Wybrane wypowiedzi po pierwszym dniu testów (8)

Vettel, Alonso, Kobayashi, Di Resta, Barrichello, Kovalainen, Schumacher, Heidfeld
18.02.1121:06
Szmidt/Ap4cz05/Filiks
4303wyświetlenia
Sebastian Vettel (Red Bull, P1): Niestety nie zrobiliśmy dziś zbyt wielu okrążeń ze względu na długą przerwę - dłuższą, niż się spodziewaliśmy. Nie było to nic dużego, nic się nie zepsuło, lecz podczas testów gdy jest podejrzenie, że coś może być nie tak, to ściągasz daną część i dokładnie sprawdzasz. Chłopcy wykonali wspaniale swoją robotę i wciąż mogliśmy nieco pojeździć przed końcem dnia - nie tak dużo, jakbyśmy chcieli, jednak bolid wydaje się być w porządku i miejmy nadzieję, że jutro zrobimy więcej.

(Igor Szmidt)
_
Fernando Alonso (Ferrari, P2): Ogólnie to był pozytywny dzień. Przejechaliśmy wiele okrążeń i zebraliśmy mnóstwo cennych danych. Wydaje się, że na tym torze również jest określony poziom degradacji opon, ale to był dopiero pierwszy dzień i musimy zobaczyć, jak nawierzchnia się poprawi do poniedziałku.

(Grzegorz Filiks)
_
Kamui Kobayashi (Sauber, P4): Nie mogliśmy w pełni wykonać zaplanowanego programu na dzisiaj z powodu problemu mechanicznego. Rano tor był mokry, więc dobrze było zebrać trochę informacji o deszczowych oponach. Po południu nie mogliśmy zrobić wszystkiego co sobie założyliśmy, więc pozostało nam trochę pracy na jutrzejszy dzień.

(Ap4cz05)
_
Paul di Resta (Force India, P6): Chłopcy wykonali dziś świetną robotę, wypuszczając bolid na tor i przez resztę popołudnia wykonaliśmy kilka produktywnych przejazdów, aby mieć dobrą podstawę na jutrzejsze ustawianie bolidu, kiedy będziemy musieli wykonać bardziej intensywny program. Zdecydowanie czuję, że bolid ma jeszcze większy potencjał i nie mogę doczekać się powrotu na tor, by pomóc zespołowi wycisnąć z testów tak dużo, ile się tylko da.

(Igor Szmidt)
_
Rubens Barrichello (Williams, P7): Zrobiliśmy dziś rano kilka okrążeń na mokrym torze, co było dobre z tego względu, że pozwoliło nam wyczuć bolid na oponach typu intermediate. Niestety, na suchym torze nie udało się nam zrobić zbyt dużo okrążeń. Po przerwie na lunch miałem krótki przejazd, jednak musieliśmy potem asekuracyjnie wykonać wymianę silnika, więc mój dzień był skrócony.

(Igor Szmidt)
_
Michael Schumacher (Mercedes, P8): Mieliśmy dobry dzień i oczywiście satysfakcjonujące jest przejechanie dystansu wyścigu z wszystkimi systemami sprawnymi i bez żadnych problemów. Teraz musimy przerzucić nasze skupienie na osiągi i ważne dziś było, aby ukończyć symulację, która pomogła zrozumieć działanie opon w sytuacji, gdy bolid spalając paliwo stawał się coraz lżejszy.

(Igor Szmidt)
_
Heikki Kovalainen (Team Lotus, P10): Dobrze było rozpocząć dzień kilkoma przejazdami na oponach przejściowych w odpowiednio wilgotnych warunkach. Nie było dużo stojącej wody na torze, jednak wokoło było całkiem mokro - musieliśmy wypróbować przejściówki w tych warunkach, więc teraz mamy na ich temat bardzo użyteczne informacje. Później chcieliśmy przejechać dystans wyścigu, jednak problem ze skrzynią biegów oznaczał, że nie udało się nam w pełni wykonać planu. Mimo to dla mnie samochód wciąż ma bardzo dobry balans i mamy całkiem przyzwoity pakiet - uporządkujemy problemy i jutro spróbujemy przejechać ponownie dystans wyścigu. Zobaczymy, co będzie potem.

(Igor Szmidt)
_
Nick Heidfeld (Renault, P13): Dziś rano byłem w bolidzie tylko przez godzinę, by potrenować pit-stopy. Na początku tor był wilgotny, więc zaczęliśmy pracę na oponach deszczowych i miałem okazję po raz pierwszy się z nimi zapoznać. Nie wykonałem prawdziwego przejazdu - zrobiłem tylko jedno pomiarowe okrążenie, a potem zjeżdżałem do alei na pit-stopy. Po raz pierwszy również używałem nowego systemu świateł obsługiwanego przez lizakowego i zdał on egzamin, ale znaleźliśmy parę małych rzeczy, które następnym razem poprawimy.

(Grzegorz Filiks)

KOMENTARZE

15
NEO86
08.03.2011 01:30
Ja też pamiętam te podwójne wyprzedzania Heidfelda i mam za to do niego duży szacunek
jednooki_cyklop
19.02.2011 09:56
@up W rzeczy samej, akurat do jego umiejętności wyprzedzania nie można mieć zastrzeżeń. Pamiętam jego podwójne manewry i wcale nie na outsiderach, wtedy nawet trochę tego zazdrościłem i myślałem - "czemu Kubica tak ładnie nie wyprzedza?"
francorchamps
19.02.2011 08:25
Qooler @ Heidfeld w Malezji wyprzedził na ostatnim zakręcie Alonso i kogoś tam jeszcze na raz! W 2009 chyba..
Qooler
19.02.2011 07:30
Cytując klasyka, Kubę W. -"Fajna rozmowa, fajna rozmowa". ::))
Sanki
19.02.2011 07:18
@fixxxus Dokładnie, ja np nigdy nie widziałem agresywnych wyprzedzeń przez Heidfelda. Żadnych podwójnych, Alonso też nie wyprzedzał, nikogo. Kompletnie!
francorchamps
19.02.2011 06:53
up @ Lepiej wstaw do tego nawiasu HEI bo niektórzy obrońcy marnowanych talentów zjedzą Cię żywcem ;)
fixxxus
19.02.2011 01:37
w 2008 nick tez mial wybitny bolid, a nie szalal tak jak Robercik,minely 2 sezony, z czego Niemiec wypadl na jeden. Jestem zaskoczony jego dobra forma, ale mysle, ze Heidfeld jest zwyklym rzemieslnikiem i brakuje mu talentu , 6-tego zmyslu drivera, sensacyjnych i agresywnych rozwiazan (KUB,HAM,ALO,VET,MSC,KOB). Jest solidny, ale to nie artysta.
Banditto
18.02.2011 09:38
Jeśli już robią sygnalizację świetlną to niech zaprzęgą komputer i fotokomórkę mierzącą odległość zbliżającego się bolidu, żeby wyliczała czy kierowca zdąży bezpiecznie wyjechać przed zbliżającym się bolidem. Część potrzebnych informacji nie wymaga pomiaru np. prędkość jest z góry określona, a wolniej raczej nikt nie jeździ, jeśli wezmą pod uwagę większość istotnych zmiennych czynników jak np. czas reakcji kierowcy po zapaleniu się zielonego światła, poślizg kół przy ruszaniu, deszcz itd. to myślę, że mogliby zrobić super bezpieczny system, na którym kierowca mógłby polegać. Jeśli nie musisz się martwić, że możesz w kogoś wjechać to nic nie dekoncentruje twojej uwagi i możesz całkowicie skupić się na swoim zadaniu. Zrobić komputerową symulację, wyliczyć bezpieczny margines i heja. Problem z automatyką mógłby pojawić się w momencie, kiedy w stanowisku z tyłu byłby obsługiwany oponent, więc lizakowy powinien mieć przycisk do awaryjnego odłączenia systemu bezpiecznego wypuszczania kierowcy wtedy jedynie zgłoszenie gotowości przez całą obsługę zmieniająca koła decydowałaby o zapaleniu się zielonego światła. I to też mogłoby być jakoś zautomatyzowane np. ten klucz do przykręcania kół można byłoby wyposażyć w jakieś urządzenie do wysyłania sygnału o wykonaniu zadania lub za pomocą pomiaru ciśnienia, w przewodzie każdego klucza decydować kiedy koło jest przykręcone.
badyl
18.02.2011 09:31
Tobie o coś chodziło poza durnym czepianiem się? Nie sądzę. Co miał ten biedny Nick powiedzieć na pewnie mega inteligentne pytanie: "jak minął CI dzisiejszy dzień testowy?" Oczywiście, że sypnął banałami, jeżeli czas jaki marnujesz na pisanie komentarza poświęcisz na zastanowienie się to może wymyślisz, że kierowcy są zmuszeni do gadania banałów. Jak nic nie powiedzą, to źle, bo PR, media i kibice, a żadnych szczegółów powiedzieć nie mogą, bo tam prawie wszystko jest tajemnicą. Zamiast się czepiać NORMALNYCH i STANDARDOWYCH wypowiedzi poszukaj bardziej zaawansowanych miejsc jak chcesz ciekawszych wiadomości.
Sgt Pepper
18.02.2011 08:37
@francorchamps Cóż... ja mam w 100% dokładnie takie samo zdanie n.t Nicka. Od samego początku aż po grób. :) Nie lubię gościa i już. Nic na to nie poradzę. Wystaczająco długo i ciężko pracował sobie na to. Gwoździem do jego trumny było biadolenie po tym jak nie dostał kontraktu, a Kubica dostał, kiedy publicznie jęczał jaki on to jest lepszy, bo w ogóle to punktów ma od Kubicy więcej i jaka to niesprawiedliwość go spotkała... Kierowcą jest zaś solidnym. To niezaprzeczalny fakt.
francorchamps
18.02.2011 08:09
testauto@ Widzisz?! Zrozumiałeś o co mi chodziło! W przeciwieństwie do kolegi nad Tobą.. "Powiedział żeby nie było wątpliwości że nie kręcił czasów".. Po co to zrobił? Jesteśmy na tyle inteligentni że się domyśleliśmy, ale na wszelki wypadek wytłumaczyć się tzreba... dobra dobra czepiam się.. i pewnie będe się czepiał.. ale co zrobię że gościa nie lubię.. dziwny jest... fałszywy jakiś taki... (choć nie zaprzeczam że driver solidny)
testauto
18.02.2011 08:07
.....no tak Nick nagle traci prawie 20s bo zapomniał przez tych kilka dni jak się jeździ bolidem:)) - @francorchamps, chyba się czepiasz. Powiedział co powiedział aby nie było wątpliwości, że nie kręcił czasów.
francorchamps
18.02.2011 08:04
To niesamowite jak wiele osób ma tak duże problemy ze zrozumieniem tego, co ktoś inny chce powiedzieć.. "Mądrzy inaczej" którym wydaje się że są "Mądrzy prawdziwie" są w błędzie, bo tylko im się wydaje...
badyl
18.02.2011 07:37
To niesamowite jak wiele osób ma tak duże problemy ze zrozumieniem słowa TESTY. A Nick po prostu opowiedział jak wyglądał jego dzisiejszy TESTOWY dzień, gdzie głównie zajmował się trenowaniem pit stopów. "Mądrzy inaczej" oczywiście jedyne co potrafią odczytać to tabela z czasami, bo wszystko inne jest już zbyt skomplikowane. Ale jak ktoś nie rozumie prostych rzeczy...
francorchamps
18.02.2011 07:06
To jest to o czym mówiłem, czego nie lubię w Nicku.. Niby nic, ale oczywiście musiał powiedzieć : "Nie wykonałem prawdziwego przejazdu" jakby chciał aby wszyscy wiedzieli że jego czas dzisiaj nic nie znaczy.. To jest pikuś, i zwrócą na to uwagę tylko ci, którzy są do niego uprzedzeni tak jak ja.. Nie mam jednak wątpliwości że podczas sezonu da popis swoimi wywodami i nie jeden z nas zazgrzyta zębami jak go nerwy wezmą na tego złotoustego mówce.. .................a może porzesadzam?