Cuquerella: KERS jest "nieefektywny"

Według inżyniera HRT koncerny chcą tego urządzenia w F1 ze względu na sprzedaż aut drogowych
29.12.1010:54
Grzegorz Filiks
3582wyświetlenia

Jeden z czołowych inżynierów zespołu Hispania Racing ostro skrytykował system odzyskiwania energii kinetycznej (KERS), który powróci do F1 w przyszłym sezonie.

Technologia ta zadebiutowała już w 2009 roku, ale ze względu na liczne problemy i małą wydajność postanowiono z niej zrezygnować na jeden sezon. Główną ideą systemu jest magazynowanie energii pochodzącej z hamowania, którą potem kierowca może wykorzystać do chwilowego przyśpieszenia swojego bolidu.

Od jakiegoś czasu mówi się, że HRT - podobnie jak i Virgin - nie planuje montować KERS w swoich przyszłorocznych samochodach. Antonio Cuquerella, kiedyś inżynier wyścigowy Roberta Kubicy w BMW, podczas przemowy na uniwersytecie technicznym w Walencji nazwał system odzyskiwania energii kinetycznej nieefektywnym.

To modna 'zielona' technologia, pomagająca w sprzedaży (drogowych) samochodów - cytuje słowa Hiszpana jego rodzimy portal motor21.com. Jest nieefektywny, ale wielkie koncerny chcą go mieć, by sprzedawać swoje auta. Wielu producentów chce KERS, ponieważ to ich narzędzie w działach marketingu do uzasadniania swoich inwestycji w Formule Jeden.

Inżynier HRT ponadto poparł ostatnią wypowiedź szefa ekipy Colina Kollesa, który stwierdził, że to niedoświadczeni kierowcy zasiadający w ich bolidach znacznie przyczynili się do porażki Hispanii w debiutanckim sezonie spędzonym w F1. To prawda, że byliśmy w niekorzystnej sytuacji porównując ekipy, które dysponowały takimi zawodnikami, jak Jarno Trulli, lecz również nie ma wątpliwości co do słabego tempa naszego samochodu - przyznał Cuquerella.

Źródło: motorsport.com

OSTATNIE POKREWNE TEMATY