Chevrolet zdominował kwalifikacje WTCC w Kurytybie (aktualizacja)

Z pierwszego pola do drugiego wyścigu wystartuje Alain Menu
19.03.1123:14
Michal2_F1
4404wyświetlenia

Robert Huff (Chevrolet) wystartuje z pole position do pierwszego wyścigu WTCC w tym sezonie. W finałowej części kwalifikacji, której końcówka została zakłócona przez opady deszczu, Brytyjczyk pokonał ubiegłorocznego mistrza świata Yvana Mullera o 0,389s. Trzeci niespodziewanie okazał się Carlos Bueno.

Tak więc na czele tabeli uplasowało się trio Chevroleta, jednak ich czwarty zawodnik Alain Menu odpadł w Q1, chcąc zdobyć pole position do drugiego wyścigu poprzez zajęcie dziesiątego miejsca. Dalej sklasyfikowani zostali dwaj kierowcy niezależni - Michel Nykjaer, który wystartuje z pierwszego pola do drugiego wyścigu i Kristian Poulsen, przed czterema kierowcami Seatów.

Q1

Po zapaleniu się zielonego światła wszyscy w ciągu paru minut wyruszyli na tor. Po przejechaniu pierwszego okrążenia na czele znalazł się Gabriele Tarquini, jednak po chwili z tego miejsca strącił go Yvan Muller z czasem 1:22,980. Dalej plasowali się Tiago Monteiro, Kristian Poulsen, Robert Dahlgren, Carlos Bueno, Freddy Barth i Michel Nykjaer. Robert Huff znajdował się dopiero na dziesiątej pozycji, a Alain Menu na trzynastej, która nie zapewniała mu awansu do Q2.

Większość kierowców po jednym pomiarowym kółku zjechała do alei serwisowej. Na torze został Tom Coronel, który poprawił swój rezultat i awansował na P3. Holender był 0,1s szybszy od lidera po przejechaniu drugiego sektora, jednak w trzecim stracił całą przewagą. Natomiast na pierwsze miejsce wkrótce wskoczył niezależny kierowca BMW - Poulsen, ustanawiając rezultat 1:22,925. Jego czas szybko poprawił Monteiro na 1:22,869, głównie dzięki rekordowi w ostatnim sektorze. W międzyczasie Huff przesunął się na siódmą pozycję.

Tuż za Brytyjczykiem znalazł się Freddy Barth, który chwilę wcześniej zaliczył niegroźną wizytę na poboczu. Na niewiele ponad 6 minut przed zakończeniem Q1 aleję serwisową opuścił Menu, znajdujący się na P15. Szwajcar jednak zdołał poprawić swój wynik i przesunął się na siódmą pozycję, a dwie lokaty niżej plasował się Huff. Na ostatnie przejazdy nie wyjechali w ogóle Monteiro, Poulsen, Bueno i Tarquini, którzy plasowali się w czołowej piątce.

W końcówce sesji Dahlgren i Nykjaer awansowali przed Huffa, wyrzucając na ten moment Brytyjczyka z Q2. Następnie Engstler z rekordem pierwszego sektora awansował na czwartą lokatę, a tymczasem Huff utrzymał nerwy na wodzy i przesunął się na piąte miejsce, zapewniając sobie udział w finałowej sesji kwalifikacyjnej. Jednakże jego kolega z Chevroleta - Menu przeliczył się chcąc zapewne zdobyć P10, zapewniające start z pole position do drugiego wyścigu i został sklasyfikowany na jedenastej pozycji! Wystartuje on z szóstego rzędu, razem z Dahlgrenem, reprezentującym Volvo. Q1 wygrał Monteiro, a z pierwszego pola do jutrzejszego drugiego wyścigu wystartuje Nykjaer. Obok niego ustawi się Barth.

Q2

W finałowej sesji znaleźli się Monteiro, Poulsen, Muller, Engstler, Huff, Bueno, Tarquini, Coronel, Barth i Nykjaer. Nad torem zaczął padać lekki deszczyk, który jednak nie miał większego wpływu na rywalizację. Poza Coronelem i Engstlerem wszyscy kierowcy wyjechali od razu i najszybszy czas uzyskał Huff - 1:21,758, o prawie 0,4s przed Mullerem i ponad 0,7s przed Bueno. Tak więc na czele znajdowały się trzy samochody Chevroleta.

Na czwartym miejscu uplasował się najlepszy z Seatów i niezależnych - Nykjaer, a za nim także startujący w barwach niefabrycznego zespołu Poulsen. Ponad sekundę stracili pozostali kierowcy Seatów: Tarquini, Monteiro i Barth. Na niewiele ponad dwie minuty przed końcem Coronel i Engstler wciąż nie mieli ustanowionych czasów. Kierowcy zaczęli powoli wyjeżdżać na decydujące okrążenia, a w boksie, z niewiadomych przyczyn został Poulsen (wówczas P5) i stracił szansę na poprawę swojego rezultatu.

Na torze zrobił się spory tłok. Na początku finałowych okrążeń Barth wyleciał z toru, podobne błędy popełniła połowa stawki, najprawdopodobniej z powodu coraz mocniej padającego deszczu. Bueno tymczasem najprawdopodobniej uderzył w bandę i zakończył jazdę na dzisiaj. Warunki pogarszały się, więc wszyscy postanowili powrócić do boksów i nikt nie poprawił już czasów. Z takiego obrotu wydarzeń najbardziej zadowolony był prawdopodobnie zespół Chevroleta, którego trzej kierowcy zajęli czołowe trzy lokaty.

Z pole position wystartuje Huff, obok niego Muller, natomiast z drugiego rzędu wyruszy sensacyjnie spisujący się Bueno. Czwarte miejsce zajął kierowca niezależny Seata - Nykjaer, pokonując kolegów zespołowych: Tarquini'ego, Monteiro, Coronela i Bartha (miejsca 6-9). Tuż za Nykjaerem na 5 pozycji sklasyfikowany został Poulsen (także niefabryczny zawodnik), a dziesiątkę zamknął Engstler.

Wyniki kwalifikacji do pierwszego wyścigu
KierowcaSamochódCzas Q1Czas Q2
1Rob HuffChevrolet1:23.0591:21.758
1Yvan MullerChevrolet1:22.9801:22.147
1Cacá BuenoChevrolet1:23.0841:22.503
1Michel Nykjaer (N)SEAT1:23.1801:22.632
1Kristian Poulsen (N)BMW1:22.9251:22.678
1Gabriele TarquiniSEAT1:23.0951:22.842
1Tiago MonteiroSEAT1:22.8691:22.925
1Tom CoronelBMW1:23.1381:23.095
1Fredy Barth (N)**SEAT1:23.1721:23.338
1Franz Engstler (N)***BMW1:23.0081:31.527
1Alain MenuChevrolet1:23.260
1Robert DahlgrenVolvo1:23.300
1Pepe Oriola (N)SEAT1:23.343
1Mehdi Bennani (N)BMW1:23.556
1Darryl O'Young (N)**Chevrolet1:23.793
1Marchy Lee (N)BMW1:24.111
1Javier Villa (N)BMW1:24.268
1Aleksiej Dudukało (N)SEAT1:24.781
1Yukinori Taniguchi (N)Chervolet1:25.069
1Fabio Fabiani (N)*BMW1:29.666
Aktualizacja
Freddy Barth został wykluczony z kwalifikacji za dwukrotne nie zatrzymanie się na obowiązkowe ważenie samochodu i za ścięcie szykany podczas Q1. Szwajcar zajął dziewiąte miejsce w czasówce. Jego kara spowodowała ważną zmianę w kolejności startowej wyścigu nr 2, a mianowicie jego rodak Alain Menu, który był w kwalifikacjach jedenasty, przesunął się na P10 i dzięki temu wystartuje z pole position do tego wyścigu, a obok niego ustawi się pierwotny posiadacz pierwszego pola - Michel Nykjaer.

Kolejnym ukaranym kierowcą jest Darryl O'Young, którego zespół pracował nad samochodem w warunkach parku zamkniętego i w wyniku decyzji sędziów kierowca z Hong Kongu również został wykluczony z wyników kwalifikacji.
Dla ułatwienia przewidywań przed jutrzejszym wyścigiem podajemy kolejność startową do obu wyścigów.

Kolejność startowa do I wyścigu
KierowcaSamochód
1Rob HuffChevrolet
1Yvan MullerChevrolet
1Cacá BuenoChevrolet
1Michel NykjaerSEAT
1Kristian PoulsenBMW
1Gabriele TarquiniSEAT
1Tiago MonteiroSEAT
1Tom CoronelBMW
1Franz EngstlerBMW
1Alain MenuChevrolet
1Robert DahlgrenVolvo
1Pepe OriolaSEAT
1Mehdi BennaniBMW
1Marchy LeeBMW
1Javier VillaBMW
1Aleksiej DudukaloSEAT
1Yukinori TaniguchiChevrolet
1Fabio FabianiBMW
1Fredy BarthSEAT
1Darryl O'YoungChevrolet
Kolejność startowa do II wyścigu
KierowcaSamochód
1Alain MenuChevrolet
1Michel NykjaerSEAT
1Tom CoronelBMW
1Gabriele TarquiniSEAT
1Cacá BuenoChevrolet
1Rob HuffChevrolet
1Franz EngstlerBMW
1Yvan MullerChevrolet
1Kristian PoulsenBMW
1Tiago MonteiroSEAT
1Robert DahlgrenVolvo
1Pepe OriolaSEAT
1Mehdi BennaniBMW
1Marchy LeeBMW
1Javier VillaBMW
1Aleksiej DudukaloSEAT
1Yukinori TaniguchiChevrolet
1Fabio FabianiBMW
1Fredy BarthSEAT
1Darryl O'YoungChevrolet

KOMENTARZE

12
Anderis
20.03.2011 11:10
To się Chevroletowi udało.
sucharek147
20.03.2011 08:33
Dahlgren trochę pechowo, do obydwu wyścigów z P11, ale będę trzymał za niego kciuki, bo wreszcie doczekałem się mojego ukochanego Volvo w WTCC!
damian27
20.03.2011 06:25
mój faworyt (Bueno, bo nie ma Farfusa) widzę nawet nie najgorzej. Szkoda że tylko Chevy się ściga ni nie ma zabardzo komu kibicować :P Swoją droga ciewake czy widonia jest tak samo liczna jak rok temu (Farfus pochadzi właśnie z tego miasta, w przeciwieństwie do Bueno
gnt3c
19.03.2011 10:39
Ale jest Engstler i Safety Car :D kovalf1 - słowo, którego używasz pochodzi od kłucia, a nie kucia :D
Slawregas
19.03.2011 10:18
w sumie nie ma Farfusa to może być nudno : /
SkC
19.03.2011 10:10
Przejechałem sobie kilka kółek tego toru w Race On i myślę że to będą nudne wyścigi, co w WTCC nie zdarza się często
kovalf1
19.03.2011 08:38
Kuje w oczy brak Farfusa i Priaulx'a.
Anderis
19.03.2011 08:07
Mam nadzieję, że Huff w tym sezonie zdobędzie mistrzostwo. No i trochę coś niewielka konkurencja w tym WTCC się zrobiła. :/
Voltare
19.03.2011 06:37
Wiem że może to głupio zabrzmi, ale wychodzi na to że według nowych zasad kwalifikacji najkorzystniej wypadł Nykjaer P4 w pierwszym i P1 w drugim wyścigu
Maraz
19.03.2011 06:15
Wiedziałem, że jakiś Chevrolet przejedzie się na próbie zajęcia P10 w Q1, ale liczyłem że to Huff będzie :-P
Simi
19.03.2011 06:11
To nie byle jaki kierowca. W Brazylii jest jednym z czołowych zawodników.
wsadders98
19.03.2011 06:03
Ale ten Bueno wysoko!