FIA zakazuje używania ruchomego skrzydła w mokrych warunkach
Federacja wprowadza także obowiązkową rejestrację najważniejszych członków zespołów.
25.03.1109:40
1695wyświetlenia

Na kierowców Formuły 1 został nałożony zakaz używania regulacji tylnego skrzydła, gdy poruszają się po mokrym torze. Zakaz dotyczy sesji treningowych oraz kwalifikacji.
Jak można się domyślać, ruch ten jest podyktowany obawami o bezpieczeństwo. Wcześniej na kierowców został nałożony zakaz używania ruchomego tylnego skrzydła w deszczowych wyścigach, gdy warunki pogodowe i widoczność będą pozostawiały wiele do życzenia. Whiting zapowiedział także, że dalsze ograniczenia będą mogły zostać wydawane w czasie, gdy kierowcy są już na torze.
W notatce wystosowanej do zespołów przed piątkowymi treningami, Whiting powiedział:
Jak wspomniano wczoraj na spotkaniu kierowców i zespołów, chciałbym potwierdzić, że ze względów bezpieczeństwa regulowane części nadwozia dozwolone przez art. 3.18 Regulaminu Technicznego nie mogą być używane w żadnej sesji treningowej (w tym w kwalifikacjach), jeśli samochód wyposażony jest w przejściowe lub deszczowe opony.
Każdy przypadek kierowcy używającego regulowanych części nadwozia w czasie gdy samochód wyposażony jest w przejściowe lub deszczowe opony będzie zgłaszany do stewardów jako naruszenie art. 2.3 Regulaminu Technicznego (mówiącego o niebezpiecznej konstrukcji samochodu).
FIA wprowadza obowiązkową rejestrację najważniejszych członków zespołów
FIA podjęła także decyzję o wprowadzeniu nowego systemu rejestracji w celu zapewnienia bezpieczeństwa i wizerunku Formuły 1. Nowy system obejmie swym zasięgiem wszystkie zespoły, które będą musiały z kolei wyznaczyć najważniejszych rangą członków i zarejestrować ich w FIA przed startem każdego sezonu. Zarejestrowani otrzymają formalne świadectwo i będą zobowiązani do przestrzegania nowego specjalnego kodeksu opracowanego przez FIA już od tego sezonu.
W wydanym przez FIA oświadczeniu możemy przeczytać:
Międzynarodowa Federacja Samochodowa i zespoły Formuły 1 mają wspólną wizję bezpieczeństwa i wizerunku Mistrzostw Świata Formuły 1. Mając to na uwadze wszystkie strony po owocnej i pozytywnej dyskusji wyraziły zgodę na wdrożenie systemu.
Źródło: autosport.com (1), autosport.com (2)
KOMENTARZE