Menu wygrywa pierwszy wyścig WTCC w Oschersleben (aktualizacja)

Szwajcar skorzystał z wykluczenia z wyścigu Huffa za kolizję z Farfusem
05.09.1014:47
Konrad Házi
3566wyświetlenia

Alain Menu (Chevrolet) zwyciężył w pierwszym wyścigu Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych na torze Oschersleben. Szwajcar skorzystał z wykluczenia z wyścigu Roberta Huffa (Chevrolet), który prowadził w wyścigu od pierwszego zakrętu. Na podium znalazł się również startujący z pole position Augusto Farfus (BMW) oraz Yvan Muller (Chevrolet).

Wyścig odbywał się na suchym torze przy słonecznej pogodzie. Lotny start, jak na realia toru Oschersleben, był dość spokojny, jednak nie obyło się bez odrobiny zamieszania. Podczas hamowania do pierwszego zakrętu Robert Huff uderzył jadącego na prowadzeniu Augusto Farfusa, który spadł na czwartą pozycję.

Brazylijczyk ruszył do ataku i na kolejnym okrążeniu wyprzedził Toma Coronela (SEAT), po czym zaczął zbliżać się do czołówki. Na prowadzeniu był w tym czasie Huff, lecz otrzymał on za kolizję z Farfusem najpierw karę przejazdu przez boksy, a później - ponieważ nie podporządkował się decyzji sędziów - został wykluczony z wyścigu.

W głębi stawki cały czas trwała zacięta walka. Yvan Muller w drodze do trzeciego miejsca wyprzedził Michela Nykjaera (SEAT) oraz Coronela, a startujący z 15 pola, po karze obniżenia pozycji o 10 miejsc, Norbert Michelisz (SEAT) przebijał się w górę stawki, by ostatecznie ukończyć wyścig na pozycji ósmej, która daje mu pierwsze pole startowe do drugiego wyścigu.

Wśród kierowców niezależnych najszybszy był Krystian Poulsen (BMW), który ukończył wyścig na dziewiątej pozycji, tuż przed liderem klasyfikacji kierowców niezależnych - Sergio Hernandezem (BMW). Początek wyścigu obfitował w liczne incydenty, takie jak kolizja Jordiego Gene (SEAT) i Fredy'ego Bartha (SEAT), po której obaj wypadli na pobocze i ukończyli wyścig poza czołową dziesiątką. Z awariami zmagali się natomiast Fabio Fabiani (BMW) oraz Darryl O'Young, którzy byli w stanie powrócić jednak na tor. Mniej szczęścia miał natomiast jeden z czołowych pretendentów do tytułu mistrza świata - Gabriele Tarquini, w którego Seacie nastąpiła awaria przedniego zawieszenia po kolizji w pierwszym zakręcie i mimo usilnych prób nie był on stanie dotrzeć do boksów.

Aktualizacja: Po wyścigu sędziowie przyznali karę doliczenia 30 sekund za przekroczenie dozwolonej maksymalnej prędkości (90 km/h) podczas lotnego startu następującym kierowcom: Coronel, Nykjaer, Michelisz, Poulsen, Hernandez, Barth, Gene, Engstler, Bennani, D'Aste, Romanov i Taniguchi. W efekcie Monteiro i Priaulx awansowali na miejsca 4 i 5, a strata Priaulxa do Mullera w mistrzostwach zmalała do 11 punktów.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Alain Menu (8)Chevrolet Cruze LT140h22m50,42725
2Augusto Farfus (10)BMW 320si14+0:00,49118
3Yvan Muller (6)Chevrolet Cruze LT14+0:04,73815
4Tiago Monteiro (3)SEAT Leon TDi14+0:07,42812
5Andy Priaulx (11)BMW 320si14+0:07,84510
6Tom Coronel (2)SEAT Leon TDi14+0:36,8358
7Michel Nykjaer (17)SEAT Leon TDi14+0:43,0636
8Norbert Michelisz (5)SEAT Leon TDi14+0:46,1874
9Kristian Poulsen (24)BMW 320si14+0:46,4492
10Sergio Hernandez (25)BMW 320si14+0:47,8971
11Freddy Barth (18)SEAT Leon TDi14+0:50,146
12Jordi Gene (4)SEAT Leon TDi14+0:50,584
13Franz Engstler (15)BMW 320si14+1:02,077
14Mehdi Bennani (21)BMW 320si14+1:04,005
15Stefano D'Aste (26)BMW 320si14+1:04,164
16Andrej Romanow (16)BMW 320si14+1:06,208
17Yukinori Taniguchi (72)Chevrolet Lacetti14+1:15,550
18Robert Huff (7)Chevrolet Cruze LT10+4 okr.
Niesklasyfikowani
19Fabio Fabiani (33)BMW 320si6
20Darryl O'Young (20)Chevrolet Lacetti5
21Gabriele Tarquini (1)SEAT Leon TDi0
Pole position: Augusto Farfus - 1:38,070 Najszybsze okrażenie: Alain Menu - 1:36,543 na 2 okrążeniu