Kierowcy zaskoczeni wytrzymałością opon przejściowych
Pozwalała ona przez długi czas utrzymać dobre tempo nawet na przesychającym torze
19.02.1110:20
2776wyświetlenia

Trwałość opon przejściowych dostarczonych przez Pirelli zaskoczyła kierowców podczas początkowych godzin jazd testowych w Barcelonie.
Pierwszego dnia testów tor z początku był mokry, co pozwoliło zespołom przetestować zachowanie mieszanki na mokrym oraz wilgotnym torze. Podczas poprzednich testów zespoły zauważyły, że opony przeznaczone na suchą nawierzchnię ulegały degradacji dużo szybciej, niż się spodziewano. Tym razem stwierdzono zaskakująco dużą żywotność mieszanki przejściowej. Pozwalała ona przez długi czas utrzymać dobre tempo nawet na przesychającym torze.
Pierwszego dnia testów ważnym było, aby wykorzystać okazję do przejechania odpowiedniego dystansu na oponach intermediate i szczerze powiedziawszy jestem bardzo zaskoczony ich zachowaniem- powiedział kierowca Jaime Alguersuari z Toro Rosso.

Tor nie był całkowicie mokry. Powiedział bym, że był raczej wilgotny i wysychał co raz bardziej wraz z każdym przejechanym okrążeniem. W takich warunkach, przez długi czas byliśmy w stanie utrzymywać tempo na poziomie 1:40. Opony niemal nie ulegały degradacji, co było zaskakujące i jednocześnie pozwalało osiągać podobne czasy okrążeń.
Podczas testów Alguersuari starał się również znaleźć optymalny moment przejścia z opon pośrednich na przeznaczone do jazdy po suchej nawierzchni. Na koniec dnia stwierdził, że zmiany dokonali zbyt wcześnie:
testowaliśmy slicki w warunkach mokrego a później wilgotnego toru i opony sprawowały się naprawdę kiepsko- powiedział.
Musieliśmy zjechać do garażu i tam poczekać na poprawę warunków, aby na gładkich oponach wyrównać czas uzyskany poprzednio na przejściowych.
Japoński kierowca zespołu Sauber - Kamui Kobayashi potwierdził, że w porównaniu do opon Bridgestone'a przejściówki Pirelli zachowują się nieźle, lecz według niego na samym początku nie są w stanie zapewnić takiej przyczepności, jaką dawały produkty Bridgestone'a.
Przyczepność była gorsza, lecz przez niezwykle długi czas utrzymywała się na stałym poziomie i pod tym względem Pirelli wydają się lepsze- powiedział.
Bardzo trudno ocenić, kiedy należy przejść z mieszanki deszczowej na przejściową.
!Objaśnienie
intermediate - ang. opony przejściowe: przeznaczone na tor umiarkowanie mokry
slick - ang. opony "suche": przeznaczone na suchą nawierzchnię
wet - ang. opony "mokre": przeznaczone do jazdy po bardzo mokrym torze, w trakcie intensywnych opadów
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE