowe nieco skomplikowały nam życie, co oznacza, że nie nie byliśmy w stanie wykonać tylu pomiarów, ile założyliśmy. Duży odcinek nawierzchni toru został wymieniony na zakręcie nr sześć i w tym miejscu tor schnął o wiele dłużej, ponieważ asfalt jest bardzo zwarty.

Jak sprawuje się supermiękka i twarda mieszanka?

Mieliśmy wiele problemów z supermiękką mieszanką w Montrealu, lecz jak się wydaje na tym torze opony zachowują się bardzo normalnie. Tak czy inaczej, nie byliśmy w stanie dokonać zbyt dokładnych porównań obu typów opon, ponieważ na niektórych zakrętach tor był ciągle mokry na początku drugiej sesji, gdy jeździliśmy na twardej mieszance. Niezależnie od tego, że żadna z mieszanek nie sprawiła szczególnych problemów, dogrzanie twardych opon wymagało kilku okrążeń, po czym szło już coraz szybciej, aż doszliśmy do oczekiwanych osiągów na supermiękkiej mieszance, lecz bolidy były trochę bardziej podsterowne.

Jakie są wasze przewidywania, jeżeli chodzi o pogodę na weekend?

Jak na razie, jeszcze w dniu dzisiejszym spodziewamy się więcej deszczu, także jutro rano może być mokro, lecz wierzę, że kwalifikacje i wyścig odbędą się na suchym torze. Pomimo, że dzisiaj tor był bardzo 'zielony' (o niskiej przyczepności - przyp. red.), zupełnie bez problemów wykonaliśmy długi przejazd na supermiękkiej mieszance w drugiej sesji, tak więc nie mieliśmy kłopotów z oponami. Z drugiej strony po południu mieliśmy głównie suche warunki, gdzie pracowaliśmy nad ustawieniami bolidu i staraliśmy się zrozumieć jaka jest nasza sytuację pod względem osiągów.

Źródło: Informacja prasowa RenaultF1.com