FIA zakazuje używania ruchomego skrzydła w mokrych warunkach

Federacja wprowadza także obowiązkową rejestrację najważniejszych członków zespołów.
25.03.1109:40
Nataniel Piórkowski
1695wyświetlenia

Na kierowców Formuły 1 został nałożony zakaz używania regulacji tylnego skrzydła, gdy poruszają się po mokrym torze. Zakaz dotyczy sesji treningowych oraz kwalifikacji.

Jak można się domyślać, ruch ten jest podyktowany obawami o bezpieczeństwo. Wcześniej na kierowców został nałożony zakaz używania ruchomego tylnego skrzydła w deszczowych wyścigach, gdy warunki pogodowe i widoczność będą pozostawiały wiele do życzenia. Whiting zapowiedział także, że dalsze ograniczenia będą mogły zostać wydawane w czasie, gdy kierowcy są już na torze.

W notatce wystosowanej do zespołów przed piątkowymi treningami, Whiting powiedział: Jak wspomniano wczoraj na spotkaniu kierowców i zespołów, chciałbym potwierdzić, że ze względów bezpieczeństwa regulowane części nadwozia dozwolone przez art. 3.18 Regulaminu Technicznego nie mogą być używane w żadnej sesji treningowej (w tym w kwalifikacjach), jeśli samochód wyposażony jest w przejściowe lub deszczowe opony.

Każdy przypadek kierowcy używającego regulowanych części nadwozia w czasie gdy samochód wyposażony jest w przejściowe lub deszczowe opony będzie zgłaszany do stewardów jako naruszenie art. 2.3 Regulaminu Technicznego (mówiącego o niebezpiecznej konstrukcji samochodu).

FIA wprowadza obowiązkową rejestrację najważniejszych członków zespołów



FIA podjęła także decyzję o wprowadzeniu nowego systemu rejestracji w celu zapewnienia bezpieczeństwa i wizerunku Formuły 1. Nowy system obejmie swym zasięgiem wszystkie zespoły, które będą musiały z kolei wyznaczyć najważniejszych rangą członków i zarejestrować ich w FIA przed startem każdego sezonu. Zarejestrowani otrzymają formalne świadectwo i będą zobowiązani do przestrzegania nowego specjalnego kodeksu opracowanego przez FIA już od tego sezonu.

W wydanym przez FIA oświadczeniu możemy przeczytać: Międzynarodowa Federacja Samochodowa i zespoły Formuły 1 mają wspólną wizję bezpieczeństwa i wizerunku Mistrzostw Świata Formuły 1. Mając to na uwadze wszystkie strony po owocnej i pozytywnej dyskusji wyraziły zgodę na wdrożenie systemu.

Źródło: autosport.com (1), autosport.com (2)

KOMENTARZE

4
Adam1970
25.03.2011 05:44
Regulamin Zarządu Rodzinnych Ogródków Działkowych.
yaper
25.03.2011 02:36
Dobrze, że od razu tego zabronili, bo każdy zespół korzystałby z regulaminowych luk ile wlezie. Co by nie mówić taka jazda byłaby niebezpieczna.
akkim
25.03.2011 10:02
Tak, temat na doktorat "Regulamin FIA" jak w opasłe tomisko od lat się "rozwija", przedstawić analizę akrobacji dziadków, jedyny pozytyw, żyjesz po wypadku. Co do rejestracji, jakaś chora bajka, i do podpisania jeszcze jest lojalka, swoją drogą akkim, aleś czasów dożył, by się "czysto" ścigać - kodeks honorowy.
jpslotus72
25.03.2011 09:27
Gdybym miał zacytować Arnolda Boczka, to powiedziałbym - prosząc wrażliwych o wybaczenie - że w sprawie przepisów regulujących możliwości użycia ruchomego skrzydła, FIA od samego początku serwuje nam "bolesną obstrukcję"... Dla bezpieczeństwa niech Służba Bezpieczeństwa założy wszystkim na padoku teczki - będzie się czym bawić po latach. (Helmutowi Marko proponuję "rangę" kontradmirała asfaltowej floty.)